Joao Paulo Ferreira Delgado
AuthID: R-000-7B3
1
TÃTULO: Training and construction of the professional identity of social educators in Portugal; [A formação e a construção da identidade profissional dos educadores sociais em Portugal]
AUTORES: Paulo Delgado; Fátima Correia; Germán Vargas Callejas;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: Revista Espanola de Educacion Comparada, NÚMERO: 47
AUTORES: Paulo Delgado; Fátima Correia; Germán Vargas Callejas;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: Revista Espanola de Educacion Comparada, NÚMERO: 47
INDEXADO EM:
Scopus
2
TÃTULO: Is Participation a Way to Promote the Subjective Well-Being of Children in Out-of-Home Care? A Scoping Review Full Text
AUTORES: Delgado, Paulo; Carvalho, Joao M. S.; Perez, Luciana Cassarino; Crous, Gemma;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: CHILD INDICATORS RESEARCH
AUTORES: Delgado, Paulo; Carvalho, Joao M. S.; Perez, Luciana Cassarino; Crous, Gemma;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: CHILD INDICATORS RESEARCH
3
TÃTULO: A formação e a construção da identidade profissional dos educadores sociais em Portugal - The training and construction of the professional identity of social educators in Portugal - La formación y la construcción de la identidad profesional de los educadores sociales en Portugal
AUTORES: Paulo Delgado; Fátima Correia; Germán Vargas Callejas;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: Revista Española de Educación Comparada, NÚMERO: 47
AUTORES: Paulo Delgado; Fátima Correia; Germán Vargas Callejas;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: Revista Española de Educación Comparada, NÚMERO: 47
4
TÃTULO: Education & Protection. The articulation of Schools with the Committees for the Protection of Children and Young People; [Educação e Proteção. A articulação das Escolas com as Comissões de Proteção de Crianças e Jovens]
AUTORES: Paulo Delgado; Carina Coelho; João S Carvalho; Pedro Duarte; Ana Isabel Moreira;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Pedagogia Social, NÚMERO: 44
AUTORES: Paulo Delgado; Carina Coelho; João S Carvalho; Pedro Duarte; Ana Isabel Moreira;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Pedagogia Social, NÚMERO: 44
INDEXADO EM:
Scopus
5
TÃTULO: Social and Labor Inclusion After the Pandemic: a New Global Challenge for Social Education
AUTORES: Estefania, Miguel Melendro; Delgado, Joao Paulo Ferreira;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: PEDAGOGIA SOCIAL REVISTA INTERUNIVERSITARIA, NÚMERO: 42
AUTORES: Estefania, Miguel Melendro; Delgado, Joao Paulo Ferreira;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: PEDAGOGIA SOCIAL REVISTA INTERUNIVERSITARIA, NÚMERO: 42
INDEXADO EM:
WOS
6
TÃTULO: Effects of bureaucracy on inclusive education: The perceptions of Portuguese principals
AUTORES: Araujo, Pedro; Alonso, Raul; Delgado, Paulo; Romao, Paula;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: EDUCATION POLICY ANALYSIS ARCHIVES, VOLUME: 31
AUTORES: Araujo, Pedro; Alonso, Raul; Delgado, Paulo; Romao, Paula;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: EDUCATION POLICY ANALYSIS ARCHIVES, VOLUME: 31
INDEXADO EM:
WOS
7
TÃTULO: Desafios para a participação e a inclusão numa escola burocratizada
AUTORES: Raul Alonso; Pedro Araújo; Paulo Delgado;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: Revista de Estilos de Aprendizaje, VOLUME: 15, NÚMERO: EspecialII
AUTORES: Raul Alonso; Pedro Araújo; Paulo Delgado;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: Revista de Estilos de Aprendizaje, VOLUME: 15, NÚMERO: EspecialII
8
TÃTULO: Inclusión sociolaboral tras la pandemia: un nuevo reto global para la educación social
AUTORES: Miguel Melendro; Joao Paulo Ferreira Delgado;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: Pedagogia Social Revista Interuniversitaria, NÚMERO: 42
AUTORES: Miguel Melendro; Joao Paulo Ferreira Delgado;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: Pedagogia Social Revista Interuniversitaria, NÚMERO: 42
9
TÃTULO: Children and Young People's Participation in decision-making in Foster Care
AUTORES: Delgado, Paulo; Carvalho, Joao M. S.; Alves, Silvia;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: CHILD INDICATORS RESEARCH, VOLUME: 16, NÚMERO: 1
AUTORES: Delgado, Paulo; Carvalho, Joao M. S.; Alves, Silvia;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: CHILD INDICATORS RESEARCH, VOLUME: 16, NÚMERO: 1
10
TÃTULO: Challenges for participation and inclusion in a bureaucratized School
AUTORES: Alonso, Raul; Araujo, Pedro; Delgado, Paulo;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: JOURNAL OF LEARNING STYLES, VOLUME: 15
AUTORES: Alonso, Raul; Araujo, Pedro; Delgado, Paulo;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: JOURNAL OF LEARNING STYLES, VOLUME: 15
INDEXADO EM:
WOS