Maria Ilídia de Meireles Cabral da Rocha Vieira
AuthID: R-002-AE8
1
TÃTULO:  Management model, leadership and autonomy in Portuguese and Spanish public schools: A comparative analysis
AUTORES: Tintore, Mireia; Gairin, Joaquin; Cabral, Ilidia; Matias Alves, Jose; Serrao Cunha, Rosario ;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: COGENT EDUCATION, VOLUME: 9, NÚMERO: 1
AUTORES: Tintore, Mireia; Gairin, Joaquin; Cabral, Ilidia; Matias Alves, Jose; Serrao Cunha, Rosario ;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: COGENT EDUCATION, VOLUME: 9, NÚMERO: 1
INDEXADO EM:  WOS
 WOS
 WOS
 WOS2
TÃTULO:  Parents in the General Council of schools: Between the rhetoric of strategic action and multiple subordination [Os pais no Conselho Geral das escolas: Entre a retórica da ação estratégica e a subordinação múltipla] [Padres en el Consejo General de escuelas: Entre la retórica de la acción estratégica y la subordinación múltiple]
AUTORES: Alves, JM ; Palmeirão, C; Cabral, I; Cunha, RS;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: Revista Portuguesa de Educacao, VOLUME: 34, NÚMERO: 2
AUTORES: Alves, JM ; Palmeirão, C; Cabral, I; Cunha, RS;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: Revista Portuguesa de Educacao, VOLUME: 34, NÚMERO: 2
INDEXADO EM:  Scopus
 Scopus
 Scopus
 Scopus3
TÃTULO:  LEADERS AND LEADERSHIP PRACTICES: ALL UNIQUE, ALL THE SAME?
AUTORES: Ilidia Cabral; Jose Matias Alves; Mireia Tintore; Rosario Serrao Cunha;
PUBLICAÇÃO: 2019, FONTE: 12th Annual International Conference of Education, Research and Innovation (ICERI) in 12TH INTERNATIONAL CONFERENCE OF EDUCATION, RESEARCH AND INNOVATION (ICERI2019)
AUTORES: Ilidia Cabral; Jose Matias Alves; Mireia Tintore; Rosario Serrao Cunha;
PUBLICAÇÃO: 2019, FONTE: 12th Annual International Conference of Education, Research and Innovation (ICERI) in 12TH INTERNATIONAL CONFERENCE OF EDUCATION, RESEARCH AND INNOVATION (ICERI2019)
INDEXADO EM:  WOS
 WOS
 WOS
 WOS4
TÃTULO:  BIG SCHOOLS, ONE PRINCIPAL ...DOES IT WORK?
AUTORES: Jose Matias Alves; Ilidia Cabral; Mireia Tintore; Rosario Serrao Cunha;
PUBLICAÇÃO: 2019, FONTE: 12th Annual International Conference of Education, Research and Innovation (ICERI) in 12TH INTERNATIONAL CONFERENCE OF EDUCATION, RESEARCH AND INNOVATION (ICERI2019)
AUTORES: Jose Matias Alves; Ilidia Cabral; Mireia Tintore; Rosario Serrao Cunha;
PUBLICAÇÃO: 2019, FONTE: 12th Annual International Conference of Education, Research and Innovation (ICERI) in 12TH INTERNATIONAL CONFERENCE OF EDUCATION, RESEARCH AND INNOVATION (ICERI2019)
INDEXADO EM:  WOS
 WOS
 WOS
 WOS5
TÃTULO:  ANALYSING "PEDAGOGICAL PRACTICES" THROUGH THE LENS OF PORTUGUESE ACADEMIA
AUTORES: Diana Soares; Ilidia Cabral; Jose Matias Alves;
PUBLICAÇÃO: 2019, FONTE: 12th Annual International Conference of Education, Research and Innovation (ICERI) in 12TH INTERNATIONAL CONFERENCE OF EDUCATION, RESEARCH AND INNOVATION (ICERI2019)
AUTORES: Diana Soares; Ilidia Cabral; Jose Matias Alves;
PUBLICAÇÃO: 2019, FONTE: 12th Annual International Conference of Education, Research and Innovation (ICERI) in 12TH INTERNATIONAL CONFERENCE OF EDUCATION, RESEARCH AND INNOVATION (ICERI2019)
INDEXADO EM:  WOS
 WOS
 WOS
 WOS6
TÃTULO:  BUREAUCRATIC OR INSTRUCTIONAL LEADERS? AN OVERVIEW OF PORTUGUESE SCHOOL LEADERS' PERCEPTIONS ON AN AUTONOMY AND CURRICULUM FLEXIBILITY PROGRAM
AUTORES: Ilidia Cabral; Jose Matias Alves; Diana Soares; Cristina Palmeirao;
PUBLICAÇÃO: 2019, FONTE: 11th International Conference on Education and New Learning Technologies (EDULEARN) in EDULEARN19: 11TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION AND NEW LEARNING TECHNOLOGIES
AUTORES: Ilidia Cabral; Jose Matias Alves; Diana Soares; Cristina Palmeirao;
PUBLICAÇÃO: 2019, FONTE: 11th International Conference on Education and New Learning Technologies (EDULEARN) in EDULEARN19: 11TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION AND NEW LEARNING TECHNOLOGIES
INDEXADO EM:  WOS
 WOS
 WOS
 WOS7
TÃTULO:  THE PARENTS' ROLE IN THE GENERAL COUNCIL OF PORTUGUESE SCHOOLS - EFFECTIVE PARTICIPATION OR MERE ORCHESTRATION OF REALITY?
AUTORES: Ilidia Cabral; Jose Matias Alves; Diana Soares; Cristina Palmeirao;
PUBLICAÇÃO: 2019, FONTE: 11th International Conference on Education and New Learning Technologies (EDULEARN) in EDULEARN19: 11TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION AND NEW LEARNING TECHNOLOGIES
AUTORES: Ilidia Cabral; Jose Matias Alves; Diana Soares; Cristina Palmeirao;
PUBLICAÇÃO: 2019, FONTE: 11th International Conference on Education and New Learning Technologies (EDULEARN) in EDULEARN19: 11TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION AND NEW LEARNING TECHNOLOGIES
INDEXADO EM:  WOS
 WOS
 WOS
 WOS8
TÃTULO:  Modelo integrado de promocion del éxito escolar: de las narrativas a la práctica
AUTORES: Ilídia Cabral; José M Alves;
PUBLICAÇÃO: 2017
AUTORES: Ilídia Cabral; José M Alves;
PUBLICAÇÃO: 2017
INDEXADO EM:  Handle
 Handle
 Handle
 Handle9
TÃTULO:  Ver o nevoeiro e instituir outra luz – Ensaio de iluminação, inovação pedagógica e melhoria das aprendizagens
AUTORES: Hélder Martins; Ilídia Cabral;
PUBLICAÇÃO: 2017, FONTE: Educação, territórios e desenvolvimento humano - Livro de resumos
AUTORES: Hélder Martins; Ilídia Cabral;
PUBLICAÇÃO: 2017, FONTE: Educação, territórios e desenvolvimento humano - Livro de resumos
INDEXADO EM:  Handle
 Handle
 Handle
 Handle10
TÃTULO:  Representação os alunos sobre o espaço físico e as lógicas de ação na sala de aula ideal: estudo exploratório em educação visual. Students' representations about physical space and logics of action in the ideal classroom: exploratory study in visual education
AUTORES: Hélder Martins; Ilídia Cabral;
PUBLICAÇÃO: 2017, FONTE: Revista Portuguesa de Investigação Educacional, VOLUME: 17
AUTORES: Hélder Martins; Ilídia Cabral;
PUBLICAÇÃO: 2017, FONTE: Revista Portuguesa de Investigação Educacional, VOLUME: 17
INDEXADO EM:  Handle
 Handle
 Handle
 Handle