Maria Inês Duarte Peceguina
AuthID: R-000-BNE
1
TÃTULO: Stories of stories: Thinking normalcy through the narratives
of hospital clowns’ encounters with children
AUTORES: Maria Inês Peceguina; Iêda Alcântara; António Gonzalez;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: Child Studies, NÚMERO: 7
AUTORES: Maria Inês Peceguina; Iêda Alcântara; António Gonzalez;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: Child Studies, NÚMERO: 7
2
TÃTULO: Clown doctors virtualized: hospital professionals' perception regarding online visits during confinement in Portuguese public hospitals
AUTORES: Peceguina, Ines; Alcantara, Ieda; Santos, Anabela C.; Diab, Flavia; Carvalho, Silvia;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: HUMOR-INTERNATIONAL JOURNAL OF HUMOR RESEARCH, VOLUME: 36, NÚMERO: 3
AUTORES: Peceguina, Ines; Alcantara, Ieda; Santos, Anabela C.; Diab, Flavia; Carvalho, Silvia;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: HUMOR-INTERNATIONAL JOURNAL OF HUMOR RESEARCH, VOLUME: 36, NÚMERO: 3
3
TÃTULO: Stories of Stories: Dialogues Between Psychology and Art on Pediatric Hospital Clowns’ Visits Narratives
AUTORES: Inês Peceguina; Iêda Alcântara; António-José Gonzalez;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: Humanistic Psychologist
AUTORES: Inês Peceguina; Iêda Alcântara; António-José Gonzalez;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: Humanistic Psychologist
4
TÃTULO: Teacher and Peer Reports on Preschoolers Sociometric Popularity Full Text
AUTORES: Peceguina, MID; Da Silva, ISG; Correia, NEFG; Batista, AM; Aguiar, CDD;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: EARLY EDUCATION AND DEVELOPMENT, VOLUME: 31, NÚMERO: 4
AUTORES: Peceguina, MID; Da Silva, ISG; Correia, NEFG; Batista, AM; Aguiar, CDD;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: EARLY EDUCATION AND DEVELOPMENT, VOLUME: 31, NÚMERO: 4
5
TÃTULO: Affiliative Structures and Social Competence in Portuguese Preschool Children
AUTORES: Joao R Daniel; Antonio J Santos; Ines Peceguina; Brian E Vaughn;
PUBLICAÇÃO: 2015, FONTE: DEVELOPMENTAL PSYCHOLOGY, VOLUME: 51, NÚMERO: 7
AUTORES: Joao R Daniel; Antonio J Santos; Ines Peceguina; Brian E Vaughn;
PUBLICAÇÃO: 2015, FONTE: DEVELOPMENTAL PSYCHOLOGY, VOLUME: 51, NÚMERO: 7
6
TÃTULO: Longitudinal Stability of Social Competence Indicators in a Portuguese Sample: Q-Sort Profiles of Social Competence, Measures of Social Engagement, and Peer Sociometric Acceptance
AUTORES: Antonio J Santos; Brian E Vaughn; Ines Peceguina; Joao R Daniel;
PUBLICAÇÃO: 2014, FONTE: DEVELOPMENTAL PSYCHOLOGY, VOLUME: 50, NÚMERO: 3
AUTORES: Antonio J Santos; Brian E Vaughn; Ines Peceguina; Joao R Daniel;
PUBLICAÇÃO: 2014, FONTE: DEVELOPMENTAL PSYCHOLOGY, VOLUME: 50, NÚMERO: 3
7
TÃTULO: Growth of Social Competence During the Preschool Years: A 3-Year Longitudinal Study Full Text
AUTORES: Antonio J Santos; Brian E Vaughn; Ines Peceguina; Joao R Daniel; Nana Shin;
PUBLICAÇÃO: 2014, FONTE: CHILD DEVELOPMENT, VOLUME: 85, NÚMERO: 5
AUTORES: Antonio J Santos; Brian E Vaughn; Ines Peceguina; Joao R Daniel; Nana Shin;
PUBLICAÇÃO: 2014, FONTE: CHILD DEVELOPMENT, VOLUME: 85, NÚMERO: 5
8
TÃTULO: A concordância entre medidas sociométricas e a estabilidade dos estatutos sociais em crianças de idade pré-escolar Full Text
AUTORES: Inês Peceguina; António J Santos; João R Daniel;
PUBLICAÇÃO: 2012, FONTE: Análise Psicológica, VOLUME: 26, NÚMERO: 3
AUTORES: Inês Peceguina; António J Santos; João R Daniel;
PUBLICAÇÃO: 2012, FONTE: Análise Psicológica, VOLUME: 26, NÚMERO: 3
INDEXADO EM:
CrossRef

9
TÃTULO: The Relation between Quality of Attachment and the Development of Social Competence in Preschool Children
AUTORES: Manuela Verissimo; Carla Fernandes; Antonio J Santos; Ines Peceguina; Brian E Vaughn; Kelly K Bost;
PUBLICAÇÃO: 2011, FONTE: PSICOLOGIA-REFLEXAO E CRITICA, VOLUME: 24, NÚMERO: 2
AUTORES: Manuela Verissimo; Carla Fernandes; Antonio J Santos; Ines Peceguina; Brian E Vaughn; Kelly K Bost;
PUBLICAÇÃO: 2011, FONTE: PSICOLOGIA-REFLEXAO E CRITICA, VOLUME: 24, NÚMERO: 2
INDEXADO EM:
WOS
