Feliciano Henriques Veiga
AuthID: R-000-4TC
1
TÃTULO: Education through human rights lens: Psychosocial development and student engagement in school
AUTORES: Nuno Archer De Carvalho; Feliciano Henriques Veiga;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: Revista Contexto & Educação, VOLUME: 40, NÚMERO: 122
AUTORES: Nuno Archer De Carvalho; Feliciano Henriques Veiga;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: Revista Contexto & Educação, VOLUME: 40, NÚMERO: 122
2
TÃTULO: Psychosocial Development and Student Engagement in School: A Study with Girls and Boys in Early and Late Adolescence
AUTORES: Nuno Archer de Carvalho; Feliciano Henriques Veiga; Isabel Martínez; Carlota Margarida Veiga;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: Trends in Psychology
AUTORES: Nuno Archer de Carvalho; Feliciano Henriques Veiga; Isabel Martínez; Carlota Margarida Veiga;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: Trends in Psychology
3
TÃTULO: Relationship Between Parenting Styles and Personality in Older Spanish Adolescents Full Text
AUTORES: Cuadri, Celia; Garcia Perales, Joan; Martinez, Isabel; Veiga, Feliciano Henriques;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: BEHAVIORAL SCIENCES, VOLUME: 15, NÚMERO: 3
AUTORES: Cuadri, Celia; Garcia Perales, Joan; Martinez, Isabel; Veiga, Feliciano Henriques;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: BEHAVIORAL SCIENCES, VOLUME: 15, NÚMERO: 3
4
TÃTULO: Rural and urban adolescents environmental attitudes
AUTORES: Maria Conceição Martins; Feliciano Henriques Veiga; Íris Martins Oliveira; Carlota Moura Veiga; Nuno Archer Carvalho; Isabel Martínez; Isabel Festas;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: Estudos de Psicologia (Campinas), VOLUME: 42
AUTORES: Maria Conceição Martins; Feliciano Henriques Veiga; Íris Martins Oliveira; Carlota Moura Veiga; Nuno Archer Carvalho; Isabel Martínez; Isabel Festas;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: Estudos de Psicologia (Campinas), VOLUME: 42
5
TÃTULO: Elementary School Student Engagement Scale Inferred by Teachers; [Escala de Engajamento dos Alunos na Escola Inferido por Professores para o Ensino Fundamental]; [Escala de Compromiso de Estudiantes de primaria Inferido por Profesores]
AUTORES: Lygia Vallo Campos; Francis Ricardo dos Reis Justi; Feliciano Henriques Veiga;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: Paideia, VOLUME: 33
AUTORES: Lygia Vallo Campos; Francis Ricardo dos Reis Justi; Feliciano Henriques Veiga;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: Paideia, VOLUME: 33
INDEXADO EM:
Scopus

6
TÃTULO: Studies on student engagement in adolescence: A scoping review Full Text
AUTORES: Nuno Archer de Carvalho; Feliciano Henriques Veiga;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: PSICOLOGIA, VOLUME: 37, NÚMERO: 2
AUTORES: Nuno Archer de Carvalho; Feliciano Henriques Veiga;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: PSICOLOGIA, VOLUME: 37, NÚMERO: 2
7
TÃTULO: Escala de Engajamento dos Alunos na Escola Inferido por Professores para o Ensino Fundamental Full Text
AUTORES: Lygia Vallo e Campos; Francis Ricardo dos Reis Justi; Feliciano Henriques Veiga;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: Paidéia (Ribeirão Preto), VOLUME: 33
AUTORES: Lygia Vallo e Campos; Francis Ricardo dos Reis Justi; Feliciano Henriques Veiga;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: Paidéia (Ribeirão Preto), VOLUME: 33
8
TÃTULO: Psychosocial Development Research in Adolescence: a Scoping Review
AUTORES: Nuno Archer de Carvalho; Feliciano Henriques Veiga;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: Trends in Psychology, VOLUME: 30, NÚMERO: 4
AUTORES: Nuno Archer de Carvalho; Feliciano Henriques Veiga;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: Trends in Psychology, VOLUME: 30, NÚMERO: 4
9
TÃTULO: WELL-BEING, DEVELOPMENT AND ORGANIZED ACTIVITIES: A STUDY WITH ADOLESCENTS STUDENTS
AUTORES: de Carvalho, NA; Veiga, FH;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: REVISTA PRAXIS EDUCACIONAL, VOLUME: 17, NÚMERO: 46
AUTORES: de Carvalho, NA; Veiga, FH;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: REVISTA PRAXIS EDUCACIONAL, VOLUME: 17, NÚMERO: 46
INDEXADO EM:
WOS

10
TÃTULO: Do students with immigrant and native parents perceive themselves as equally engaged in school during adolescence?
AUTORES: Veiga, FH; Festas, I; Garcia, OF; Oliveira, IM; Veiga, CM; Martins, C; Covas, F; Carvalho, NA;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: CURRENT PSYCHOLOGY, VOLUME: 42, NÚMERO: 14
AUTORES: Veiga, FH; Festas, I; Garcia, OF; Oliveira, IM; Veiga, CM; Martins, C; Covas, F; Carvalho, NA;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: CURRENT PSYCHOLOGY, VOLUME: 42, NÚMERO: 14