Vitor Duarte Teodoro
AuthID: R-000-HN9
1
TÃTULO: Correlational study between the global results of the PISA 2018 domains and the TALIS 2018 indicators [Étude corrélationnelle entre les résultats globaux des domaines PISA 2018 et les indicateurs TALIS 2018] [Estudo correlacional entre os resultados globais dos domínios do PISA 2018 e os indicadores do TALIS 2018] [Estudio correlacional entre los resultados globales de los dominios PISA 2018 y los indicadores TALIS 2018]
AUTORES: Mascarenhas, D; Maia, JS; Rosa, V; Teodoro, VD;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: Revista Lusofona de Educacao, VOLUME: 56, NÚMERO: 56
AUTORES: Mascarenhas, D; Maia, JS; Rosa, V; Teodoro, VD;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: Revista Lusofona de Educacao, VOLUME: 56, NÚMERO: 56
INDEXADO EM:
Scopus

NO MEU:
ORCID

2
TÃTULO: PISA in media discourse: Prominence, tone, voices and meanings
AUTORES: Carita, A; Lopo, TT; Teodoro, VD;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: Critical Perspectives on PISA as a Means of Global Governance: Risks, Limitations, and Humanistic Alternatives
AUTORES: Carita, A; Lopo, TT; Teodoro, VD;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: Critical Perspectives on PISA as a Means of Global Governance: Risks, Limitations, and Humanistic Alternatives
INDEXADO EM:
Scopus

NO MEU:
ORCID

3
TÃTULO: Testing PISA tests: A study about how secondary and college students answer Pisa items in mathematics and science
AUTORES: Teodoro, VD; Rosa, V; Maia, JS; Mascarenhas, D;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: Critical Perspectives on PISA as a Means of Global Governance: Risks, Limitations, and Humanistic Alternatives
AUTORES: Teodoro, VD; Rosa, V; Maia, JS; Mascarenhas, D;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: Critical Perspectives on PISA as a Means of Global Governance: Risks, Limitations, and Humanistic Alternatives
INDEXADO EM:
Scopus

NO MEU:
ORCID

4
TÃTULO: Nota Introdutória Full Text
AUTORES: Elsa Estrela; Vítor Rosa; Vítor Duarte Teodoro;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: Revista Lusofona de Educacao, VOLUME: 56, NÚMERO: 56
AUTORES: Elsa Estrela; Vítor Rosa; Vítor Duarte Teodoro;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: Revista Lusofona de Educacao, VOLUME: 56, NÚMERO: 56
5
TÃTULO: How PISA is present in the scientific production: A bibliometric review
AUTORES: Carlos Décio Cordeiro; Vítor Duarte Teodoro;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: Critical Perspectives on PISA as a Means of Global Governance: Risks, Limitations, and Humanistic Alternatives
AUTORES: Carlos Décio Cordeiro; Vítor Duarte Teodoro;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: Critical Perspectives on PISA as a Means of Global Governance: Risks, Limitations, and Humanistic Alternatives
INDEXADO EM:
Scopus

NO MEU:
ORCID

6
TÃTULO: Nota introdutória Full Text
AUTORES: Teodoro, V; Fonseca, M. ; Carvalho, P;
PUBLICAÇÃO: 2019, FONTE: Revista Lusofona de Educacao, VOLUME: 45, NÚMERO: 45
AUTORES: Teodoro, V; Fonseca, M. ; Carvalho, P;
PUBLICAÇÃO: 2019, FONTE: Revista Lusofona de Educacao, VOLUME: 45, NÚMERO: 45
7
TÃTULO: Promover o ensino experimental das Ciências recorrendo ao questionamento investigativo
AUTORES: Maria Cristina Costa; António Manuel Domingos; Vítor Duarte Teodoro;
PUBLICAÇÃO: 2018, FONTE: Revista de Ensino de Ciências e Matemática, VOLUME: 9, NÚMERO: 5
AUTORES: Maria Cristina Costa; António Manuel Domingos; Vítor Duarte Teodoro;
PUBLICAÇÃO: 2018, FONTE: Revista de Ensino de Ciências e Matemática, VOLUME: 9, NÚMERO: 5
8
TÃTULO: Introductory Note Full Text
AUTORES: Rui Gomes Neves; Vítor Duarte Teodoro; João Pedro Soares Fernandes;
PUBLICAÇÃO: 2014, FONTE: Revista Lusofona de Educacao, NÚMERO: 25
AUTORES: Rui Gomes Neves; Vítor Duarte Teodoro; João Pedro Soares Fernandes;
PUBLICAÇÃO: 2014, FONTE: Revista Lusofona de Educacao, NÚMERO: 25
INDEXADO EM:
Scopus

NO MEU:
ORCID

9
TÃTULO: Playing newtonian games with modellus Full Text
AUTORES: Vitor Duarte Teodoro;
PUBLICAÇÃO: 2004, FONTE: Physics Education, VOLUME: 39, NÚMERO: 5
AUTORES: Vitor Duarte Teodoro;
PUBLICAÇÃO: 2004, FONTE: Physics Education, VOLUME: 39, NÚMERO: 5
10
TÃTULO: Modellus: Learning Physics with Mathematical Modelling
AUTORES: Vítor Teodoro;
PUBLICAÇÃO: 2002
AUTORES: Vítor Teodoro;
PUBLICAÇÃO: 2002
INDEXADO EM:
Handle
