1
TÍTULO: Ctenocephalides felis (cat flea)  Full Text
AUTORES: Pereira, Andre; Cruz, Adrian; Novo, Teresa; Maia, Carla;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: TRENDS IN PARASITOLOGY, VOLUME: 41, NÚMERO: 3
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef
2
TÍTULO: The Impact of Team-Based Learning on Anxiety Among Graduate Students in a Data Science Master's Program
AUTORES: Andrea Marques; Maria Anastasiadou; Roberto Henriques;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: Emerging Science Journal, VOLUME: 9
INDEXADO EM: Scopus CrossRef
NO MEU: ORCID
3
TÍTULO: Predicting M&A targets using news sentiment and topic detection  Full Text
AUTORES: Hajek, Petr; Henriques, Roberto;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: TECHNOLOGICAL FORECASTING AND SOCIAL CHANGE, VOLUME: 201
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef: 14
NO MEU: ORCID
4
TÍTULO: Intersecting reinforcement learning and deep factor methods for optimizing locality and globality in forecasting: A review  Full Text
AUTORES: Sousa, Joao; Henriques, Roberto;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: ENGINEERING APPLICATIONS OF ARTIFICIAL INTELLIGENCE, VOLUME: 133
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef: 5
NO MEU: ORCID
5
TÍTULO: Generative AI for Customizable Learning Experiences  Full Text
AUTORES: Pesovski, Ivica; Santos, Ricardo; Henriques, Roberto; Trajkovik, Vladimir;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: SUSTAINABILITY, VOLUME: 16, NÚMERO: 7
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef: 133
NO MEU: ORCID
6
TÍTULO: Systematic Needs Analysis of Advanced Digital Skills for Postgraduate Computing Education: The DIGITAL4Business Case
AUTORES: Somers, Carmel; Feenan, Dave; Fitzgerald, David; Henriques, Roberto; Martignoni, Matteo; Parletta, Daniela Angela; Cibin, Eva; Chis, Adriana E.; Gonzalez Velez, Horacio;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: 25th International Conference on Artificial Intelligence in Education (AIED) in ARTIFICIAL INTELLIGENCE IN EDUCATION: POSTERS AND LATE BREAKING RESULTS, WORKSHOPS AND TUTORIALS, INDUSTRY AND INNOVATION TRACKS, PRACTITIONERS, DOCTORAL CONSORTIUM AND BLUE SKY, AIED 2024, PT I, VOLUME: 2150
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef
NO MEU: ORCID
7
TÍTULO: CHATGPT IN EXAM ROOMS: PRELIMINARY INSIGHTS INTO STUDENT PERFORMANCE WITH AND WITHOUT AI ASSISTANCE
AUTORES: Ivica Pesovski; Ricardo Santos; Roberto Henriques; Vladimir Trajkovik;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: EDULEARN Proceedings - EDULEARN24 Proceedings, VOLUME: 1
INDEXADO EM: CrossRef: 2
NO MEU: ORCID
8
TÍTULO: PREDICTING BOOTCAMP SUCCESS: USING REGRESSION TO LEVERAGE PREPARATORY COURSE DATA FOR TECH CAREER TRANSITIONS
AUTORES: Ricardo Santos; Ivica Pesovski; Roberto Henriques; Vladimir Trajkovik;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: EDULEARN Proceedings - EDULEARN24 Proceedings, VOLUME: 1
INDEXADO EM: CrossRef: 2
NO MEU: ORCID
9
TÍTULO: USING EARLY CLICKSTREAM DATA TO IDENTIFY AT-RISK STUDENTS IN HIGHER EDUCATION: AN LSTM-BASED APPROACH
AUTORES: Ricardo Santos; Roberto Henriques;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: EDULEARN Proceedings - EDULEARN24 Proceedings, VOLUME: 1
INDEXADO EM: CrossRef
NO MEU: ORCID
10
TÍTULO: The Value of Design Thinking for PhD Students: A Retrospective Longitudinal Study
AUTORES: Victorino, G; Coelho, PS; Henriques, R;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: Emerging Science Journal, VOLUME: 7
INDEXADO EM: Scopus CrossRef: 1
NO MEU: ORCID
Página 1 de 9. Total de resultados: 89.