1
TÍTULO: Happiness in school organizations: the role of leadership (a scoping review)
AUTORES: Vale, Andreia; Ribeiro, Luisa Mota ; Alves, Jose Matias;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: FRONTIERS IN EDUCATION, VOLUME: 10
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef
2
TÍTULO: Can motivation and intentions of parental support predict musical achievement before the commencement of musical studies at the elementary school level?
AUTORES: Oliveira, Antonio; McPherson, Gary E.; Ribeiro, Luisa Mota ; Oliveira Silva, Patricia;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: INTERNATIONAL JOURNAL OF MUSIC EDUCATION, VOLUME: 42, NÚMERO: 1
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef
3
TÍTULO: Creating mindful heroes: a case study with ninth grade students
AUTORES: Nogueira, Ines; Barbosa, Mariana Reis; Ribeiro, Luisa Mota ; Xenophontos, Ioanna; Zimbardo, Philip;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: FRONTIERS IN PSYCHOLOGY, VOLUME: 14
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef
4
TÍTULO: Educating for the sustainable development goals through service-learning: University students' perspectives about the competences developed
AUTORES: Ribeiro, Luisa Mota ; Miranda, Francisca; Themudo, Carmo; Goncalves, Helena; Bringle, Robert G.; Rosario, Pedro ; Aramburuzabala, Pilar;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: FRONTIERS IN EDUCATION, VOLUME: 8
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef
5
TÍTULO: Purpose in Life in Higher Education: Is There a Role for Service-Learning?
AUTORES: Ribeiro, Luisa Mota ; Doroftei, Alexandra; Miranda, Francisca; Themudo, Carmo; Dias, Paulo ; Peixoto, Ricardo; Oliveira, Ana; Correia, Maria ; Aramburuzabala, Pilar; Rosario, Pedro; Bringle, Robert G.;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: EDUCATION SCIENCES, VOLUME: 13, NÚMERO: 12
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef: 2
6
TÍTULO: Teachers’ and Parents’ Perceptions on Desired and Practised School Mission: Alignments and Misalignments
AUTORES: Rosário Serrão; Maria Conceição Andrade Silva; Luísa Mota Ribeiro ; Marisa Carvalho; Maria Luísa Vital;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: Leadership and Policy in Schools
INDEXADO EM: Scopus CrossRef
7
TÍTULO: Descripción de un proceso participativo de diagnóstico de la institucionalización del aprendizaje-servicio
AUTORES: Salterain, I; Eizaguirre, A; Díaz-Iso, A; Aláez Martínez, M; García-Feijoo, M; Roldán-Henao, M; Mota Ribeiro, L ; Booth, P; Simeone, D;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: RIDAS. Revista Iberoamericana de Aprendizaje-Servicio, NÚMERO: 12
INDEXADO EM: CrossRef
8
TÍTULO: Prosocial Tendencies Measure Validation for Portuguese Late Adolescents
AUTORES: Costa, M; Barbosa, MR; Veríssimo, L ; Ribeiro, LM ; Nunes, S; Carlo, G;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: Interacao em Psicologia, VOLUME: 26, NÚMERO: 1
INDEXADO EM: Scopus CrossRef
9
TÍTULO: Disentangling motivation within instrumental music learning: a systematic review
AUTORES: Oliveira, A; Ribeiro, FS; Ribeiro, LM ; McPherson, G; Oliveira Silva, P;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: MUSIC EDUCATION RESEARCH, VOLUME: 23, NÚMERO: 1
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef: 7
10
TÍTULO: Musical achievement during a lockdown: The parental support miracle
AUTORES: Oliveira, A; McPherson, G; Ribeiro, LM ; Oliveira Silva, P;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: RESEARCH STUDIES IN MUSIC EDUCATION, VOLUME: 45, NÚMERO: 1
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef: 1
Página 1 de 2. Total de resultados: 19.