1
TÍTULO: Memeability and sharenting: The affective economy of children on social media
AUTORES: Maropo, Lidia ; Jorge, Ana; Carvalho, Barbara Janiques de; Neto, Filipa;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: NEW MEDIA & SOCIETY
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef
2
TÍTULO: Between advocacy and commodification on Instagram: A case study of sharenting a child with disabilities  Full Text
AUTORES: Ruiz Gomez, Alexandra; Maropo, Lidia ; Jorge, Ana;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: CHILDREN & SOCIETY
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef
3
TÍTULO: 'When you realise your dad is Cristiano Ronaldo': celebrity sharenting and children's digital identities
AUTORES: Jorge, A ; Maropo, L ; Neto, F;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: INFORMATION COMMUNICATION & SOCIETY, VOLUME: 25, NÚMERO: 4
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef: 14
4
TÍTULO: APRENDIZAGEM DA ESTATÍSTICA DE ESTUDANTES DA COMUNICAÇÃO SOCIAL ALICERÇADA NUM PROJETO DE INVESTIGAÇÃO
AUTORES: Catarina Raquel Santana Coutinho Alves Delgado; João Torres; Maria Rosário Rodrigues; Lidia Soraya Marôpo ;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: Revista Edutec - Educação, Tecnologias Digitais e Formação Docente, VOLUME: 1, NÚMERO: 1
INDEXADO EM: CrossRef
5
TÍTULO: Digital practices, young people, and gender
AUTORES: Eduarda Ferreira; Lidia Marôpo ; Catarina Delgado; Maria do Rosàrio Rodrigues; Patrícia Dias; João Torres;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: First Monday, VOLUME: 26, NÚMERO: 12
INDEXADO EM: Scopus CrossRef
6
TÍTULO: Mummy influencers and professional sharenting
AUTORES: Jorge, A ; Maropo, L ; Coelho, AM; Novello, L;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: EUROPEAN JOURNAL OF CULTURAL STUDIES, VOLUME: 25, NÚMERO: 1
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef: 38
7
TÍTULO: "I'm sorry you don't flag it when you advertise": Audience and commercial content on the Sofia Barbosa YouTube channel
AUTORES: de Carvalho, BJ; Marôpo, L ;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: Comunicacao e Sociedade, VOLUME: 37
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8
TÍTULO: Children’s cancer narratives on YouTube: Agency and entrepreneurship in Brazilian CarecaTV
AUTORES: Marôpo, L ; de Carvalho, R; Jorge, A ;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: Global Studies of Childhood, VOLUME: 11, NÚMERO: 4
INDEXADO EM: Scopus CrossRef: 2
9
TÍTULO: Literacia do YouTube para crianças e adolescentes: uma agenda de intervenção
AUTORES: Lidia Marôpo ; Ana Jorge;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: Infâncias, juventudes e debates emergentes em comunicação
INDEXADO EM: CrossRef
10
TÍTULO: Mídia e infância: perspectivas comunicacionais para a vida cotidiana das crianças
AUTORES: Renata Tomaz; Lídia Marôpo ;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: Revista Mídia e Cotidiano, VOLUME: 14, NÚMERO: 1
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