1
TÍTULO: Revitalizing STEM Education: integrating STEM into National curricula with active learning  Full Text
AUTORES: Brito, Miguel A.; Aguiar, Micaela; Araujo, Silvia; Varajao, Joao; Santos, Carolina;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: RESEARCH IN SCIENCE & TECHNOLOGICAL EDUCATION
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef
NO MEU: ORCID
2
TÍTULO: RAG-EVO: Increasing the Reliability and Autonomy of LLMs via Iterative Recovery
AUTORES: Diego Rodrigues; Daniela Mascarenhas de Queiroz Trevisan; Sílvia Araújo; David Nadler Prata;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: Lecture Notes in Computer Science - Progress in Artificial Intelligence
INDEXADO EM: CrossRef
NO MEU: ORCID
3
TÍTULO: A Mixed Reality Tool for Orthopedic Preoperative Planning Support
AUTORES: Nunes, Miguel; Goncalves, Silvia; Carranca, Alexandre; Sousa, Nuno; Campos, Jaime; Magalhaes, Luis ; Ribeiro, Joao;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: International Conference on Extended Reality (XR Salento) in EXTENDED REALITY, PT II, XR SALENTO 2024, VOLUME: 15028
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef
4
TÍTULO: Technological Innovation Put to the Service of Language Learning, Translation and Interpreting. Insights from Academic and Professional Contexts
AUTORES: Ana Teresa Varajão Moutinho Pereira; Sílvia Lima Gonçalves Araújo; Óscar Ferreiro Vázquez;
PUBLICAÇÃO: 2023
INDEXADO EM: Openlibrary
5
TÍTULO: Uso multidisciplinar de ‘Audience Response Systems’ (ARS) na sala de aula para a promoção da inovação e desenvolvimento pedagógicos
AUTORES: Joaquim Silva; Sílvia Araújo; Cláudia Simões; Marco Escadas; Júlia M S D B d T A d Campos; L. Peixoto; Anabela P Tereso; Maria A Forjaz; Isabel A P Mina; Cristina Almeida Aguiar; Trigueiros, Paula; C. Moura; Filipe de Sá Soares;
PUBLICAÇÃO: 2018
INDEXADO EM: Handle
6
TÍTULO: Translating Pronominal Causative Constructions: se faire vs. hacerse/fazer-se plus Inf
AUTORES: Silvia Araujo; Ana Correia; Cristina Real;
PUBLICAÇÃO: 2013, FONTE: 5th International Conference on Corpus Linguistics (CILC) in CORPUS RESOURCES FOR DESCRIPTIVE AND APPLIED STUDIES. CURRENT CHALLENGES AND FUTURE DIRECTIONS: SELECTED PAPERS FROM THE 5TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON CORPUS LINGUISTICS (CILC2013), VOLUME: 95
INDEXADO EM: WOS
7
TÍTULO: For a contrastive approach of the simple present in French and Portuguese
AUTORES: Silvia Araujo; Otilia Sousa;
PUBLICAÇÃO: 2012, FONTE: 3rd French Linguistics Global Congress in 3E CONGRES MONDIAL DE LINGUISTIQUE FRANCAISE, VOLUME: 1
INDEXADO EM: WOS