Neusa Cristina Vicente Branco
AuthID: R-001-MSD
1
TÃTULO: Modelação de rochas: Uma atividade interdisciplinar entre as Ciências Naturais e a Matemática na formação inicial de professores do 2.º CEB. Rock modelling: An interdisciplinary activity between science and mathematics in the initial teacher education of primary school teachers
AUTORES: Bento Cavadas; Neusa Branco;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: IX Encontro Internacional da Casa das Ciências 2024
AUTORES: Bento Cavadas; Neusa Branco;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: IX Encontro Internacional da Casa das Ciências 2024
INDEXADO EM:
Handle

2
TÃTULO: How do you solve a problem like MaRIA? Designing opportunities for Modelling and Reflecting on Instructional Activity within EU TAP-TS Learning & Teaching Packages and Learning Events
AUTORES: Elena Revyakina; Neusa Branco; Susana Colaço; Conor Galvin; Bento Cavadas;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Kwartalnik Pedagogiczny, VOLUME: 69, NÚMERO: 4
AUTORES: Elena Revyakina; Neusa Branco; Susana Colaço; Conor Galvin; Bento Cavadas;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Kwartalnik Pedagogiczny, VOLUME: 69, NÚMERO: 4
3
TÃTULO: Interdisciplinarity Between Science and Mathematics in Education
AUTORES: Bento Cavadas; Neusa Branco;
PUBLICAÇÃO: 2023
AUTORES: Bento Cavadas; Neusa Branco;
PUBLICAÇÃO: 2023
INDEXADO EM:
Openlibrary

4
TÃTULO: Teaching sustainability for primary school
AUTORES: Bento Cavadas; Neusa Branco; Susana Colaço; Elisabete Linhares;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: ATEE - Annual Conference 2023 - TEACHER EDUCATION ON THE MOVE
AUTORES: Bento Cavadas; Neusa Branco; Susana Colaço; Elisabete Linhares;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: ATEE - Annual Conference 2023 - TEACHER EDUCATION ON THE MOVE
INDEXADO EM:
Handle

5
TÃTULO: Science and Mathematics Teacher Collaboration in Higher Education. A Pedagogical Experience Using Inquiry Learning Spaces
AUTORES: Bento Cavadas; Neusa Branco;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: Advances in Educational Technologies and Instructional Design - Handbook of Research on Interdisciplinarity Between Science and Mathematics in Education
AUTORES: Bento Cavadas; Neusa Branco;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: Advances in Educational Technologies and Instructional Design - Handbook of Research on Interdisciplinarity Between Science and Mathematics in Education
6
TÃTULO: Experiências de prática de ensino remoto de emergência de futuros/as professores/as de matemática e ciências naturais no 2.º ciclo
AUTORES: Neusa Branco; Margarida Rodrigues; Paulo Maurício; Renata Carvalho; Susana Colaço; Bento Cavadas;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: Do ensino remoto de emergência à inovação pedagógica em três Escolas Superiores de Educação em Portugal
AUTORES: Neusa Branco; Margarida Rodrigues; Paulo Maurício; Renata Carvalho; Susana Colaço; Bento Cavadas;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: Do ensino remoto de emergência à inovação pedagógica em três Escolas Superiores de Educação em Portugal
INDEXADO EM:
Handle

7
TÃTULO: Sustainability Education in the School of Education of Polytechnic Institute of Santarém
AUTORES: Bento Cavadas; Neusa Branco; Susana Colaço; Elisabete Linhares;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: VIII Encontro Internacional da Casa das Ciências
AUTORES: Bento Cavadas; Neusa Branco; Susana Colaço; Elisabete Linhares;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: VIII Encontro Internacional da Casa das Ciências
INDEXADO EM:
Handle

8
TÃTULO: A Framework and a Research Design Proposal to Identify Preservice Teachers' Integration Performance of Science and Mathematics
AUTORES: Cavadas, Bento; Rezio, Sofia; Nogueira, Joao Robert; Branco, Neusa;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: CANADIAN JOURNAL OF SCIENCE MATHEMATICS AND TECHNOLOGY EDUCATION, VOLUME: 22, NÚMERO: 1
AUTORES: Cavadas, Bento; Rezio, Sofia; Nogueira, Joao Robert; Branco, Neusa;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: CANADIAN JOURNAL OF SCIENCE MATHEMATICS AND TECHNOLOGY EDUCATION, VOLUME: 22, NÚMERO: 1
9
TÃTULO: Online Teaching Practices of Science and Mathematics Preservice Teachers in middle schools
AUTORES: Neusa Branco; Susana Colaço; Bento Cavadas;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: Advances in Educational Technologies and Instructional Design - Redefining Teacher Education and Teacher Preparation Programs in the Post-COVID-19 Era
AUTORES: Neusa Branco; Susana Colaço; Bento Cavadas;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: Advances in Educational Technologies and Instructional Design - Redefining Teacher Education and Teacher Preparation Programs in the Post-COVID-19 Era