Paula Cristina Quaresma da Fonseca Carvalho
AuthID: R-000-RGZ
1
TÃTULO: Argumentation models and their use in corpus annotation: Practice, prospects, and challenges
AUTORES: Cardoso, Henrique Lopes ; Sousa Silva, Rui ; Carvalho, Paula; Martins, Bruno;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: NATURAL LANGUAGE ENGINEERING, VOLUME: 29, NÚMERO: 4
AUTORES: Cardoso, Henrique Lopes ; Sousa Silva, Rui ; Carvalho, Paula; Martins, Bruno;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: NATURAL LANGUAGE ENGINEERING, VOLUME: 29, NÚMERO: 4
2
TÃTULO: Linguistic resources for paraphrase generation in portuguese: a lexicon-grammar approach Full Text
AUTORES: Barreiro, A; Mota, C; Baptista, J ; Chacoto, L; Carvalho, P;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: LANGUAGE RESOURCES AND EVALUATION
AUTORES: Barreiro, A; Mota, C; Baptista, J ; Chacoto, L; Carvalho, P;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: LANGUAGE RESOURCES AND EVALUATION
INDEXADO EM:
Scopus
WOS


3
TÃTULO: Hate Speech Dynamics Against African descent, Roma and LGBTQ plus Communities in Portugal
AUTORES: Carvalho, Paula; Matos, Bernardo; Santos, Raquel; Batista, Fernando; Ribeiro, Ricardo;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: 13th International Conference on Language Resources and Evaluation (LREC) in LREC 2022: THIRTEEN INTERNATIONAL CONFERENCE ON LANGUAGE RESOURCES AND EVALUATION
AUTORES: Carvalho, Paula; Matos, Bernardo; Santos, Raquel; Batista, Fernando; Ribeiro, Ricardo;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: 13th International Conference on Language Resources and Evaluation (LREC) in LREC 2022: THIRTEEN INTERNATIONAL CONFERENCE ON LANGUAGE RESOURCES AND EVALUATION
INDEXADO EM:
WOS

4
TÃTULO: Students’ Perceptions About Professors Feedback and Academic Achievement [Percepções de estudantes do ensino superior sobre o feedback docente e desempenho acadêmico] [Percepciones de Los Estudiantes de Educación Superior Sobre el Feedback Y el Desempeño Académico]
AUTORES: Silva de Carvalho Ramos, J; Carvalho, CF;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: Revista Brasileira de Educacao, VOLUME: 26
AUTORES: Silva de Carvalho Ramos, J; Carvalho, CF;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: Revista Brasileira de Educacao, VOLUME: 26
INDEXADO EM:
Scopus

5
TÃTULO: 'We, the people': An analysis of US presidential discourse through a pragma-dialectic approach to argumentation theory
AUTORES: Ferreira, M; Fonseca, P;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: Understanding Discourse Analysis
AUTORES: Ferreira, M; Fonseca, P;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: Understanding Discourse Analysis
INDEXADO EM:
Scopus

6
TÃTULO: CHILDREN'S AUTONOMIC NERVOUS SYSTEM ACTIVITY IN RESPONSE TO WRITTEN AND SPOKEN IRONY: CONSTITUTION OF THE CORPUS AND METHODOLOGY OF DATA ANALYSIS
AUTORES: Faria, L; Costa, R ; Carvalho, P; Serafim, J;
PUBLICAÇÃO: 2019, FONTE: 13th International Technology, Education and Development Conference (INTED) in 13TH INTERNATIONAL TECHNOLOGY, EDUCATION AND DEVELOPMENT CONFERENCE (INTED2019)
AUTORES: Faria, L; Costa, R ; Carvalho, P; Serafim, J;
PUBLICAÇÃO: 2019, FONTE: 13th International Technology, Education and Development Conference (INTED) in 13TH INTERNATIONAL TECHNOLOGY, EDUCATION AND DEVELOPMENT CONFERENCE (INTED2019)