Emília Rodrigues Araújo
AuthID: R-000-4N8
1
TÃTULO: Exploring experts' positionings towards AI
AUTORES: Emilia Rodrigues Araujo; Paula Urze;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: Digital Citizenship and the Future of AI Engagement, Ethics, and Privacy
AUTORES: Emilia Rodrigues Araujo; Paula Urze;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: Digital Citizenship and the Future of AI Engagement, Ethics, and Privacy
INDEXADO EM:
Scopus
CrossRef


2
TÃTULO: Artificial intelligence use in collaborative network processes
AUTORES: Andres, B.; Urze, P.; Araujo, E.; Camarinha Matos, L. M.;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: JOURNAL OF INDUSTRIAL INFORMATION INTEGRATION, VOLUME: 47
AUTORES: Andres, B.; Urze, P.; Araujo, E.; Camarinha Matos, L. M.;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: JOURNAL OF INDUSTRIAL INFORMATION INTEGRATION, VOLUME: 47
3
TÃTULO: Work in progress: Participative "turn"in (AI) Engineering
AUTORES: Rosa Vasconcelos; Emilia Araujo; Paula Urze;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: 9th IEEE Engineering Education World Conference, EDUNINE 2025 in EDUNINE 2025 - 9th IEEE Engineering Education World Conference: Education in the Age of Generative AI: Embracing Digital Transformation - Proceedings
AUTORES: Rosa Vasconcelos; Emilia Araujo; Paula Urze;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: 9th IEEE Engineering Education World Conference, EDUNINE 2025 in EDUNINE 2025 - 9th IEEE Engineering Education World Conference: Education in the Age of Generative AI: Embracing Digital Transformation - Proceedings
INDEXADO EM:
Scopus
CrossRef


4
TÃTULO: THE PEDAGOGICAL DIMENSION OF THE SOCIOLOGY OF THE SEA AND THE (UN)SUSTAINABLE FUTURE: A BRIEF PRESENTATION OF THE AZORES SEA OBSERVATORY, PORTUGAL
AUTORES: Cunha, Beatriz; Araujo, Emilia; Damaso, Carla;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: CADERNOS EDUCACAO TECNOLOGIA E SOCIEDADE, VOLUME: 17, NÚMERO: 1
AUTORES: Cunha, Beatriz; Araujo, Emilia; Damaso, Carla;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: CADERNOS EDUCACAO TECNOLOGIA E SOCIEDADE, VOLUME: 17, NÚMERO: 1
INDEXADO EM:
WOS

5
TÃTULO: Artificial Intelligence Use in Collaborative Network Processes
AUTORES: Beatriz Andres; David Fernandez-Garcia; Pala Urze; Emilia Araujo;
PUBLICAÇÃO: 2024
AUTORES: Beatriz Andres; David Fernandez-Garcia; Pala Urze; Emilia Araujo;
PUBLICAÇÃO: 2024
6
TÃTULO: Contributes to a Baseline for Interdisciplinarity supported by Engineers' Views on AI Full Text
AUTORES: Vasconcelos, Rosa M.; Urze, Paula; Araujo, Emilia;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: 2024 Frontiers in Education Conference in 2024 IEEE FRONTIERS IN EDUCATION CONFERENCE, FIE
AUTORES: Vasconcelos, Rosa M.; Urze, Paula; Araujo, Emilia;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: 2024 Frontiers in Education Conference in 2024 IEEE FRONTIERS IN EDUCATION CONFERENCE, FIE
7
TÃTULO: Sustainable mobility: participation and governance for transition. Mobilidade sustentável: participação e governança para a transição
AUTORES: Emília R Araújo; Filipa Corais; Márcia P B Silva; Sandra Brito;
PUBLICAÇÃO: 2023
AUTORES: Emília R Araújo; Filipa Corais; Márcia P B Silva; Sandra Brito;
PUBLICAÇÃO: 2023
INDEXADO EM:
Handle

8
TÃTULO: Principales retos de la crisis sanitaria en las universidades: reflexiones sobre la Universidad de Minho en Portugal
AUTORES: Emília R Araújo; Rosa Vasconcelos;
PUBLICAÇÃO: 2022
AUTORES: Emília R Araújo; Rosa Vasconcelos;
PUBLICAÇÃO: 2022
INDEXADO EM:
Handle

9
TÃTULO: Politizing futures of territories: municipal climate change adaptation plans and the issues of gender equality and mobility
AUTORES: Emília R Araújo; Márcia P B Silva; Filipa Corais;
PUBLICAÇÃO: 2022
AUTORES: Emília R Araújo; Márcia P B Silva; Filipa Corais;
PUBLICAÇÃO: 2022
INDEXADO EM:
Handle

10
TÃTULO: Time as a Challenge for Higher Education Institutions and Employers
AUTORES: Vasconcelos, Rosa; Araujo, Emilia; Lima, Nelia;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: IEEE Frontiers in Education Conference (FIE) in 2021 IEEE FRONTIERS IN EDUCATION CONFERENCE (FIE 2021), VOLUME: 2021-October
AUTORES: Vasconcelos, Rosa; Araujo, Emilia; Lima, Nelia;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: IEEE Frontiers in Education Conference (FIE) in 2021 IEEE FRONTIERS IN EDUCATION CONFERENCE (FIE 2021), VOLUME: 2021-October