1
TÍTULO: Cem anos da arte do piano: os pianistas na sociedade de concertos Orpheon Portuense (1886-2008)
AUTORES: Sofia Lourenço da Fonseca ;
PUBLICAÇÃO: 2014, FONTE: A sociedade Orpheon Portuense (1881-2008): tradição e inovação
INDEXADO EM: Handle
2
TÍTULO: Jean Claude Risset’s Duet for One Pianist: Challenges of a Real-Time Performance Interaction with a Computer-Controlled Acoustic Piano 16 Years Later
AUTORES: Sofia Lourenço ;
PUBLICAÇÃO: 2014, FONTE: Journal of Science and Technology of the Arts, VOLUME: 6, NÚMERO: 2
INDEXADO EM: CrossRef
3
TÍTULO: Subjective appropriation of musical form in Schumann’s Carnaval, op. 9
AUTORES: Teresa Palma Pereira; Sofia Lourenço ; Paulo Ferreira-Lopes;
PUBLICAÇÃO: 2014, FONTE: Journal of Science and Technology of the Arts, VOLUME: 6, NÚMERO: 2
INDEXADO EM: CrossRef
4
TÍTULO: Antagonism and Mutual Dependency. Critial Models of Performance and “Piano Interpretation Schools”
AUTORES: Rui Cruz; Sofia Lourenço ;
PUBLICAÇÃO: 2011, FONTE: Journal of Science and Technology of the Arts, VOLUME: 3, NÚMERO: 1
INDEXADO EM: CrossRef
5
TÍTULO: The assessment of trapezius muscle symptoms of piano players by the use of infrared thermography
AUTORES: Sofia Lourenço da Fonseca ; Miguel P Clemente; Daniela Coimbra; Antonio Ramos Silva ; Joaquim Mendes ; João C Pinho;
PUBLICAÇÃO: 2011, FONTE: International Symposium on Performance Science
INDEXADO EM: Handle
6
TÍTULO: European Piano Schools : Russian , German and French classical piano interpretation and technique
AUTORES: Sofia Lourenço ;
PUBLICAÇÃO: 2010, FONTE: Journal of Science and Technology of the Arts, VOLUME: 2, NÚMERO: 1
INDEXADO EM: CrossRef: 3
7
TÍTULO: Do pianists play with their teeth?
AUTORES: Sofia Lourenço da Fonseca ; Miguel P Clemente; Daniela Coimbra; Álvaro Barbosa; João C Pinho;
PUBLICAÇÃO: 2009, FONTE: International Symposium on Performance Science
INDEXADO EM: Handle