1
TÍTULO: Understanding the private-public school performance gap in PISA: evidence from Portugal
AUTORES: Colaco, Ricardo; Freitas, Pedro; Nunes, Luis Catela ; Reis, Ana Balcao;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: LARGE-SCALE ASSESSMENTS IN EDUCATION, VOLUME: 13, NÚMERO: 1
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef
2
TÍTULO: Willingness to Pay for Nature Protection: Crowdfunding as a Payment Mechanism  Full Text
AUTORES: Cunha e Sa, Maria A.; Dietrich, Til; Faria, Ana; Nunes, Luis Catela ; Ortigao, Margarida; Rosa, Renato; Vieira da Silva, Carina;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: ENVIRONMENTAL & RESOURCE ECONOMICS, VOLUME: 88, NÚMERO: 2
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef
3
TÍTULO: Evaluation of environmental actions by local citizens - a choice modeling application
AUTORES: Guimaraes, MH ; Nunes, LC ; Rodrigues, A; Madureira, L; Dentinho, T;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: JOURNAL OF ENVIRONMENTAL PLANNING AND MANAGEMENT, VOLUME: 66, NÚMERO: 4
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef
4
TÍTULO: Students with an immigrant background in the Lisbon Metropolitan Area. Evidence at the municipal, school, and class levels
AUTORES: Sílvia de Almeida; João Firmino; João Mesquita Gabriel; Maria João Hortas; Luís Catela Nunes ;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: Cidades, VOLUME: 46
INDEXADO EM: Scopus CrossRef
5
TÍTULO: The Termination of Publicly Funded Private School Contracts: Supply and Demand Side Effects
AUTORES: Firmino, J; Guilherme, A; Leme, AC; Nunes, LC ;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: Journal of School Choice, VOLUME: 17, NÚMERO: 1
INDEXADO EM: Scopus CrossRef
6
TÍTULO: Fire takes no vacation: impact of fires on tourism
AUTORES: Otrachshenko, V; Nunes, LC ;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: ENVIRONMENT AND DEVELOPMENT ECONOMICS, VOLUME: 27, NÚMERO: 1
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef: 17
7
8
TÍTULO: The Portuguese escudo area in Africa and its lessons for monetary unions
AUTORES: Mata, ME; Nunes, LC ; Roldao, M;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: ECONOMIC HISTORY OF DEVELOPING REGIONS, VOLUME: 36, NÚMERO: 3
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef: 1
9
TÍTULO: Student selection and performance in higher education: admission exams vs. high school scores  Full Text
AUTORES: Silva, PL ; Nunes, LC ; Seabra, C; Reis, AB ; Alves, M;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: EDUCATION ECONOMICS, VOLUME: 28, NÚMERO: 5
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef: 11
10
TÍTULO: The effect of a specialized versus a general upper-secondary school curriculum on students' performance and inequality. A difference-in-differences cross-country analysis  Full Text
AUTORES: Leme, AC; Escardibul, JO; Nunes, LC ; Reis, AB ; Seabra, C;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: APPLIED ECONOMICS, VOLUME: 52, NÚMERO: 39
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef
Página 1 de 7. Total de resultados: 61.