Rita Manuela de Almeida Barros
AuthID: R-001-NTV
1
TÃTULO: Self-efficacy in Higher Education for Students “over the age of 23”: study of a scale
AUTORES: Cláudia Noémia Soares de Sousa; Rita Manuela de Almeida Barros; Angélica Maria Reis Monteiro;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: Estudos de Psicologia (Campinas), VOLUME: 42
AUTORES: Cláudia Noémia Soares de Sousa; Rita Manuela de Almeida Barros; Angélica Maria Reis Monteiro;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: Estudos de Psicologia (Campinas), VOLUME: 42
2
TÃTULO: Translation and Adaptation of the Adult Developmental Coordination Disorder/Dyspraxia Checklist (ADC) into Asian Uzbekistan
AUTORES: Orifjon, Saidmamatov; Jammatov, Jasurbek; Sousa, Claudia; Barros, Rita; Vasconcelos, Olga; Rodrigues, Paula;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: SPORTS, VOLUME: 11, NÚMERO: 7
AUTORES: Orifjon, Saidmamatov; Jammatov, Jasurbek; Sousa, Claudia; Barros, Rita; Vasconcelos, Olga; Rodrigues, Paula;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: SPORTS, VOLUME: 11, NÚMERO: 7
3
TÃTULO: Kids Surfing the Web: A Comparative Study in Portugal
AUTORES: Monteiro, Angelica; Sousa, Claudia; Barros, Rita;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: COMPUTERS, VOLUME: 12, NÚMERO: 9
AUTORES: Monteiro, Angelica; Sousa, Claudia; Barros, Rita;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: COMPUTERS, VOLUME: 12, NÚMERO: 9
4
TÃTULO: BEPART PROJECT: SCENARIOS OF YOUTH PARTICIPATION AND CURRICULAR INNOVATION AT SCHOOLS
AUTORES: Angelica Monteiro; Carlinda Leite; Marta Sampaio; Rita Barros;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: INTED2023 Proceedings - INTED Proceedings
AUTORES: Angelica Monteiro; Carlinda Leite; Marta Sampaio; Rita Barros;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: INTED2023 Proceedings - INTED Proceedings
5
TÃTULO: Learning with digital technologies in prison: a scoping review Full Text
AUTORES: Rita Barros; Angélica Monteiro; Carlinda Leite;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: Digital Education Review, NÚMERO: 43
AUTORES: Rita Barros; Angélica Monteiro; Carlinda Leite;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: Digital Education Review, NÚMERO: 43
6
TÃTULO: Kids Surfing the Web: A Comparative Study in Portugal
AUTORES: Angélica Monteiro; Cláudia Sousa; Rita Barros;
PUBLICAÇÃO: 2023
AUTORES: Angélica Monteiro; Cláudia Sousa; Rita Barros;
PUBLICAÇÃO: 2023
INDEXADO EM:
CrossRef

7
TÃTULO: Self-esteem and motivation to online learning: the case of female inmates [Autoestima e motivação para aprender online: o caso de mulheres reclusas] [Autoestima y motivación para aprender en línea: el caso de las mujeres reclusas]
AUTORES: Barros, R; Monteiro, A; Leite, C;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: Ensaio, VOLUME: 30, NÚMERO: 116
AUTORES: Barros, R; Monteiro, A; Leite, C;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: Ensaio, VOLUME: 30, NÚMERO: 116
INDEXADO EM:
Scopus

8
TÃTULO: Female's self-concept as online learners in the context of lifelong learning in prisons
AUTORES: Monteiro, Angelica; Machado, Ana; Leite, Carlinda; Barros, Rita;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: INTERNATIONAL JOURNAL OF LIFELONG EDUCATION, VOLUME: 42, NÚMERO: 2
AUTORES: Monteiro, Angelica; Machado, Ana; Leite, Carlinda; Barros, Rita;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: INTERNATIONAL JOURNAL OF LIFELONG EDUCATION, VOLUME: 42, NÚMERO: 2
9
TÃTULO: University Student Engagement Inventory: Preliminary validation and reliability study in a sample of students over 23 years old
AUTORES: Sousa, Claudia; Barros, Rita; Monteiro, Angelica;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: PSYCHOLOGICA, VOLUME: 65
AUTORES: Sousa, Claudia; Barros, Rita; Monteiro, Angelica;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: PSYCHOLOGICA, VOLUME: 65
INDEXADO EM:
WOS

10
TÃTULO: Autoestima e motivação para aprender online: o caso de mulheres reclusas Full Text
AUTORES: Rita Barros; Angélica Monteiro; Carlinda Leite;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação, VOLUME: 30, NÚMERO: 116
AUTORES: Rita Barros; Angélica Monteiro; Carlinda Leite;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação, VOLUME: 30, NÚMERO: 116