Maria Manuela Ferreira Mendes
AuthID: R-000-PQE
1
TITLE: Teachers' perspectives on determinants of educational (under)achievement of Cigano/Roma students in Portugal Full Text
AUTHORS: Caetano, Pedro; Mendes, Maria Manuela; Pinheiro, Sara; Mourao, Susana; Candeias, Pedro; Magano, Olga;
PUBLISHED: 2024, SOURCE: INTERCULTURAL EDUCATION
AUTHORS: Caetano, Pedro; Mendes, Maria Manuela; Pinheiro, Sara; Mourao, Susana; Candeias, Pedro; Magano, Olga;
PUBLISHED: 2024, SOURCE: INTERCULTURAL EDUCATION
2
TITLE: How Did the COVID-19 Pandemic and Digital Divide Impact Ciganos/Roma School Pathways?
AUTHORS: Mourão, S; Pinheiro, S; Mendes, MM; Caetano, P; Magano, O;
PUBLISHED: 2023, SOURCE: Social Sciences, VOLUME: 12, ISSUE: 2
AUTHORS: Mourão, S; Pinheiro, S; Mendes, MM; Caetano, P; Magano, O;
PUBLISHED: 2023, SOURCE: Social Sciences, VOLUME: 12, ISSUE: 2
3
TITLE: The 'Spirit' of Schooling: The relevance of the sense of a calling on the school experiences of secondary-school Roma/Ciganos students1
AUTHORS: Caetano, Pedro Jorge; Mendes, Manuela;
PUBLISHED: 2023, SOURCE: INTERSECTIONS-EAST EUROPEAN JOURNAL OF SOCIETY AND POLITICS, VOLUME: 9, ISSUE: 3
AUTHORS: Caetano, Pedro Jorge; Mendes, Manuela;
PUBLISHED: 2023, SOURCE: INTERSECTIONS-EAST EUROPEAN JOURNAL OF SOCIETY AND POLITICS, VOLUME: 9, ISSUE: 3
4
TITLE: O continuum difícil acesso de pessoas e famílias ciganas/Roma à habitação adequada em Portugal. The continuum and difficult access of Cigano/Roma people and families to adequate housing in Portugal
AUTHORS: Manuela Mendes;
PUBLISHED: 2023, SOURCE: CIDADES, Comunidades e Territórios, ISSUE: au23
AUTHORS: Manuela Mendes;
PUBLISHED: 2023, SOURCE: CIDADES, Comunidades e Territórios, ISSUE: au23
INDEXED IN:
CrossRef
Handle


5
TITLE: Special section Editorial - Architecture, disaster risk reduction and gender issues in informal settlements Full Text
AUTHORS: Martins, Afonso Nuno; Mendes, Maria Manuela; Zuquim, Maria de Lurdes;
PUBLISHED: 2022, SOURCE: URBE-REVISTA BRASILEIRA DE GESTAO URBANA, VOLUME: 14
AUTHORS: Martins, Afonso Nuno; Mendes, Maria Manuela; Zuquim, Maria de Lurdes;
PUBLISHED: 2022, SOURCE: URBE-REVISTA BRASILEIRA DE GESTAO URBANA, VOLUME: 14
INDEXED IN:
WOS

6
TITLE: Structural Racism and Racialization of Roma/Ciganos in Portugal: The Case of Secondary School Students during the COVID-19 Pandemic
AUTHORS: Magano, O; Mendes, MM;
PUBLISHED: 2021, SOURCE: SOCIAL SCIENCES-BASEL, VOLUME: 10, ISSUE: 6
AUTHORS: Magano, O; Mendes, MM;
PUBLISHED: 2021, SOURCE: SOCIAL SCIENCES-BASEL, VOLUME: 10, ISSUE: 6
7
TITLE: Como acolher os estudantes Ciganos na escola pública? Do reconhecimento da alteridade a uma pluralidade de arranjos discriminatórios. How to integrate Gypsy students in Public School? From recognition of alterity to plurality of discriminatory arrangements Full Text
AUTHORS: P. Caetano; Mendes, M. M.; O. Magano;
PUBLISHED: 2021, SOURCE: Como acolher os estudantes Ciganos na escola pública? Do reconhecimento da alteridade a uma pluralidade de arranjos discriminatórios, ISSUE: 3
AUTHORS: P. Caetano; Mendes, M. M.; O. Magano;
PUBLISHED: 2021, SOURCE: Como acolher os estudantes Ciganos na escola pública? Do reconhecimento da alteridade a uma pluralidade de arranjos discriminatórios, ISSUE: 3
INDEXED IN:
Handle

8
TITLE: O ofício do Professor: experiências pedagógicas no ensino da Sociologia em cursos superiores de Arquitetura e Urbanismo. Le métier de l’Enseignant: expériences pédagogiques dans l’enseignement de la Sociologie dans les cours supérieurs d’Architecture et d’Urbanisme
AUTHORS: Mendes, M. M.; T. Sá;
PUBLISHED: 2021, SOURCE: O ofício do Professor: experiências pedagógicas no ensino da Sociologia em cursos superiores de Arquitetura e Urbanismo, ISSUE: 28
AUTHORS: Mendes, M. M.; T. Sá;
PUBLISHED: 2021, SOURCE: O ofício do Professor: experiências pedagógicas no ensino da Sociologia em cursos superiores de Arquitetura e Urbanismo, ISSUE: 28
INDEXED IN:
Handle

9
TITLE: Cidade, governança e diversidade: contributos para a construção de um programa de pesquisa
AUTHORS: N. Oliveira; Mendes, M. M.;
PUBLISHED: 2020, SOURCE: Cidade, governança e diversidade: contributos para a construção de um programa de pesquisa, ISSUE: 2
AUTHORS: N. Oliveira; Mendes, M. M.;
PUBLISHED: 2020, SOURCE: Cidade, governança e diversidade: contributos para a construção de um programa de pesquisa, ISSUE: 2
INDEXED IN:
Handle

10
TITLE: Perceções dos estudantes ciganos e dos técnicos dos projetos: escolhas sobre as trajetórias escolares de continuidade ao nível do ensino secundário
AUTHORS: B. Baptista; Mendes, M. M.;
PUBLISHED: 2020
AUTHORS: B. Baptista; Mendes, M. M.;
PUBLISHED: 2020
INDEXED IN:
Handle
