1
TÍTULO: Dropout Rate Model Analysis at an Engineering School
AUTORES: Orozco Rodriguez, Claudia; Viegas, Clara; Costa, Alexandra R.; Lima, Natercia; Gustavo R. Alves ;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: EDUCATION SCIENCES, VOLUME: 15, NÚMERO: 3
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef
NO MEU: ORCID
2
TÍTULO: Active Learning Promotion: Students’ Resistance Versus Students Embracement
AUTORES: Clara Viegas; Natércia Lima; André Fidalgo; Gustavo R. Alves ;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: Lecture Notes in Educational Technology, VOLUME: Part F642
INDEXADO EM: Scopus CrossRef
NO MEU: ORCID
3
TÍTULO: Education and Sustainability Habits – Portuguese Students’ Perspectives
AUTORES: Natércia Lima; Clara Viegas; Alexandra R. Costa; Claudia Orozco-Rodríguez; Gustavo R. Alves ; André Vaz Fidalgo;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: Journal of Engineering Research and Sciences, VOLUME: 4, NÚMERO: 7
INDEXADO EM: CrossRef
NO MEU: ORCID
4
TÍTULO: Trends on Gamification, Generative AI, Multidisciplinary Technological Resources, Engineering Education, New Trends in Mechatronics, Diversity Gap in STEM, Laboratories in STEM Education at TEEM 2023
AUTORES: Joan Arnedo Moreno; Carina González González; Marc Alier; María José Casañ Guerrero; Daniel Amo Filvà; Juan A. Juanes Méndez; Samuel Marcos Pablos; Joaquim Armando Jorge; Clara Viegas; Natércia Lima; María Isabel Pozzo; José Gonçalves ; José Lima; Paulo Costa; Alicia García Holgado; Carina Soledad González González; Angeles Dominguez; Arcelina Marques; Gustavo R. Alves; Juarez Bento da Silva;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Lecture Notes in Educational Technology, VOLUME: Part F3283
INDEXADO EM: Scopus CrossRef Unpaywall
5
TÍTULO: Online questionnaires: comparative analysis of tools for the creation and application of e-surveys  Full Text
AUTORES: Neves, C; Augusto, C; Terra, AL;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: ATOZ-NOVAS PRATICAS EM INFORMACAO E CONHECIMENTO, VOLUME: 9, NÚMERO: 2
INDEXADO EM: WOS
6
TÍTULO: Didactical use of a remote lab: a qualitative reflection of a teacher
AUTORES: Lima, Natercia; Viegas, Clara; Garcia Penalvo, Francisco;
PUBLICAÇÃO: 2019, FONTE: 7th International Conference on Technological Ecosystems for Enhancing Multiculturality (TEEM) in TEEM'19: SEVENTH INTERNATIONAL CONFERENCE ON TECHNOLOGICAL ECOSYSTEMS FOR ENHANCING MULTICULTURALITY
INDEXADO EM: Scopus WOS
7
TÍTULO: The importance of making teaching practices public, shareable, and usable: The role of multimodal narratives
AUTORES: Lopes, JB ; Viegas, MC; Pinto, JA;
PUBLICAÇÃO: 2019, FONTE: Multimodal Narratives in Research and Teaching Practices
INDEXADO EM: Scopus
8
TÍTULO: Preface
AUTORES: Lopes, JB; Viegas, MC; Pinto, JA;
PUBLICAÇÃO: 2019, FONTE: Multimodal Narratives in Research and Teaching Practices
INDEXADO EM: Scopus
9
TÍTULO: Teaching and learning Operational Amplifiers using a reconfigurable and expandable kit
AUTORES: Ricardo Costa; Paulo Portela; Gustavo R. Alves ; Carlos Felgueiras; Clara Viegas;
PUBLICAÇÃO: 2018
INDEXADO EM: Handle
10
TÍTULO: Laboratórios Remotos e Simulações: Será que os estudantes percebem realmente a diferença?
AUTORES: Natércia Lima; Viegas, M. Clara; Marques, M. Arcelina; Gustavo R Alves;
PUBLICAÇÃO: 2018, FONTE: 5º Congresso Nacional de Práticas Pedagógicas no Ensino Superior (CNaPPES.18)
INDEXADO EM: Handle
Página 1 de 2. Total de resultados: 19.