1
TÍTULO: Teaching through video games? Perceptions of future Spanish and Portuguese teachers on their use in history teaching  Full Text
AUTORES: Cozar Gutierrez, Ramon; Sole, Gloria; Navio Ingles, Maria; Tirado olivares, Sergio;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: REVISTA INTERUNIVERSITARIA DE FORMACION DEL PROFESORADO-RIFOP, NÚMERO: 99
INDEXADO EM: WOS
2
TÍTULO: Portuguese Students' ideas about slavery and the slave trade from Africa to Brazil when dealing with textbook sources
AUTORES: Glória Solé; Isabel Barca; Ana Paula Squinelo;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Clío, NÚMERO: 50
INDEXADO EM: CrossRef
NO MEU: ORCID
3
TÍTULO: Portuguese Students' ideas about slavery and the slave trade from Africa to Brazil when dealing with textbook sources
AUTORES: Glória Solé; Isabel Barca; Ana Paula Squinelo;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Clío, NÚMERO: 50
INDEXADO EM: CrossRef
NO MEU: ORCID
4
TÍTULO: The Iberian Union in the History Manuals of Secondary Education. A Comparative Study Between Portugal and Spain
AUTORES: Gutierrez, Ramon Cozar; Sole, Gloria; Perez, Raimundo A. Rodriguez;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: STUDIA HISTORICA-HISTORIA MODERNA, VOLUME: 45, NÚMERO: 1
INDEXADO EM: WOS
5
TÍTULO: Combination of digital technologies and active methodologies for historical learning  Full Text
AUTORES: Graca, Vania; Sole, Gloria; Ramos, Altina;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: REVISTA ELECTRONICA INTERUNIVERSITARIA DE FORMACION DEL PROFESORADO, VOLUME: 26, NÚMERO: 2
INDEXADO EM: WOS
6
TÍTULO: Supervised practice in history courses: a study about Brazil/Portugal
AUTORES: Marisa Noda; Maria Glória Parra Santos Solé; Marlene Cainelli;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: Educação e Pesquisa, VOLUME: 48
INDEXADO EM: CrossRef
NO MEU: ORCID
7
TÍTULO: Perspectiva histórica y emocionalidad en la formación del profesorado de Historia portugués y español
AUTORES: María Teresa Carril-Merino; Maria Glória Parra Santos Solé; María Sánchez-Agustí;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: Revista Portuguesa de Educação, VOLUME: 35, NÚMERO: 1
INDEXADO EM: CrossRef
NO MEU: ORCID
8
TÍTULO: Teaching History in Portugal: The Curriculum, Programs, Textbooks and Teacher Training
AUTORES: Sole, G;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: FUTURO DEL PASADO-REVISTA ELECTRONICA DE HISTORIA, VOLUME: 12, NÚMERO: 12
INDEXADO EM: Scopus WOS
NO MEU: ORCID
10
TÍTULO: Geography and History teachers training in Portugal: a decade of action-research after Bologna Process  Full Text
AUTORES: Gloria Sole; Elsa Pacheco; Laura Soares;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: REVISTA INTERUNIVERSITARIA DE FORMACION DEL PROFESORADO-RIFOP, NÚMERO: 95
INDEXADO EM: WOS
Página 1 de 7. Total de resultados: 63.