Maria Iolanda Ferreira da Silva Ribeiro
AuthID: R-000-BNY
1
TÃTULO:  Cognitive and Linguistic Development in Children and Adolescents
AUTORES: Cadime, Irene; Ribeiro, Iolanda; Lorusso, Maria Luisa;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: CHILDREN-BASEL, VOLUME: 12, NÚMERO: 1
AUTORES: Cadime, Irene; Ribeiro, Iolanda; Lorusso, Maria Luisa;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: CHILDREN-BASEL, VOLUME: 12, NÚMERO: 1
2
TÃTULO:  Does reading fluency mediate the relationship between cognitive-linguistic skills and reading comprehension? A study in European Portuguese  Full Text
AUTORES: Cadime, Irene; Freitas, Tania; Martin Aragoneses, Maria Teresa; Ribeiro, Iolanda;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: COGNITIVE DEVELOPMENT, VOLUME: 71
AUTORES: Cadime, Irene; Freitas, Tania; Martin Aragoneses, Maria Teresa; Ribeiro, Iolanda;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: COGNITIVE DEVELOPMENT, VOLUME: 71
3
TÃTULO:  Executive Functioning in Different Types of Reading Disabilities
AUTORES: Cadime, Irene; Rodrigues, Bruna; Ribeiro, Iolanda; Martin Aragoneses, Maria Teresa;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: JOURNAL OF INTELLIGENCE, VOLUME: 12, NÚMERO: 10
AUTORES: Cadime, Irene; Rodrigues, Bruna; Ribeiro, Iolanda; Martin Aragoneses, Maria Teresa;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: JOURNAL OF INTELLIGENCE, VOLUME: 12, NÚMERO: 10
4
TÃTULO:  Living the first years in a pandemic: children's linguistic development and related factors in and out of the COVID-19 lockdowns
AUTORES: Cadime, Irene; Santos, Ana Lucia ; Ribeiro, Iolanda; Viana, Fernanda Leopoldina; Martin Aragoneses, Maria Teresa;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: JOURNAL OF CHILD LANGUAGE
AUTORES: Cadime, Irene; Santos, Ana Lucia ; Ribeiro, Iolanda; Viana, Fernanda Leopoldina; Martin Aragoneses, Maria Teresa;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: JOURNAL OF CHILD LANGUAGE
5
TÃTULO:  The Relationship of Oral Reading Fluency Endurance to Comprehension in an Intermediate Depth Orthography; [La relación entre la resistencia en la fluidez lectora y la comprensión en una ortografía de profundidad intermedia]
AUTORES: Irene Cadime; Sandra Santos; Fernanda Viana; Iolanda Ribeiro;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: Psicologia Educativa, VOLUME: 29, NÚMERO: 2
AUTORES: Irene Cadime; Sandra Santos; Fernanda Viana; Iolanda Ribeiro;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: Psicologia Educativa, VOLUME: 29, NÚMERO: 2
INDEXADO EM:  Scopus
 Scopus
 Scopus
 Scopus6
TÃTULO:  Cognitive and metacognitive strategy use in poor comprehenders: an exploratory study  Full Text
AUTORES: Rodrigues, Bruna; Cadime, Irene; Ribeiro, Iolanda;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: AUSTRALIAN JOURNAL OF LEARNING DIFFICULTIES, VOLUME: 28, NÚMERO: 2
AUTORES: Rodrigues, Bruna; Cadime, Irene; Ribeiro, Iolanda;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: AUSTRALIAN JOURNAL OF LEARNING DIFFICULTIES, VOLUME: 28, NÚMERO: 2
7
TÃTULO:  A preliminary study on the psychosocial impact of COVID-19 lockdown in post-bariatric surgery women: the importance of eating behavior, health care access, and social support  Full Text
AUTORES: Felix, S; de Lourdes, M; Ribeiro, I; Cunha, B; Ramalho, S; Vaz, AR; Machado, PPP; Conceicao, E;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: CURRENT PSYCHOLOGY
AUTORES: Felix, S; de Lourdes, M; Ribeiro, I; Cunha, B; Ramalho, S; Vaz, AR; Machado, PPP; Conceicao, E;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: CURRENT PSYCHOLOGY
INDEXADO EM:  WOS
 WOS
 WOS
 WOS8
TÃTULO:  The development of vocabulary and grammar: a longitudinal study of European Portuguese-speaking toddlers
AUTORES: Cadimei, I; Moreira, CS ; Santos, AL; Silva, C; Ribeiro, I; Viana, FL;
PUBLICAÇÃO: 2019, FONTE: JOURNAL OF CHILD LANGUAGE, VOLUME: 46, NÚMERO: 4
AUTORES: Cadimei, I; Moreira, CS ; Santos, AL; Silva, C; Ribeiro, I; Viana, FL;
PUBLICAÇÃO: 2019, FONTE: JOURNAL OF CHILD LANGUAGE, VOLUME: 46, NÚMERO: 4
9
TÃTULO:  The role of word recognition, oral reading fluency and listening comprehension in the simple view of reading: a study in an intermediate depth orthography  Full Text
AUTORES: Irene Cadime; Bruna Rodrigues; Sandra Santos; Fernanda Leopoldina Viana; Seli Chaves Sousa; Maria do Ceu Cosme; Iolanda Ribeiro;
PUBLICAÇÃO: 2017, FONTE: READING AND WRITING, VOLUME: 30, NÚMERO: 3
AUTORES: Irene Cadime; Bruna Rodrigues; Sandra Santos; Fernanda Leopoldina Viana; Seli Chaves Sousa; Maria do Ceu Cosme; Iolanda Ribeiro;
PUBLICAÇÃO: 2017, FONTE: READING AND WRITING, VOLUME: 30, NÚMERO: 3
10
TÃTULO:  The explicit Teaching af reading comprehension. Impact analysis of an intervention program [O ensino explícito da compreensão da leitura. Análise do impacto de um programa de intervenção]
AUTORES: Viana, FL; Cadime, I; Santos, S; Brandão, S; Ribeiro, I;
PUBLICAÇÃO: 2017, FONTE: Revista Brasileira de Educacao, VOLUME: 22, NÚMERO: 71
AUTORES: Viana, FL; Cadime, I; Santos, S; Brandão, S; Ribeiro, I;
PUBLICAÇÃO: 2017, FONTE: Revista Brasileira de Educacao, VOLUME: 22, NÚMERO: 71
INDEXADO EM:  Scopus
 Scopus
 Scopus
 Scopus 
  
 