Maria Gabriela Correia de Castro Portugal
AuthID: R-000-BG0
1
TITLE: Dimensões de análise da interação adulto-criança na educação de infância
AUTHORS: Ana S Lopes; Gabriela Portugal; Maria P Figueiredo;
PUBLISHED: 2021, SOURCE: Investigar em Educação, ISSUE: 13
AUTHORS: Ana S Lopes; Gabriela Portugal; Maria P Figueiredo;
PUBLISHED: 2021, SOURCE: Investigar em Educação, ISSUE: 13
INDEXED IN:
Handle

2
TITLE: CONTRIBUTIONS OF THE EXPERIENTIAL EDUCATION TO EARLY CHILDHOOD EDUCATION FOR ALL
AUTHORS: Thais Oliveira de Souza; Gabriela Bento; Gabriela Portugal;
PUBLISHED: 2019, SOURCE: HUMANIDADES & INOVACAO, VOLUME: 6, ISSUE: 15
AUTHORS: Thais Oliveira de Souza; Gabriela Bento; Gabriela Portugal;
PUBLISHED: 2019, SOURCE: HUMANIDADES & INOVACAO, VOLUME: 6, ISSUE: 15
INDEXED IN:
WOS

3
4
TITLE: Um estudo sobre indicadores mínimos de qualidade em educação, em São Tomé e Príncipe: o caso da educação pré-escolar
AUTHORS: Gabriela Portugal; Carlota Tomaz; António N Mendes;
PUBLISHED: 2018, SOURCE: Livro de resumos COOPEDU IV
AUTHORS: Gabriela Portugal; Carlota Tomaz; António N Mendes;
PUBLISHED: 2018, SOURCE: Livro de resumos COOPEDU IV
INDEXED IN:
Handle

5
TITLE: CURRICULUM FOR INFANTS AND TODDLERS IN DAY CARE CENTRES - WHAT CITIZEN OF THE 21ST CENTURY, AT 3 YEARS OLD?
AUTHORS: Gabriela Portugal;
PUBLISHED: 2017, SOURCE: HUMANIDADES & INOVACAO, VOLUME: 4, ISSUE: 1
AUTHORS: Gabriela Portugal;
PUBLISHED: 2017, SOURCE: HUMANIDADES & INOVACAO, VOLUME: 4, ISSUE: 1
INDEXED IN:
WOS

6
TITLE: Avaliação Autêntica em Creche: Resultados Preliminares do Processo de Construção da Ferramenta “CRECHEndo”. Authentic Assessment in Infant Daycare: Preliminary Results of the “CRECHEndo” Tool Construction Process
AUTHORS: Cindy Mutschen Carvalho; Gabriela Portugal;
PUBLISHED: 2017, SOURCE: Revista Portuguesa de Pedagogia, VOLUME: 50, ISSUE: 2
AUTHORS: Cindy Mutschen Carvalho; Gabriela Portugal;
PUBLISHED: 2017, SOURCE: Revista Portuguesa de Pedagogia, VOLUME: 50, ISSUE: 2
7
TITLE: Observation of early childhood educators' interaction style and child experience - opportunities for training in context Full Text
AUTHORS: Gabriela Portugal; Helena Luis;
PUBLISHED: 2016, SOURCE: REVISTA ELECTRONICA INTERUNIVERSITARIA DE FORMACION DEL PROFESORADO, VOLUME: 19, ISSUE: 2
AUTHORS: Gabriela Portugal; Helena Luis;
PUBLISHED: 2016, SOURCE: REVISTA ELECTRONICA INTERUNIVERSITARIA DE FORMACION DEL PROFESORADO, VOLUME: 19, ISSUE: 2
INDEXED IN:
WOS

8
TITLE: A atenção à experiência interna da criança e estilo do adulto - contributo das escalas de empenhamento para a melhoria das práticas pedagógicas em educação de infância
AUTHORS: Gabriela Portugal; Helena Luís;
PUBLISHED: 2016, SOURCE: Saber&Educar, VOLUME: 21
AUTHORS: Gabriela Portugal; Helena Luís;
PUBLISHED: 2016, SOURCE: Saber&Educar, VOLUME: 21
INDEXED IN:
Handle

9
TITLE: Observation of early childhood educators’ interaction style and child experience – opportunities for training in context
AUTHORS: Gabriela Portugal; Helena Luís;
PUBLISHED: 2016, SOURCE: Revista Electronica Interuniversitaria de Formación del Profesorado
AUTHORS: Gabriela Portugal; Helena Luís;
PUBLISHED: 2016, SOURCE: Revista Electronica Interuniversitaria de Formación del Profesorado
INDEXED IN:
Handle

10
TITLE: Valorizando o espaço exterior e inovando práticas pedagógicas em educação de infância. Puesta en valor del espacio exterior e innovación en la práctica pedagógica de la educación infantil
AUTHORS: Gabriela Bento; Gabriela Portugal;
PUBLISHED: 2016, SOURCE: Revista Iberoamericana De Educación, VOLUME: 72
AUTHORS: Gabriela Bento; Gabriela Portugal;
PUBLISHED: 2016, SOURCE: Revista Iberoamericana De Educación, VOLUME: 72
INDEXED IN:
Handle
