1
TÍTULO: Empowering teacher agency in the development of digital competence in primary education: Lessons from the Escol@s Digitais Project
AUTORES: Cruz, Elisabete; Albuquerque Costa, Fernando ;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: EUROPEAN EDUCATIONAL RESEARCH JOURNAL
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef
2
TÍTULO: Evaluation of Open Educational Resources: A narrative literature review  Full Text
AUTORES: Ayuso del Puerto, Desiree; Gutierrez Esteban, Prudencia; Albuquerque Costa, Fernando ;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: INTERNATIONAL REVIEW OF EDUCATION, VOLUME: 71, NÚMERO: 1
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef
3
TÍTULO: Práticas e efeitos do ensino remoto emergencial de biologia no Sistema Colégio Militar do Brasil
AUTORES: Daniel dos Reis Lopes; Fernando Albuquerque Costa ;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Revista Brasileira de Aprendizagem Aberta e a Distância, VOLUME: 23, NÚMERO: Especial
INDEXADO EM: CrossRef
4
TÍTULO: The Escol@s Digitais Project. An experience of working with technologies in Primary Education in Portugal
AUTORES: Fernando Albuquerque Costa ; Elisabete Cruz; Sandra Fradão; Emily Sousa;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: KULTURA – PRZEMIANY – EDUKACJA
INDEXADO EM: CrossRef
5
TÍTULO: COLLABORATIVE EXPERIENCES AMONG TEACHERS ORIENTED TOWARDS THE PEDAGOGICAL INTEGRATION OF DIGITAL TECHNOLOGIES: A SYSTEMATIC LITERATURE REVIEW
AUTORES: Lívia Patrícia Rodrigues Lourenço; Elisabete Cruz; Fernando Albuquerque Costa ;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: ICERI2023 Proceedings - ICERI Proceedings
INDEXADO EM: CrossRef
6
TÍTULO: Mapping the Landscape of Doctoral Research in Technologies in Education: A 25-Year Analysis in Portuguese Universities
AUTORES: Costa, Fernando Albuquerque ; Cruz, Elisabete;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: EDUCATION SCIENCES, VOLUME: 13, NÚMERO: 10
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef
8
TÍTULO: As competências digitais na formação inicial de professores em Portugal
AUTORES: Wender Antônio da Silva; Fernando Albuquerque Costa ;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: Educ. Form., VOLUME: 7
INDEXADO EM: CrossRef: 1
9
TÍTULO: Automatic learning styles prediction: a survey of the State-of-the-Art (2006-2021)
AUTORES: Raleiras, M; Nabizadeh, AH; Costa, FA ;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: JOURNAL OF COMPUTERS IN EDUCATION, VOLUME: 9, NÚMERO: 4
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef: 14
10
TÍTULO: Reflexões teóricas sobre o lugar e o papel das tecnologias digitais na formação inicial de professores em Portugal
AUTORES: Wender Antonio da Silva; Fernando Albuquerque Costa ;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: Revista Pesquisa e Debate em Educação, VOLUME: 12, NÚMERO: 1
INDEXADO EM: CrossRef
Página 1 de 4. Total de resultados: 33.