1
TÍTULO: Onde está o “M” em uma Tarefa Integrada de STEM? Ponto de Vista de Alunos do Ensino Básico
AUTORES: Marli Teresinha Quartieri; Nélia Maria Pontes Amado; Susana Paula Graça Carreira;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: Bolema: Boletim de Educação Matemática, VOLUME: 39
INDEXADO EM: CrossRef
NO MEU: ORCID
2
TÍTULO: Advancing Mathematical Modelling and Applications Educational Research and Practice
AUTORES: Greefrath, G; Carreira, S; Stillman, GA;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: International Perspectives on the Teaching and Learning of Mathematical Modelling
INDEXADO EM: Scopus CrossRef
NO MEU: ORCID
3
TÍTULO: Knowledge for teaching mathematical problem-solving with technology: An exploratory study of a mathematics teacher’s proficiency
AUTORES: Hélia Jacinto; Susana Carreira;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: European Journal of Science and Mathematics Education, VOLUME: 11, NÚMERO: 1
INDEXADO EM: CrossRef: 4
NO MEU: ORCID
4
TÍTULO: Digital tools and paper-and-pencil in solving-and-expressing: how technology expands a student’s conceptual model of a covariation problem
AUTORES: Jacinto, H; Carreira, S;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: Journal on Mathematics Education, VOLUME: 12, NÚMERO: 1
INDEXADO EM: Scopus CrossRef: 3
NO MEU: ORCID
5
TÍTULO: Undergraduate Students' Learning of Linear Algebra Through Mathematical Modelling Routes
AUTORES: Ramirez Montes, G; Henriques, A; Carreira, S;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: CANADIAN JOURNAL OF SCIENCE MATHEMATICS AND TECHNOLOGY EDUCATION, VOLUME: 21, NÚMERO: 2
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef: 7
NO MEU: ORCID
6
TÍTULO: Mathematical thinking about systems - students modeling a biometrics identity verification system
AUTORES: Baioa, AM; Carreira, S;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: MATHEMATICAL THINKING AND LEARNING, VOLUME: 25, NÚMERO: 3
INDEXADO EM: WOS CrossRef: 3
NO MEU: ORCID
7
TÍTULO: MATHEMATICAL PROBLEM SOLVING WITH TECHNOLOGY: HOW DO MATHS TEACHERS SOLVE-AND-EXPRESS ON THE SCREEN?
AUTORES: Hélia Jacinto; Susana Carreira;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: EDULEARN Proceedings - EDULEARN21 Proceedings
INDEXADO EM: CrossRef
NO MEU: ORCID
8
TÍTULO: Mathematical models and meanings by school and university students in a modelling task
AUTORES: Susana Carreira; Ana Margarida Baioa; Lourdes Maria W Werle de Almeida;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: AVANCES DE INVESTIGACION EN EDUCACION MATEMATICA, NÚMERO: 17
INDEXADO EM: WOS
9
TÍTULO: Venues for Analytical Reasoning Problems: How Children Produce Deductive Reasoning
AUTORES: Carreira, S; Amado, N; Jacinto, H;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: EDUCATION SCIENCES, VOLUME: 10, NÚMERO: 6
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef: 7
NO MEU: ORCID
10
TÍTULO: Connections between mathematics and digital technology in problem-solving: Evidences of techno-mathematical fluency
AUTORES: Jacinto, H; Carreira, S;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: 25th Asian Technology Conference in Mathematics, ATCM 2020 in Proceedings of the Asian Technology Conference in Mathematics
INDEXADO EM: Scopus
Página 1 de 6. Total de resultados: 60.