1
TÍTULO: Macroassessment of teachers' digital competence. DigCompEdu study in Spain and Portugal  Full Text
AUTORES: Palacios Rodriguez, Antonio; Llorente Cejudo, Carmen; Lucas, Margarida; Bem haja, Pedro;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: RIED-REVISTA IBEROAMERICANA DE EDUCACION A DISTANCIA, VOLUME: 28, NÚMERO: 1
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef
NO MEU: ORCID
2
TÍTULO: A comparative analysis of pre-service teachers’ readiness for AI integration
AUTORES: Margarida Lucas; Pedro Bem haja; Yidi Zhang; Carmen Llorente Cejudo; Antonio Palacios Rodríguez;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: Computers and Education: Artificial Intelligence, VOLUME: 8
INDEXADO EM: Scopus CrossRef
NO MEU: ORCID
3
TÍTULO: AI versus human-generated voices and avatars: rethinking user engagement and cognitive load  Full Text
AUTORES: Zhang, Yidi; Lucas, Margarida; Bem haja, Pedro; Pedro, Luis;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: EDUCATION AND INFORMATION TECHNOLOGIES
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef
NO MEU: ORCID
4
TÍTULO: Enhancing Digital Skills in Higher Education: Effects of the Group Investigation Cooperative Learning Method in 1st year Engineering Education Students
AUTORES: Caroline Elizabeth Dominguez; Margarida Carvalho; Teresa Morais; Margarida Rocha Lucas; Pedro Bem Haja; Eva Virgínia Araújo Morais;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: 4th International Conference on Technology and Innovation in Learning, Teaching and Education, TECH-EDU 2024 in Communications in Computer and Information Science, VOLUME: 2480 CCIS
INDEXADO EM: Scopus CrossRef
NO MEU: ORCID
5
TÍTULO: Enhancing Teacher Competences in Education for Sustainable Development (ESD): A Value-Oriented Framework
AUTORES: Raquel Lenziardi; Mirian Picinini Méxas; Margarida Lucas; Patrícia Sá;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: Journal of Teacher Education for Sustainability, VOLUME: 27, NÚMERO: 1
INDEXADO EM: CrossRef
NO MEU: ORCID
6
TÍTULO: Teachers' perceptions of the barriers and drivers for the integration of Informatics in primary education
AUTORES: Stupurien, Gabriele; Lucas, Margarida; Bem Haja, Pedro;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: COMPUTERS & EDUCATION, VOLUME: 208
INDEXADO EM: WOS CrossRef: 1
NO MEU: ORCID
7
TÍTULO: Digital competence and information literacy: clarifying concepts based on a literature review
AUTORES: Mbandje, Daniel Claudio; Loureiro, Maria Joao; Lucas, Margarida;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: EDUCATIONAL MEDIA INTERNATIONAL, VOLUME: 60, NÚMERO: 3-4
INDEXADO EM: WOS CrossRef
NO MEU: ORCID
8
TÍTULO: The interplay between teachers' trust in artificial intelligence and digital competence
AUTORES: Lucas, Margarida; Zhang, Yidi; Bem haja, Pedro; Vicente, Paulo Nuno;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: EDUCATION AND INFORMATION TECHNOLOGIES
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef
NO MEU: ORCID
9
TÍTULO: DECODING LEARNER RESPONSES: AN ANALYSIS OF COMMENTS ON TIKTOK VIDEOS
AUTORES: Yidi Zhang; Margarida Lucas; Luís Pedro;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: INTED Proceedings - INTED2024 Proceedings
INDEXADO EM: CrossRef
NO MEU: ORCID
10
TÍTULO: UNLOCKING TEACHERS’ DIGITAL COMPETENCE: THE CONTRIBUTION OF A MOOC DESIGNED FOR ENHANCING DIGITAL ASSESSMENT
AUTORES: Margarida Lucas; Susana Senos;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: INTED Proceedings - INTED2024 Proceedings
INDEXADO EM: CrossRef
NO MEU: ORCID
Página 1 de 5. Total de resultados: 48.