Paula Cristina da Encarnação Oliveira Guimarães
AuthID: R-001-PY3
1
TÃTULO: Seeking continuities and discontinuities in the European policy agenda(s) for adult learning - Reflections on purposes and governance
AUTORES: Guimaraes, Paula; Barros, Rosanna;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: JOURNAL OF ADULT AND CONTINUING EDUCATION
AUTORES: Guimaraes, Paula; Barros, Rosanna;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: JOURNAL OF ADULT AND CONTINUING EDUCATION
2
TÃTULO: Revisiting a theoretical model to understand adult learning and education policies
AUTORES: Licínio Lima; Paula Guimarães;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Research Handbook on Adult Education Policy
AUTORES: Licínio Lima; Paula Guimarães;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Research Handbook on Adult Education Policy
3
TÃTULO: The debate on intergovernmental organisations and adult learning and education policies: intersections between the political and scientific fields
AUTORES: Licínio C Lima; Paula Guimarães; Borut Mikulec;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Forty Years of the International Journal of Lifelong Education, Volume II
AUTORES: Licínio C Lima; Paula Guimarães; Borut Mikulec;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Forty Years of the International Journal of Lifelong Education, Volume II
4
TÃTULO: Young adults learning in formal education and training: Life course, intersectionality and spatial justice Full Text
AUTORES: Guimaraes, Paula; do Amaral, Marcelo Parreira; Zarifis, George K.;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: STUDIES IN THE EDUCATION OF ADULTS-NIACE
AUTORES: Guimaraes, Paula; do Amaral, Marcelo Parreira; Zarifis, George K.;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: STUDIES IN THE EDUCATION OF ADULTS-NIACE
5
TÃTULO: Inclusion, adult education and social justice Full Text
AUTORES: Wildemeersch, Danny; Guimaraes, Paula; Fejes, Andreas;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: EUROPEAN JOURNAL FOR RESEARCH ON THE EDUCATION AND LEARNING OF ADULTS, VOLUME: 14, NÚMERO: 3
AUTORES: Wildemeersch, Danny; Guimaraes, Paula; Fejes, Andreas;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: EUROPEAN JOURNAL FOR RESEARCH ON THE EDUCATION AND LEARNING OF ADULTS, VOLUME: 14, NÚMERO: 3
INDEXADO EM:
WOS

6
TÃTULO: The paradox of utilitarian recognition of prior learning: the cases of Portugal and Slovenia Full Text
AUTORES: Guimaraes, P; Mikulec, B;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: EUROPEAN JOURNAL FOR RESEARCH ON THE EDUCATION AND LEARNING OF ADULTS, VOLUME: 12, NÚMERO: 1
AUTORES: Guimaraes, P; Mikulec, B;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: EUROPEAN JOURNAL FOR RESEARCH ON THE EDUCATION AND LEARNING OF ADULTS, VOLUME: 12, NÚMERO: 1
INDEXADO EM:
WOS

7
TÃTULO: The complementarity between education (formal non-formal and informal) and (self, hetero and eco) development: a discussion based on autobiographies Full Text
AUTORES: Guimaraes, P; Faria Fortecoef, C;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: EDUCACAO, VOLUME: 46
AUTORES: Guimaraes, P; Faria Fortecoef, C;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: EDUCACAO, VOLUME: 46
INDEXADO EM:
WOS

8
TÃTULO: Lifelong learning and the European Union: the instrumentalization of adult education
AUTORES: Paula Guimaraes; Borut Mikulec;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: LAPLAGE EM REVISTA, VOLUME: 6, NÚMERO: 2
AUTORES: Paula Guimaraes; Borut Mikulec;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: LAPLAGE EM REVISTA, VOLUME: 6, NÚMERO: 2
INDEXADO EM:
WOS

9
TÃTULO: Southern-European signposts for critical popular adult education: Italy, Portugal and Spain
AUTORES: Paula Guimaraes; Emilio Lucio Villegas; Peter Mayo;
PUBLICAÇÃO: 2018, FONTE: COMPARE-A JOURNAL OF COMPARATIVE AND INTERNATIONAL EDUCATION, VOLUME: 48, NÚMERO: 1
AUTORES: Paula Guimaraes; Emilio Lucio Villegas; Peter Mayo;
PUBLICAÇÃO: 2018, FONTE: COMPARE-A JOURNAL OF COMPARATIVE AND INTERNATIONAL EDUCATION, VOLUME: 48, NÚMERO: 1
INDEXADO EM:
WOS

10
TÃTULO: Adult Education Policies, Local Labour Market and Social Contexts of Young Adults: the Adult Education and Training Courses at the Crossroad of (un)Sustainable Public Policy Aims
AUTORES: Paula Guimaraes; Natalia Alves; Rita Queiroga;
PUBLICAÇÃO: 2018, FONTE: 4th International Conference on Lifelong Education and Leadership for All (ICLEL) in 4TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON LIFELONG LEARNING AND LEADERSHIP FOR ALL (ICLEL 2018)
AUTORES: Paula Guimaraes; Natalia Alves; Rita Queiroga;
PUBLICAÇÃO: 2018, FONTE: 4th International Conference on Lifelong Education and Leadership for All (ICLEL) in 4TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON LIFELONG LEARNING AND LEADERSHIP FOR ALL (ICLEL 2018)
INDEXADO EM:
WOS
