1
TÍTULO: GENDER IN THE CONTEXT OF RESIDENTIAL CARE: PERSPECTIVES, EXPERIENCES AND IMPLICATIONS FOR THE TRAINING OF PROFESSIONALS
AUTORES: Sandra Mateus; Daniela Santa-Marta; Sandra Saleiro; Teresa Seabra;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: INTED Proceedings - INTED2023 Proceedings
INDEXADO EM: CrossRef
NO MEU: ORCID
2
TÍTULO: Atlas dos Alunos Com Origem Imigrante: Quem São e Onde Estão nos Ensinos Básico e Secundário em Portugal
AUTORES: Teresa Seabra; Ana Cândido; Inês Tavares;
PUBLICAÇÃO: 2023
INDEXADO EM: CrossRef: 1 Handle
3
TÍTULO: Citizenship, generational status and mixed origin: An analysis of immigrant heterogeneity on academic performance in Portuguese state schools
AUTORES: Teresa Seabra; Ana Filipa Cândido;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: Portuguese Journal of Social Science, VOLUME: 21, NÚMERO: 1
INDEXADO EM: Scopus CrossRef
NO MEU: ORCID
4
TÍTULO: MIGRANT STUDENTS SUCCEEDING IN PORTUGUESE SCHOOLS: THE CASE OF BRAZILIAN MIGRANT CHILDREN
AUTORES: Sandra Mateus; Teresa Seabra;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: ICERI Proceedings - ICERI2021 Proceedings
INDEXADO EM: CrossRef
NO MEU: ORCID
5
TÍTULO: School performance of children of indian and cape verdean immigrants in basic schooling in Portugal
AUTORES: Teresa Seabra;
PUBLICAÇÃO: 2012, FONTE: International Handbook of Migration, Minorities and Education: Understanding Cultural and Social Differences in Processes of Learning
INDEXADO EM: Scopus
NO MEU: ORCID
6
TÍTULO: Desigualdades de desempenho escolar: etnicidade, género e condição social em escolas básicas da Área Metropolitana de Lisboa
AUTORES: Teresa Seabra;
PUBLICAÇÃO: 2012, FONTE: Sociologia, NÚMERO: Número temático: Imigração, Diversidade e Convivência Cultural
INDEXADO EM: Handle
8
TÍTULO: Desigualdades Escolares e desigualdades sociais
AUTORES: Teresa Seabra;
PUBLICAÇÃO: 2009
INDEXADO EM: Handle
9
TÍTULO: A escola do ponto de vista das crianças: avaliação, sentimentos e representações em alunos da escolaridade obrigatória
AUTORES: Teresa Seabra;
PUBLICAÇÃO: 2006, FONTE: Cidades - Comunidades e Territórios
INDEXADO EM: Handle
10
TÍTULO: Estratégias familiares de educação das crianças
AUTORES: Teresa Seabra;
PUBLICAÇÃO: 1997
INDEXADO EM: Handle