Ana Paula de Carvalho Soares
AuthID: R-000-1AD
1
TÃTULO: Speech Stream Composition Affects Statistical Learning: Behavioral and Neural Evidence Full Text
AUTORES: Soares, Ana Paula; Paiva, Dario; Lema, Alberto; Pereira, Diana R.; Rodrigues, Ana Claudia; Oliveira, Helena Mendes;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: BRAIN SCIENCES, VOLUME: 15, NÚMERO: 2
AUTORES: Soares, Ana Paula; Paiva, Dario; Lema, Alberto; Pereira, Diana R.; Rodrigues, Ana Claudia; Oliveira, Helena Mendes;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: BRAIN SCIENCES, VOLUME: 15, NÚMERO: 2
INDEXADO EM:
Scopus
WOS


2
TÃTULO: Self-reference is a fast-acting automatic mechanism on emotional word processing: evidence from a masked priming affective categorisation task Full Text
AUTORES: Ana P Soares; Joana Macedo; Helena M Oliveira; Alexandrina Lages; Juan Hernandez Cabrera; Ana P Pinheiro;
PUBLICAÇÃO: 2019, FONTE: JOURNAL OF COGNITIVE PSYCHOLOGY
AUTORES: Ana P Soares; Joana Macedo; Helena M Oliveira; Alexandrina Lages; Juan Hernandez Cabrera; Ana P Pinheiro;
PUBLICAÇÃO: 2019, FONTE: JOURNAL OF COGNITIVE PSYCHOLOGY
INDEXADO EM:
WOS

3
TÃTULO: Lexico-syntactic interactions in the resolution of relative clause ambiguities in a second language (L2): The role of cognate status and l2 proficiency [Interacciones lexico-sintácticas en la resolución de cláusulas de relativo ambiguas en una segunda lengua (L2): El papel del estatuto cognaticio y del nivel de competencia en la L2.]
AUTORES: Soares, AP; Oliveira, HM; Comesaña, M ; Costa, AS;
PUBLICAÇÃO: 2018, FONTE: Psicologica, VOLUME: 39, NÚMERO: 2
AUTORES: Soares, AP; Oliveira, HM; Comesaña, M ; Costa, AS;
PUBLICAÇÃO: 2018, FONTE: Psicologica, VOLUME: 39, NÚMERO: 2
INDEXADO EM:
Scopus

4
TÃTULO: A importância do teste de plausibilidade na validação de frases em experimentos psicolinguísticos. The relevance of assessing sentence plausibility for psycholinguistic experimentation validity
AUTORES: Berla M Moraes; Jan E R Leite; Ana P Soares; Helena M Oliveira;
PUBLICAÇÃO: 2016
AUTORES: Berla M Moraes; Jan E R Leite; Ana P Soares; Helena M Oliveira;
PUBLICAÇÃO: 2016
INDEXADO EM:
Handle

5
TÃTULO: Ambiente académico y adaptación a la universidad: un estudio con estudiantes de 1º año de la Universidad do Minho Full Text
AUTORES: Ana P Soares; Leandro S Almeida; Guisande, M. Adelina;
PUBLICAÇÃO: 2011
AUTORES: Ana P Soares; Leandro S Almeida; Guisande, M. Adelina;
PUBLICAÇÃO: 2011
INDEXADO EM:
Handle

6
TÃTULO: P-PAL: uma base lexical com índices psicolinguístico do português europeu
AUTORES: Ana P Soares; Montserrat Comesaña; Álvaro Iriarte Sanromán; Almeida, J. J.; Alberto Simões; Ana Costa; Patrícia d D M d S C França; João F Machado;
PUBLICAÇÃO: 2010
AUTORES: Ana P Soares; Montserrat Comesaña; Álvaro Iriarte Sanromán; Almeida, J. J.; Alberto Simões; Ana Costa; Patrícia d D M d S C França; João F Machado;
PUBLICAÇÃO: 2010
INDEXADO EM:
Handle

7
TÃTULO: El papel de la animacidad en la resolución de ambigüedades sintácticas en portugués europeo: evidencia en tareas de producción y comprensión. The role of animacy on European Portuguese relative clauses
attachment: Evidence from production and comprehension tasks Full Text
AUTORES: Ana P Soares; Isabel Fraga; Montserrat Comesaña; Ana Piñeiro;
PUBLICAÇÃO: 2010
AUTORES: Ana P Soares; Isabel Fraga; Montserrat Comesaña; Ana Piñeiro;
PUBLICAÇÃO: 2010
INDEXADO EM:
Handle

8
TÃTULO: Estudantes com deficiência no ensino superior: percepção dos factores facilitadores e inibidores da integração e do sucesso académico
AUTORES: Sandra E Rodrigues; Eugénia M Fernandes; Joana Mourão; Leandro S Almeida; Ana P Soares; Ana L d O M Veloso;
PUBLICAÇÃO: 2007
AUTORES: Sandra E Rodrigues; Eugénia M Fernandes; Joana Mourão; Leandro S Almeida; Ana P Soares; Ana L d O M Veloso;
PUBLICAÇÃO: 2007
INDEXADO EM:
Handle

9
TÃTULO: Rendimento académico no Ensino Superior: estudo com alunos do 1º ano
AUTORES: Leandro S Almeida; Ana P Soares; Guisande, M. Adelina; Joanne Paisana;
PUBLICAÇÃO: 2007
AUTORES: Leandro S Almeida; Ana P Soares; Guisande, M. Adelina; Joanne Paisana;
PUBLICAÇÃO: 2007
INDEXADO EM:
Handle

10
TÃTULO: Modelo multidimensional de ajustamento de jovens ao contexto Universitário (MMAU): estudo com alunos de ciências e tecnologias versus ciências sociais e humanas
AUTORES: Ana P Soares; Leandro S Almeida; António Diniz; Guisande, M. Adelina;
PUBLICAÇÃO: 2006
AUTORES: Ana P Soares; Leandro S Almeida; António Diniz; Guisande, M. Adelina;
PUBLICAÇÃO: 2006
INDEXADO EM:
Handle
