Toggle navigation
Publicações
Investigadores
Instituições
0
Entrar
Autenticação Federada
(Clique na imagem)
Autenticação local
Recuperar Palavra-passe
Registar
Entrar
Katja Christina Tschimmel
AuthID:
R-002-569
Publicações
Confirmadas
Para Validar
Document Source:
All
Document Type:
Todos os Tipos de Documentos
Proceedings Paper (5)
Article (4)
Book Chapter (3)
Year Start - End:
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
2025
-
2025
2024
2023
2022
2021
2020
2019
2018
2017
2016
2015
2014
2013
2012
2011
2010
2009
Order:
Ano Dsc
Ano Asc
Cit. WOS Dsc
IF WOS Dsc
Cit. Scopus Dsc
IF Scopus Dsc
Título Asc
Título Dsc
Results:
10
20
30
40
50
Publicações Confirmadas: 12
1
TÃTULO:
Design Thinking Meets Academic Research: Science Communication for Design Communities Using Analogies and Illustrations
AUTORES:
Clemente, Violeta; Reis, Miriam; Ezingmueller, Caroline;
Tschimmel, Katja
; Pombo, Fatima;
PUBLICAÇÃO:
2024
,
FONTE:
7th International Conference on Design and Digital Communication
in
ADVANCES IN DESIGN AND DIGITAL COMMUNICATION IV, DIGICOM 2023,
VOLUME:
35
INDEXADO EM:
Scopus
WOS
CrossRef
NO MEU:
ORCID
|
CIÊNCIAVITAE
2
TÃTULO:
PhD Research for “Trans-action”: The Role of Research Questions
AUTORES:
Clemente, V;
Tschimmel, K
; Pombo, F;
PUBLICAÇÃO:
2023
,
FONTE:
Springer Series in Design and Innovation,
VOLUME:
31
INDEXADO EM:
Scopus
CrossRef
NO MEU:
ORCID
|
CIÊNCIAVITAE
3
TÃTULO:
Creativity, Design and Design Thinking—A Human-Centred ménage à trois for Innovation
AUTORES:
Tschimmel, K
;
PUBLICAÇÃO:
2022
,
FONTE:
Springer Series in Design and Innovation,
VOLUME:
16
INDEXADO EM:
Scopus
CrossRef
:
1
NO MEU:
ORCID
|
CIÊNCIAVITAE
4
TÃTULO:
Matching Research Questions with a Research Methodology: Proposal for a Didactic Resource
AUTORES:
Clemente, V;
Tschimmel, K
; Pombo, F;
PUBLICAÇÃO:
2021
,
FONTE:
Design Principles and Practices,
VOLUME:
16,
NÚMERO:
1
INDEXADO EM:
Scopus
CrossRef
NO MEU:
ORCID
|
CIÊNCIAVITAE
5
TÃTULO:
Design education. human factors at the core of a coworking self-determined new design learning approach
AUTORES:
Mendes, F;
Duarte, CAM
;
Tschimmel, K
;
PUBLICAÇÃO:
2020
,
FONTE:
AHFE Virtual Conference on Ergonomics in Design, 2020
in
Advances in Intelligent Systems and Computing,
VOLUME:
1203 AISC
INDEXADO EM:
Scopus
CrossRef
NO MEU:
ORCID
|
CIÊNCIAVITAE
6
TÃTULO:
How Designers Can Contribute to Education Innovating Educational Systems Through Design Thinking
AUTORES:
Katja Tschimmel
;
Joana Santos
;
PUBLICAÇÃO:
2019
,
FONTE:
20th Congress of the International-Ergonomics-Association (IEA)
in
PROCEEDINGS OF THE 20TH CONGRESS OF THE INTERNATIONAL ERGONOMICS ASSOCIATION (IEA 2018), VOL VII: ERGONOMICS IN DESIGN, DESIGN FOR ALL, ACTIVITY THEORIES FOR WORK ANALYSIS AND DESIGN, AFFECTIVE DESIGN,
VOLUME:
824
INDEXADO EM:
Scopus
WOS
NO MEU:
ORCID
|
CIÊNCIAVITAE
7
TÃTULO:
How Designers Can Contribute to Education. Innovating Educational Systems Through Design Thinking
AUTORES:
Katja Tschimmel
; Joana Santos;
PUBLICAÇÃO:
2018
,
FONTE:
Advances in Intelligent Systems and Computing - Proceedings of the 20th Congress of the International Ergonomics Association (IEA 2018)
INDEXADO EM:
CrossRef
NO MEU:
ORCID
|
CIÊNCIAVITAE
8
TÃTULO:
A Future Scenario for a Methodological Approach applied to PhD Design Research. Development of an Analytical Canvas
AUTORES:
Clemente, V;
Tschimmel, K
; Pombo, F;
PUBLICAÇÃO:
2017
,
FONTE:
12th International Conference of the European-Academy-of-Design (EAD)
in
DESIGN JOURNAL,
VOLUME:
20,
NÚMERO:
sup1
INDEXADO EM:
Scopus
WOS
CrossRef
:
6
NO MEU:
ORCID
|
CIÊNCIAVITAE
9
TÃTULO:
Why a Logbook? A backpack journey as a metaphor for product design education
AUTORES:
Clemente, V;
Tschimmel, K
; Vieira, R;
PUBLICAÇÃO:
2017
,
FONTE:
12th International Conference of the European-Academy-of-Design (EAD)
in
DESIGN JOURNAL,
VOLUME:
20,
NÚMERO:
sup1
INDEXADO EM:
Scopus
WOS
CrossRef
:
7
NO MEU:
ORCID
|
CIÊNCIAVITAE
10
TÃTULO:
Creative and critical thinking in product development: An educational initiative based on design thinking [Pensée créative et critique dans le Développement du Produit: Une intervention didactique basée sur le design thinking] [Pensamento criativo e crítico no Desenvolvimento de Produto: Uma intervenção didática baseada no design thinking] [Pensamiento creativo e crítico en el Desarrollo de Producto: Una intervención didáctica basada en el design thinking]
AUTORES:
Clemente, V
;
Tschimmel, K
;
Vieira, R
;
PUBLICAÇÃO:
2016
,
FONTE:
Revista Lusofona de Educacao,
VOLUME:
32,
NÚMERO:
32
INDEXADO EM:
Scopus
NO MEU:
ORCID
|
CIÊNCIAVITAE
Adicionar à lista
Marked
Marcar Todas
Exportar
×
Publication Export Settings
BibTex
EndNote
APA
CSV
PDF
Export Preview
Print
×
Publication Print Settings
HTML
PDF
Print Preview
Página 1 de 2. Total de resultados: 12.
<<
<
1
2
>
>>
×
Selecione a Fonte
Esta publicação tem:
2 registos no
ISI
2 registos no
SCOPUS
2 registos no
DBLP
2 registos no
Unpaywall
2 registos no
Openlibrary
2 registos no
Handle
2 registos no
DataCite
Por favor selecione o registo que deve ser utilizado pelo Authenticus.
×
Comparar Publicações
© 2025 CRACS & Inesc TEC - All Rights Reserved
Política de Privacidade
|
Terms of Service