Maria Cristina Petrucci de Almeida Albuquerque
AuthID: R-000-ATE
1
TÃTULO: Factor structure and measurement invariance of the Childhood Executive Functioning Inventory (CHEXI) across parents and teachers in Portuguese children Full Text
AUTORES: Moura, Octavio; Pereira, Marcelino; Albuquerque, Cristina P.; Simoes, Mario R.;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: CHILD NEUROPSYCHOLOGY
AUTORES: Moura, Octavio; Pereira, Marcelino; Albuquerque, Cristina P.; Simoes, Mario R.;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: CHILD NEUROPSYCHOLOGY
INDEXADO EM:
Scopus
WOS


2
TÃTULO: Needs of older people with intellectual disabilities: variables influencing inter-respondent (client vs staff) agreement
AUTORES: Albuquerque, CP;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: INTERNATIONAL JOURNAL OF DEVELOPMENTAL DISABILITIES
AUTORES: Albuquerque, CP;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: INTERNATIONAL JOURNAL OF DEVELOPMENTAL DISABILITIES
INDEXADO EM:
WOS

3
TÃTULO: The Algebra Textbook for the 3rd cycle of liceus (1950): reflections based on the critiques of its approval
AUTORES: Maria Cristina Almeida;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: HISTORIA Y MEMORIA DE LA EDUCACION, NÚMERO: 11
AUTORES: Maria Cristina Almeida;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: HISTORIA Y MEMORIA DE LA EDUCACION, NÚMERO: 11
INDEXADO EM:
WOS

4
TÃTULO: Identification of Needs of Older Adults With Intellectual Disabilities Full Text
AUTORES: Cristina P Albuquerque; Ana Cristina Carvalho;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: JOURNAL OF POLICY AND PRACTICE IN INTELLECTUAL DISABILITIES, VOLUME: 17, NÚMERO: 2
AUTORES: Cristina P Albuquerque; Ana Cristina Carvalho;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: JOURNAL OF POLICY AND PRACTICE IN INTELLECTUAL DISABILITIES, VOLUME: 17, NÚMERO: 2
INDEXADO EM:
Scopus
WOS


5
TÃTULO: Attitudes of parents of typically developing children towards school inclusion: the role of personality variables and positive descriptions Full Text
AUTORES: Cristina P Albuquerque; Ines G Pinto; Lea Ferrari;
PUBLICAÇÃO: 2019, FONTE: EUROPEAN JOURNAL OF SPECIAL NEEDS EDUCATION, VOLUME: 34, NÚMERO: 3
AUTORES: Cristina P Albuquerque; Ines G Pinto; Lea Ferrari;
PUBLICAÇÃO: 2019, FONTE: EUROPEAN JOURNAL OF SPECIAL NEEDS EDUCATION, VOLUME: 34, NÚMERO: 3
INDEXADO EM:
Scopus
WOS


6
TÃTULO: Representations of Learning Disabilities in Portugal
AUTORES: Cristina P Albuquerque;
PUBLICAÇÃO: 2019, FONTE: PSYCHOLOGICA, VOLUME: 62, NÚMERO: 2
AUTORES: Cristina P Albuquerque;
PUBLICAÇÃO: 2019, FONTE: PSYCHOLOGICA, VOLUME: 62, NÚMERO: 2
INDEXADO EM:
WOS

7
TÃTULO: Errors' analysis in a Portuguese version of the Token Test
AUTORES: Sara Leite B Braga Coutada; Cristina Petrucci Albuquerque;
PUBLICAÇÃO: 2018, FONTE: PSYCHOLOGICA, VOLUME: 61, NÚMERO: 1
AUTORES: Sara Leite B Braga Coutada; Cristina Petrucci Albuquerque;
PUBLICAÇÃO: 2018, FONTE: PSYCHOLOGICA, VOLUME: 61, NÚMERO: 1
INDEXADO EM:
WOS

8
TÃTULO: Adaptation of a Developmental Test to Accommodate Young Children with Low Vision Full Text
AUTORES: Viviana Ferreira; Cristina P Albuquerque;
PUBLICAÇÃO: 2017, FONTE: JOURNAL OF VISUAL IMPAIRMENT & BLINDNESS, VOLUME: 111, NÚMERO: 2
AUTORES: Viviana Ferreira; Cristina P Albuquerque;
PUBLICAÇÃO: 2017, FONTE: JOURNAL OF VISUAL IMPAIRMENT & BLINDNESS, VOLUME: 111, NÚMERO: 2
INDEXADO EM:
WOS

9
TÃTULO: Rapid naming: The importance of different reading and spelling dimensions [Nomeação rápida: A importância de diferentes dimensões de leitura e ortografia] [Nominación rápida: La importancia de diferentes dimensiones de lectura y ortografía]
AUTORES: Albuquerque, CP;
PUBLICAÇÃO: 2017, FONTE: Avances en Psicologia Latinoamericana, VOLUME: 35, NÚMERO: 1
AUTORES: Albuquerque, CP;
PUBLICAÇÃO: 2017, FONTE: Avances en Psicologia Latinoamericana, VOLUME: 35, NÚMERO: 1
INDEXADO EM:
Scopus

10
TÃTULO: Adaptation of a developmental test to accommodate young children with low vision
AUTORES: Ferreira, V; Albuquerque, CP;
PUBLICAÇÃO: 2017, FONTE: Journal of Visual Impairment and Blindness, VOLUME: 111, NÚMERO: 2
AUTORES: Ferreira, V; Albuquerque, CP;
PUBLICAÇÃO: 2017, FONTE: Journal of Visual Impairment and Blindness, VOLUME: 111, NÚMERO: 2
INDEXADO EM:
Scopus
