José Joaquim Ferreira Matias Alves
AuthID: R-002-16N
1
TÃTULO: Innovation on the margins of the external evaluation of Portuguese schools
AUTORES: Serra, Lidia; Alves, Jose Matias; Soares, Diana;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: INTERNATIONAL JOURNAL OF INNOVATION AND LEARNING, VOLUME: 37, NÚMERO: 1
AUTORES: Serra, Lidia; Alves, Jose Matias; Soares, Diana;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: INTERNATIONAL JOURNAL OF INNOVATION AND LEARNING, VOLUME: 37, NÚMERO: 1
2
TÃTULO: Editorial: Leadership, learning, well-being, and justice in educational organizations
AUTORES: Alves, Jose Matias; Tintore, Mireia; Serra, Lidia Jesus Pecegueiro;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: FRONTIERS IN EDUCATION, VOLUME: 10
AUTORES: Alves, Jose Matias; Tintore, Mireia; Serra, Lidia Jesus Pecegueiro;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: FRONTIERS IN EDUCATION, VOLUME: 10
3
TÃTULO: Field diary in the study of a school organization: unveiling behind the scenes Full Text
AUTORES: Pinheiro, Generosa; Alves, Jose Matias;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: INTERNATIONAL JOURNAL OF RESEARCH & METHOD IN EDUCATION
AUTORES: Pinheiro, Generosa; Alves, Jose Matias;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: INTERNATIONAL JOURNAL OF RESEARCH & METHOD IN EDUCATION
4
TÃTULO: Educational teams: building professional and organizational learning communities
AUTORES: Pinheiro, Generosa; Alves, Jose Matias;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: FRONTIERS IN EDUCATION, VOLUME: 9
AUTORES: Pinheiro, Generosa; Alves, Jose Matias;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: FRONTIERS IN EDUCATION, VOLUME: 9
5
TÃTULO: Strategic Action Plans for School Improvement: An Exploratory Study About Quality Indicators for School Improvement Plan Evaluation
AUTORES: Carvalho, M; Cabral, I; Verdasca, J; Alves, JM;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: Journal of Social Studies Education Research, VOLUME: 13, NÚMERO: 1
AUTORES: Carvalho, M; Cabral, I; Verdasca, J; Alves, JM;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: Journal of Social Studies Education Research, VOLUME: 13, NÚMERO: 1
INDEXADO EM:
Scopus

NO MEU:
ORCID

6
TÃTULO: Parents in the General Council of schools: Between the rhetoric of strategic action and multiple subordination [Os pais no Conselho Geral das escolas: Entre a retórica da ação estratégica e a subordinação múltipla] [Padres en el Consejo General de escuelas: Entre la retórica de la acción estratégica y la subordinación múltiple]
AUTORES: Alves, JM; Palmeirão, C; Cabral, I; Cunha, RS;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: Revista Portuguesa de Educacao, VOLUME: 34, NÚMERO: 2
AUTORES: Alves, JM; Palmeirão, C; Cabral, I; Cunha, RS;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: Revista Portuguesa de Educacao, VOLUME: 34, NÚMERO: 2
INDEXADO EM:
Scopus

NO MEU:
ORCID

7
TÃTULO: SOLL: Smart Objects Linked to Learning: educational platform with the Internet of Things
AUTORES: Andreia Magalhães; António Andrade; José M Alves;
PUBLICAÇÃO: 2019, FONTE: 2019 14th Iberian Conference on Information Systems and Technologies (CISTI)
AUTORES: Andreia Magalhães; António Andrade; José M Alves;
PUBLICAÇÃO: 2019, FONTE: 2019 14th Iberian Conference on Information Systems and Technologies (CISTI)
INDEXADO EM:
Handle

NO MEU:
ORCID

8
TÃTULO: The parents’ role in the general council of portuguese schools – effective participation or mere orchestration of reality?
AUTORES: Ilídia Cabral; José M Alves; Diana Soares; Cristina Palmeirão;
PUBLICAÇÃO: 2019, FONTE: Proceedings of EDULEARN19 Conference
AUTORES: Ilídia Cabral; José M Alves; Diana Soares; Cristina Palmeirão;
PUBLICAÇÃO: 2019, FONTE: Proceedings of EDULEARN19 Conference
INDEXADO EM:
Handle

NO MEU:
ORCID

9
TÃTULO: Creando relatos de vida para desarrollar líderes y contextos educativos
AUTORES: Mireia Tintoré; Rosário Serrão Cunha; Ilídia Cabral; José M Alves;
PUBLICAÇÃO: 2019, FONTE: I Conferència Internacional de Recerca en Educació. Educació 2019: Reptes, tendències i compromisos
AUTORES: Mireia Tintoré; Rosário Serrão Cunha; Ilídia Cabral; José M Alves;
PUBLICAÇÃO: 2019, FONTE: I Conferència Internacional de Recerca en Educació. Educació 2019: Reptes, tendències i compromisos
INDEXADO EM:
Handle

NO MEU:
ORCID

10