Maria Glória Parra Santos Solé
AuthID: R-000-BGH
1
TÃTULO: Teaching through video games? Perceptions of future Spanish and Portuguese teachers on their use in history teaching Full Text
AUTORES: Cozar Gutierrez, Ramon; Sole, Gloria; Navio Ingles, Maria; Tirado olivares, Sergio;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: REVISTA INTERUNIVERSITARIA DE FORMACION DEL PROFESORADO-RIFOP, NÚMERO: 99
AUTORES: Cozar Gutierrez, Ramon; Sole, Gloria; Navio Ingles, Maria; Tirado olivares, Sergio;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: REVISTA INTERUNIVERSITARIA DE FORMACION DEL PROFESORADO-RIFOP, NÚMERO: 99
INDEXADO EM:
WOS

2
TÃTULO: Portuguese Students' ideas about slavery and the slave trade from Africa to Brazil when dealing with textbook sources
AUTORES: Glória Solé; Isabel Barca; Ana Paula Squinelo;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Clío, NÚMERO: 50
AUTORES: Glória Solé; Isabel Barca; Ana Paula Squinelo;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Clío, NÚMERO: 50
3
TÃTULO: Portuguese Students' ideas about slavery and the slave trade from Africa to Brazil when dealing with textbook sources
AUTORES: Glória Solé; Isabel Barca; Ana Paula Squinelo;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Clío, NÚMERO: 50
AUTORES: Glória Solé; Isabel Barca; Ana Paula Squinelo;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Clío, NÚMERO: 50
4
TÃTULO: The Iberian Union in the History Manuals of Secondary Education. A Comparative Study Between Portugal and Spain
AUTORES: Gutierrez, Ramon Cozar; Sole, Gloria; Perez, Raimundo A. Rodriguez;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: STUDIA HISTORICA-HISTORIA MODERNA, VOLUME: 45, NÚMERO: 1
AUTORES: Gutierrez, Ramon Cozar; Sole, Gloria; Perez, Raimundo A. Rodriguez;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: STUDIA HISTORICA-HISTORIA MODERNA, VOLUME: 45, NÚMERO: 1
INDEXADO EM:
WOS

5
TÃTULO: Combination of digital technologies and active methodologies for historical learning Full Text
AUTORES: Graca, Vania; Sole, Gloria; Ramos, Altina;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: REVISTA ELECTRONICA INTERUNIVERSITARIA DE FORMACION DEL PROFESORADO, VOLUME: 26, NÚMERO: 2
AUTORES: Graca, Vania; Sole, Gloria; Ramos, Altina;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: REVISTA ELECTRONICA INTERUNIVERSITARIA DE FORMACION DEL PROFESORADO, VOLUME: 26, NÚMERO: 2
INDEXADO EM:
WOS

6
TÃTULO: Supervised practice in history courses: a study about Brazil/Portugal
AUTORES: Marisa Noda; Maria Glória Parra Santos Solé; Marlene Cainelli;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: Educação e Pesquisa, VOLUME: 48
AUTORES: Marisa Noda; Maria Glória Parra Santos Solé; Marlene Cainelli;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: Educação e Pesquisa, VOLUME: 48
7
TÃTULO: Perspectiva histórica y emocionalidad en la formación del profesorado de Historia portugués y español
AUTORES: María Teresa Carril-Merino; Maria Glória Parra Santos Solé; María Sánchez-Agustí;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: Revista Portuguesa de Educação, VOLUME: 35, NÚMERO: 1
AUTORES: María Teresa Carril-Merino; Maria Glória Parra Santos Solé; María Sánchez-Agustí;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: Revista Portuguesa de Educação, VOLUME: 35, NÚMERO: 1
8
TÃTULO: Teaching History in Portugal: The Curriculum, Programs, Textbooks and Teacher Training
AUTORES: Sole, G;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: FUTURO DEL PASADO-REVISTA ELECTRONICA DE HISTORIA, VOLUME: 12, NÚMERO: 12
AUTORES: Sole, G;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: FUTURO DEL PASADO-REVISTA ELECTRONICA DE HISTORIA, VOLUME: 12, NÚMERO: 12
INDEXADO EM:
Scopus
WOS


NO MEU:
ORCID

9
TÃTULO: History teachers training models: a comparative study between the Federal University of the Southern Border (Brazil) and the University of Minho (Portugal)
AUTORES: Halferd Carlos Ribeiro Junior; Maria Gloria P S Parra Santos Sole;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: EDUCACAO, VOLUME: 45
AUTORES: Halferd Carlos Ribeiro Junior; Maria Gloria P S Parra Santos Sole;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: EDUCACAO, VOLUME: 45
INDEXADO EM:
WOS

10
TÃTULO: Geography and History teachers training in Portugal: a decade of action-research after Bologna Process Full Text
AUTORES: Gloria Sole; Elsa Pacheco; Laura Soares;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: REVISTA INTERUNIVERSITARIA DE FORMACION DEL PROFESORADO-RIFOP, NÚMERO: 95
AUTORES: Gloria Sole; Elsa Pacheco; Laura Soares;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: REVISTA INTERUNIVERSITARIA DE FORMACION DEL PROFESORADO-RIFOP, NÚMERO: 95
INDEXADO EM:
WOS
