Maria Manuela Pedro Veríssimo
AuthID: R-000-CA8
1
TÃTULO: Work-Family Conflict Influences Mothers' Perception of Father Involvement with Childcare: A Dyadic Approach Full Text
AUTORES: Diniz, Eva; Brandao, Tania; D'Orsi, Dora; Verissimo, Manuela;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: JOURNAL OF FAMILY COMMUNICATION
AUTORES: Diniz, Eva; Brandao, Tania; D'Orsi, Dora; Verissimo, Manuela;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: JOURNAL OF FAMILY COMMUNICATION
INDEXADO EM:
Scopus
WOS


2
TÃTULO: Respect and sympathy in Portuguese preschoolers and middle-school children; [Respeito e simpatia em crianças portuguesas do pré-escolar e do 1º ciclo do ensino básico]
AUTORES: Mariana Costa Martins; Evlyne Martins Cardoso; Eva Pires; Marília Fernandes; Carla Fernandes; Tina Malti; Manuela Veríssimo;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Analise Psicologica, VOLUME: 42, NÚMERO: 1
AUTORES: Mariana Costa Martins; Evlyne Martins Cardoso; Eva Pires; Marília Fernandes; Carla Fernandes; Tina Malti; Manuela Veríssimo;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Analise Psicologica, VOLUME: 42, NÚMERO: 1
INDEXADO EM:
Scopus

3
TÃTULO: What makes fathers involved? Fathers' time, education, and cooperative coparenting Full Text
AUTORES: Diniz, Eva; Brandao, Tania; Verissimo, Manuela;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: CURRENT PSYCHOLOGY
AUTORES: Diniz, Eva; Brandao, Tania; Verissimo, Manuela;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: CURRENT PSYCHOLOGY
INDEXADO EM:
Scopus
WOS


4
TÃTULO: Assessing and quantifying the secure base script from narratives produced by preschool age children: justification and validation tests Full Text
AUTORES: Brian E Vaughn; German Posada; Manuela Verissimo; Ting Lu; Olivia I Nichols;
PUBLICAÇÃO: 2019, FONTE: ATTACHMENT & HUMAN DEVELOPMENT, VOLUME: 21, NÚMERO: 3
AUTORES: Brian E Vaughn; German Posada; Manuela Verissimo; Ting Lu; Olivia I Nichols;
PUBLICAÇÃO: 2019, FONTE: ATTACHMENT & HUMAN DEVELOPMENT, VOLUME: 21, NÚMERO: 3
INDEXADO EM:
Scopus
WOS


5
TÃTULO: Children's representations of attachment and positive teacher-child relationships Full Text
AUTORES: Veríssimo, M; Torres, N; Silva, F; Fernandes, C; Vaughn, BE; Santos, AJ;
PUBLICAÇÃO: 2017, FONTE: Frontiers in Psychology, VOLUME: 8, NÚMERO: DEC
AUTORES: Veríssimo, M; Torres, N; Silva, F; Fernandes, C; Vaughn, BE; Santos, AJ;
PUBLICAÇÃO: 2017, FONTE: Frontiers in Psychology, VOLUME: 8, NÚMERO: DEC
6
TÃTULO: Children's Representations of Attachment and Positive Teacher-Child Relationships Full Text
AUTORES: Verissimo, M; Torres, N; Silva, F; Fernandes, C; Vaughn, BE; Santos, AJ;
PUBLICAÇÃO: 2017, FONTE: FRONTIERS IN PSYCHOLOGY, VOLUME: 8
AUTORES: Verissimo, M; Torres, N; Silva, F; Fernandes, C; Vaughn, BE; Santos, AJ;
PUBLICAÇÃO: 2017, FONTE: FRONTIERS IN PSYCHOLOGY, VOLUME: 8
INDEXADO EM:
WOS

NO MEU:
ORCID

7
TÃTULO: Emotion understanding in preschool children: The role of executive functions
AUTORES: Eva Costa Martins; Ana Osorio; Manuela Verissimo; Carla Martins;
PUBLICAÇÃO: 2016, FONTE: INTERNATIONAL JOURNAL OF BEHAVIORAL DEVELOPMENT, VOLUME: 40, NÚMERO: 1
AUTORES: Eva Costa Martins; Ana Osorio; Manuela Verissimo; Carla Martins;
PUBLICAÇÃO: 2016, FONTE: INTERNATIONAL JOURNAL OF BEHAVIORAL DEVELOPMENT, VOLUME: 40, NÚMERO: 1
8
TÃTULO: Does social-behavioral adjustment mediate the relation between executive function and academic readiness? Full Text
AUTORES: Joana Baptista; Ana Osorio; Eva Costa Martins; Manuela Verissimo; Carla Martins;
PUBLICAÇÃO: 2016, FONTE: JOURNAL OF APPLIED DEVELOPMENTAL PSYCHOLOGY, VOLUME: 46
AUTORES: Joana Baptista; Ana Osorio; Eva Costa Martins; Manuela Verissimo; Carla Martins;
PUBLICAÇÃO: 2016, FONTE: JOURNAL OF APPLIED DEVELOPMENTAL PSYCHOLOGY, VOLUME: 46
9
TÃTULO: Soi and self-esteem in children : A systematic review of the literature [Le Soi et l'estime de soi chez l'enfant : Une revue systématique de la littérature]
AUTORES: Pinto, A; Gatinho, A; Tereno, S; Veríssimo, M;
PUBLICAÇÃO: 2016, FONTE: Devenir, VOLUME: 28, NÚMERO: 2
AUTORES: Pinto, A; Gatinho, A; Tereno, S; Veríssimo, M;
PUBLICAÇÃO: 2016, FONTE: Devenir, VOLUME: 28, NÚMERO: 2
INDEXADO EM:
Scopus

NO MEU:
ORCID

10
TÃTULO: The Latent Structure of Secure Base Script Knowledge
AUTORES: Theodore E A Waters; Chris C Fraley; Ashley M Groh; Ryan D Steele; Brian E Vaughn; Kelly K Bost; Manuela Verissimo; Gabrielle Coppola; Glenn I Roisman;
PUBLICAÇÃO: 2015, FONTE: DEVELOPMENTAL PSYCHOLOGY, VOLUME: 51, NÚMERO: 6
AUTORES: Theodore E A Waters; Chris C Fraley; Ashley M Groh; Ryan D Steele; Brian E Vaughn; Kelly K Bost; Manuela Verissimo; Gabrielle Coppola; Glenn I Roisman;
PUBLICAÇÃO: 2015, FONTE: DEVELOPMENTAL PSYCHOLOGY, VOLUME: 51, NÚMERO: 6