António Joaquim Araújo de Azevedo
AuthID: R-000-QJP
1
TÃTULO: The Walkways Landscape in Portugal: - Amieira Do Tejo Case-Study Full Text
AUTORES: Matos, Rute Sousa; Azevedo, Antonio; Freire, Francisco; Silva, Luis;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: EUROPEAN COUNTRYSIDE, VOLUME: 17, NÚMERO: 1
AUTORES: Matos, Rute Sousa; Azevedo, Antonio; Freire, Francisco; Silva, Luis;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: EUROPEAN COUNTRYSIDE, VOLUME: 17, NÚMERO: 1
2
TÃTULO: Storytelling in Sensual Products Marketing: A Content Analysis of Archetypes and Endorsers on Instagram
AUTORES: Jacob, Diego; Casais, Beatriz ; Azevedo, Antonio;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: JOURNAL OF CREATIVE COMMUNICATIONS
AUTORES: Jacob, Diego; Casais, Beatriz ; Azevedo, Antonio;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: JOURNAL OF CREATIVE COMMUNICATIONS
3
TÃTULO: Tourists' assessment of economic value, benefits and negative impacts of pedestrian walkways: Case-studies of the Paiva River (Arouca) and the Mondego River (Guarda) in Portugal
AUTORES: Azevedo, Antonio; Freire, Francisco; Silva, Luis; Carapinha, Aurora; Matos, Rute;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: JOURNAL OF OUTDOOR RECREATION AND TOURISM-RESEARCH PLANNING AND MANAGEMENT, VOLUME: 46
AUTORES: Azevedo, Antonio; Freire, Francisco; Silva, Luis; Carapinha, Aurora; Matos, Rute;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: JOURNAL OF OUTDOOR RECREATION AND TOURISM-RESEARCH PLANNING AND MANAGEMENT, VOLUME: 46
4
TÃTULO: Implications of Socio-Cultural Pressure for a Thin Body Image on Avoidance of Social Interaction and on Corrective, Compensatory or Compulsive Shopping Behaviour Full Text
AUTORES: Azevedo, A; ÂS Azevedo;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: International journal of environmental research and public health, VOLUME: 20, NÚMERO: 4
AUTORES: Azevedo, A; ÂS Azevedo;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: International journal of environmental research and public health, VOLUME: 20, NÚMERO: 4
5
TÃTULO: Pull and Push Drivers of Giant-Wave Spectators in Nazare, Portugal: A Cultural Ecosystem Services Assessment Based on Geo-Tagged Photos
AUTORES: Azevedo, Antonio;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: LAND, VOLUME: 12, NÚMERO: 2
AUTORES: Azevedo, Antonio;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: LAND, VOLUME: 12, NÚMERO: 2
6
TÃTULO: The (negative) impact of violent and gore TV crime series on destination image and travel motivation
AUTORES: Azevedo, Antonio; Alves, Juliana Araujo; Fernandes, Ruben Rodrigues;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: JOURNAL OF DESTINATION MARKETING & MANAGEMENT, VOLUME: 28
AUTORES: Azevedo, Antonio; Alves, Juliana Araujo; Fernandes, Ruben Rodrigues;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: JOURNAL OF DESTINATION MARKETING & MANAGEMENT, VOLUME: 28
7
TÃTULO: Influence of Socio-cultural Pressure on Internalization of the Thin Body Ideal and the Effect of Fitness Advertising Endorsers (Thin Versus Overweight/Realistic)
AUTORES: António Azevedo; Ângela Azevedo;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: 21st International Congress on Public and Nonprofit Marketing, IAPNM 2022 in Springer Proceedings in Business and Economics
AUTORES: António Azevedo; Ângela Azevedo;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: 21st International Congress on Public and Nonprofit Marketing, IAPNM 2022 in Springer Proceedings in Business and Economics
INDEXADO EM:
Scopus
CrossRef


8
TÃTULO: Antecedents and consequences of the "cancel culture" firestorm journey for brands: is there a possibility for forgiveness?
AUTORES: Costa, Claudia; Azevedo, Antonio;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: JOURNAL OF MARKETING MANAGEMENT, VOLUME: 40, NÚMERO: 3-4
AUTORES: Costa, Claudia; Azevedo, Antonio;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: JOURNAL OF MARKETING MANAGEMENT, VOLUME: 40, NÚMERO: 3-4
9
TÃTULO: Influence of Ethically-Minded Consumer Behavior, Digital Citizenship, and Retailers’ Green Positioning on the Effectiveness of Store Flyer Sales Promotions (Paper vs. Digital)
AUTORES: Ana Sofia Costa; António Azevedo;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: Journal of Promotion Management, VOLUME: 30, NÚMERO: 4
AUTORES: Ana Sofia Costa; António Azevedo;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: Journal of Promotion Management, VOLUME: 30, NÚMERO: 4
10
TÃTULO: Beyond Brand Hate: Are You Willing to Forgive a Negative Experience with Your Smartphone Mobile Communications' Brand?
AUTORES: Costa, J; Azevedo, A;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: CORPORATE REPUTATION REVIEW, VOLUME: 26, NÚMERO: 2
AUTORES: Costa, J; Azevedo, A;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: CORPORATE REPUTATION REVIEW, VOLUME: 26, NÚMERO: 2