Teresa de Jesus Seabra de Almeida
AuthID: R-000-H3G
1
TITLE: GENDER IN THE CONTEXT OF RESIDENTIAL CARE: PERSPECTIVES, EXPERIENCES AND IMPLICATIONS FOR THE TRAINING OF PROFESSIONALS
AUTHORS: Sandra Mateus; Daniela Santa-Marta; Sandra Saleiro; Teresa Seabra;
PUBLISHED: 2023, SOURCE: INTED Proceedings - INTED2023 Proceedings
AUTHORS: Sandra Mateus; Daniela Santa-Marta; Sandra Saleiro; Teresa Seabra;
PUBLISHED: 2023, SOURCE: INTED Proceedings - INTED2023 Proceedings
2
TITLE: Atlas dos Alunos Com Origem Imigrante: Quem São e Onde Estão nos Ensinos Básico e Secundário em Portugal
AUTHORS: Teresa Seabra; Ana Cândido; Inês Tavares;
PUBLISHED: 2023
AUTHORS: Teresa Seabra; Ana Cândido; Inês Tavares;
PUBLISHED: 2023
3
TITLE: Citizenship, generational status and mixed origin: An analysis of immigrant heterogeneity on academic performance in Portuguese state schools
AUTHORS: Teresa Seabra; Ana Filipa Cândido;
PUBLISHED: 2022, SOURCE: Portuguese Journal of Social Science, VOLUME: 21, ISSUE: 1
AUTHORS: Teresa Seabra; Ana Filipa Cândido;
PUBLISHED: 2022, SOURCE: Portuguese Journal of Social Science, VOLUME: 21, ISSUE: 1
4
TITLE: MIGRANT STUDENTS SUCCEEDING IN PORTUGUESE SCHOOLS: THE CASE OF BRAZILIAN MIGRANT CHILDREN
AUTHORS: Sandra Mateus; Teresa Seabra;
PUBLISHED: 2021, SOURCE: ICERI Proceedings - ICERI2021 Proceedings
AUTHORS: Sandra Mateus; Teresa Seabra;
PUBLISHED: 2021, SOURCE: ICERI Proceedings - ICERI2021 Proceedings
5
TITLE: School performance of children of indian and cape verdean immigrants in basic schooling in Portugal
AUTHORS: Teresa Seabra;
PUBLISHED: 2012, SOURCE: International Handbook of Migration, Minorities and Education: Understanding Cultural and Social Differences in Processes of Learning
AUTHORS: Teresa Seabra;
PUBLISHED: 2012, SOURCE: International Handbook of Migration, Minorities and Education: Understanding Cultural and Social Differences in Processes of Learning
INDEXED IN:
Scopus

IN MY:
ORCID

6
TITLE: Desigualdades de desempenho escolar: etnicidade, género e condição social em escolas básicas da Área Metropolitana de Lisboa
AUTHORS: Teresa Seabra;
PUBLISHED: 2012, SOURCE: Sociologia, ISSUE: Número temático: Imigração, Diversidade e Convivência Cultural
AUTHORS: Teresa Seabra;
PUBLISHED: 2012, SOURCE: Sociologia, ISSUE: Número temático: Imigração, Diversidade e Convivência Cultural
INDEXED IN:
Handle

7
TITLE: Trajectórias escolares, propriedades sociais e origens nacionais: descendentes de imigrantes no ensino básico português
AUTHORS: Teresa Seabra; Sandra Mateus;
PUBLISHED: 2010
AUTHORS: Teresa Seabra; Sandra Mateus;
PUBLISHED: 2010
INDEXED IN:
Handle

8
TITLE: Desigualdades Escolares e desigualdades sociais
AUTHORS: Teresa Seabra;
PUBLISHED: 2009
AUTHORS: Teresa Seabra;
PUBLISHED: 2009
INDEXED IN:
Handle

9
TITLE: A escola do ponto de vista das crianças: avaliação, sentimentos e representações em alunos da escolaridade obrigatória
AUTHORS: Teresa Seabra;
PUBLISHED: 2006, SOURCE: Cidades - Comunidades e Territórios
AUTHORS: Teresa Seabra;
PUBLISHED: 2006, SOURCE: Cidades - Comunidades e Territórios
INDEXED IN:
Handle

10
TITLE: Estratégias familiares de educação das crianças
AUTHORS: Teresa Seabra;
PUBLISHED: 1997
AUTHORS: Teresa Seabra;
PUBLISHED: 1997
INDEXED IN:
Handle
