Diana Rafaela Lopes Soares
AuthID: R-001-S61
1
TÃTULO:  Innovation on the margins of the external evaluation of Portuguese schools
AUTORES: Serra, Lidia; Alves, Jose Matias ; Soares, Diana;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: INTERNATIONAL JOURNAL OF INNOVATION AND LEARNING, VOLUME: 37, NÚMERO: 1
AUTORES: Serra, Lidia; Alves, Jose Matias ; Soares, Diana;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: INTERNATIONAL JOURNAL OF INNOVATION AND LEARNING, VOLUME: 37, NÚMERO: 1
2
TÃTULO:  Unraveling the lipidome of Pavlova gyrans, a natural reservoir of bioactive lipids for biotechnological applications  Full Text
AUTORES: Conde, Tiago; Lopes, Diana; Pinho, Marisa; Melo, Tania; Coelho, Natacha; Rodrigues, Alexandre M. C.; Pereira, Hugo; Domingues, Pedro; Domingues, Rosario;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: JOURNAL OF APPLIED PHYCOLOGY
AUTORES: Conde, Tiago; Lopes, Diana; Pinho, Marisa; Melo, Tania; Coelho, Natacha; Rodrigues, Alexandre M. C.; Pereira, Hugo; Domingues, Pedro; Domingues, Rosario;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: JOURNAL OF APPLIED PHYCOLOGY
3
TÃTULO:  Pedagogical Relationship and Teaching Strategies in Higher Education: The Students’ Perspective
AUTORES: Francisca Miranda; Inês Monteiro; Diana Lopes Soares;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: 17th International Symposium on Project Approaches in Engineering Education, PAEE 2025 and 22nd Active Learning in Engineering Education Workshop, ALE 2025 in International Symposium on Project Approaches in Engineering Education, VOLUME: 15
AUTORES: Francisca Miranda; Inês Monteiro; Diana Lopes Soares;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: 17th International Symposium on Project Approaches in Engineering Education, PAEE 2025 and 22nd Active Learning in Engineering Education Workshop, ALE 2025 in International Symposium on Project Approaches in Engineering Education, VOLUME: 15
INDEXADO EM: 
 Scopus
 NO MEU:  
 ORCID
4
TÃTULO:  Enhancing Inclusive Education in Higher Education: Best Practices for UDL Implementation
AUTORES: Inês Monteiro; Francisca Miranda; Diana Lopes Soares;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: 17th International Symposium on Project Approaches in Engineering Education, PAEE 2025 and 22nd Active Learning in Engineering Education Workshop, ALE 2025 in International Symposium on Project Approaches in Engineering Education, VOLUME: 15
AUTORES: Inês Monteiro; Francisca Miranda; Diana Lopes Soares;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: 17th International Symposium on Project Approaches in Engineering Education, PAEE 2025 and 22nd Active Learning in Engineering Education Workshop, ALE 2025 in International Symposium on Project Approaches in Engineering Education, VOLUME: 15
INDEXADO EM: 
 Scopus
 NO MEU:  
 ORCID
5
TÃTULO:  Como se ensina na graduação? Mapeamento de práticas pedagógicas em uma universidade portuguesa  Full Text
AUTORES: Carina Amorim Cabral; Magda Rocha; Maitê Moraes Gil; Diana Soares;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: Revista Meta: Avaliação, VOLUME: 17, NÚMERO: 56
AUTORES: Carina Amorim Cabral; Magda Rocha; Maitê Moraes Gil; Diana Soares;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: Revista Meta: Avaliação, VOLUME: 17, NÚMERO: 56
6
TÃTULO:  Do birds of a feather flock together? Lessons from an interdisciplinary and interinstitutional community-development approach to faculty development
AUTORES: Soares, Diana; Franco, Amanda; Rocha, Magda; Dias, Paulo ;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: INTERNATIONAL JOURNAL FOR ACADEMIC DEVELOPMENT, VOLUME: 29, NÚMERO: 2
AUTORES: Soares, Diana; Franco, Amanda; Rocha, Magda; Dias, Paulo ;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: INTERNATIONAL JOURNAL FOR ACADEMIC DEVELOPMENT, VOLUME: 29, NÚMERO: 2
7
TÃTULO:  Do school leaders lead? The perception of educational actors concerning the school transformation
AUTORES: Lídia Serra; José Alves; Diana Soares;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: International Journal of Management in Education, VOLUME: 18, NÚMERO: 5
AUTORES: Lídia Serra; José Alves; Diana Soares;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: International Journal of Management in Education, VOLUME: 18, NÚMERO: 5
8
TÃTULO:  Exploring the inflammatory profile of homelessness population: a comprehensive analysis of individuals in two temporary shelters in Lisbon
AUTORES: Gomes, Ana T. P. C. ; Mendes, Karina; Ferrito, Candida; Andrade, Filipa; Neves Amado, Joao; Resende, Ana; Santos, Paulo; Manso, Dina; Almeida, Antonio; Vollrath, Antonia; Lopes, Rafaela; Barros, Marlene ; Rosa, Nuno ; Figueiredo, Amelia Simoes ;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: FRONTIERS IN PUBLIC HEALTH, VOLUME: 12
AUTORES: Gomes, Ana T. P. C. ; Mendes, Karina; Ferrito, Candida; Andrade, Filipa; Neves Amado, Joao; Resende, Ana; Santos, Paulo; Manso, Dina; Almeida, Antonio; Vollrath, Antonia; Lopes, Rafaela; Barros, Marlene ; Rosa, Nuno ; Figueiredo, Amelia Simoes ;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: FRONTIERS IN PUBLIC HEALTH, VOLUME: 12
9
TÃTULO:  Antimicrobial, Antioxidant and Anti-Inflammatory Activities of the Mucus of the Tropical Sea Slug Elysia crispata  Full Text
AUTORES: Lopes, Diana; Cunha, Eva; Conde, Tiago; Moreira, Anthony; Cruz, Sonia ; Domingues, Pedro; Oliveira, Manuela ; Cartaxana, Paulo;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: MOLECULES, VOLUME: 29, NÚMERO: 19
AUTORES: Lopes, Diana; Cunha, Eva; Conde, Tiago; Moreira, Anthony; Cruz, Sonia ; Domingues, Pedro; Oliveira, Manuela ; Cartaxana, Paulo;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: MOLECULES, VOLUME: 29, NÚMERO: 19
10
TÃTULO:  Concetualizar a inovação enquanto processo fundacional da transformação da escola  Full Text
AUTORES: Lídia Serra; José Alves; Diana Soares;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Revista Portuguesa de Educação, VOLUME: 37, NÚMERO: 2
AUTORES: Lídia Serra; José Alves; Diana Soares;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Revista Portuguesa de Educação, VOLUME: 37, NÚMERO: 2