1
TÍTULO: Promotion of Functional Foods in a School Context: Evaluation of Food Education Sessions Involving Cooking Skills  Full Text
AUTORES: Oliveira, Leandro; Sousa, Francisco ; Silveira, Maria Graca da;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: JOURNAL OF CULINARY SCIENCE & TECHNOLOGY
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef
3
TÍTULO: Food consumption and weight status among students in the third cycle of basic education and their parents: a cross-sectional study. Food consumption and weight status among children and their parents
AUTORES: Oliveira, L ; Sousa, F ; da Silveira, MG;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: Revista Espanola de Nutricion Humana y Dietetica, VOLUME: 26, NÚMERO: 4
INDEXADO EM: Scopus CrossRef
4
TÍTULO: The Unknown Carnival of Terceira Island (Azores, Portugal): Community, Heritage, and Identity on Stage  Full Text
AUTORES: Marcelli, Andrea Mattia; Sousa, Francisco ; Fonseca, Joselia; da Silva, Leonor Sampaio ; Melotti, Marxiano; Costa, Susana Goulart;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: SUSTAINABILITY, VOLUME: 14, NÚMERO: 20
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef
5
TÍTULO: Concepções de professores sobre currículo e cultura
AUTORES: Cristina Silveira; Francisco Sousa ;
PUBLICAÇÃO: 2018, FONTE: Revista Transmutare, VOLUME: 3, NÚMERO: 1
INDEXADO EM: CrossRef
6
TÍTULO: Formação de professores no contexto da cibercultura
AUTORES: Francisco Sousa ; Marcio Da Costa Berbat; Victor F A Barros;
PUBLICAÇÃO: 2018, FONTE: Cadernos de Educação Tecnologia e Sociedade, VOLUME: 11, NÚMERO: 4
INDEXADO EM: CrossRef: 1
7
TÍTULO: Lecionação sem aulas? Questões de liberdade e segurança no modelo MAPE
AUTORES: Francisco Sousa ; Ana Cristina Palos;
PUBLICAÇÃO: 2018, FONTE: Cadernos de Educação Tecnologia e Sociedade, VOLUME: 11, NÚMERO: 4
INDEXADO EM: CrossRef
8
TÍTULO: Is action research necessarily collaborative? Changing mutuality within a project  Full Text
AUTORES: Sousa, F ;
PUBLICAÇÃO: 2016, FONTE: EDUCATIONAL RESEARCH AND EVALUATION, VOLUME: 22, NÚMERO: 3-4
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef
9
TÍTULO: Teacher evaluation, curricular autonomy and professional development: trends and tensions in the Portuguese educational policy  Full Text
AUTORES: Jose Carlos Morgado ; Francisco Sousa ;
PUBLICAÇÃO: 2010, FONTE: JOURNAL OF EDUCATION POLICY, VOLUME: 25, NÚMERO: 3
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef
10
TÍTULO: Reconstructing children′s experience when teaching and assessing them: Lessons from Dewey  Full Text
AUTORES: Sousa, F ;
PUBLICAÇÃO: 2000, FONTE: Journal of Early Childhood Teacher Education, VOLUME: 21, NÚMERO: 3
INDEXADO EM: Scopus CrossRef: 2