Luciana Manuela de Almeida Graça
AuthID: R-000-99H
1
TÃTULO: The teaching of orality in elementary school, in Portugal: representations and practices of oral teaching, in teachers’ statements; [O ensino da oralidade no Ensino Básico, em Portugal: representações e práticas de ensino do oral, em declarações docentes]
AUTORES: Luciana Graça;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: DELTA Documentacao de Estudos em Linguistica Teorica e Aplicada, VOLUME: 40, NÚMERO: 4
AUTORES: Luciana Graça;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: DELTA Documentacao de Estudos em Linguistica Teorica e Aplicada, VOLUME: 40, NÚMERO: 4
INDEXADO EM:
Scopus

2
TÃTULO: Grammatical Choices and Narrative Quality in the Collaborative Writing of Primary School Students
AUTORES: Inês Cardoso; Rosa Lídia Coimbra; Eduardo Calil; Luciana Grača; Luísa Álvares Pereira;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: Development of Writing Skills in Children in Diverse Cultural Contexts: Contributions to Teaching and Learning
AUTORES: Inês Cardoso; Rosa Lídia Coimbra; Eduardo Calil; Luciana Grača; Luísa Álvares Pereira;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: Development of Writing Skills in Children in Diverse Cultural Contexts: Contributions to Teaching and Learning
3
TÃTULO: ORAL HISTORYASA DIDACTIC STRATEGY IN THE TEACHING OF PORTUGUESE AS A HERITAGE LANGUAGE
AUTORES: Graca, Luciana;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: REVISTA ENTRELINGUAS, VOLUME: 7
AUTORES: Graca, Luciana;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: REVISTA ENTRELINGUAS, VOLUME: 7
INDEXADO EM:
WOS

4
TÃTULO: ORAL HISTORY AS A DIDACTIC STRATEGY IN THE TEACHING OF PORTUGUESE AS A HERITAGE LANGUAGE
AUTORES: GRACA, Luciana;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: REVISTA ENTRELINGUAS, VOLUME: 7
AUTORES: GRACA, Luciana;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: REVISTA ENTRELINGUAS, VOLUME: 7
INDEXADO EM:
WOS

5
TÃTULO: THE TEACHING WORK IN THE ACQUISITION OF THE WRITING OF AN OPINION ARTICLE: THE CASE OF THE DIDACTIC SEQUENCE
AUTORES: Luisa Alvares Pereira; Luciana Graca;
PUBLICAÇÃO: 2015, FONTE: REVISTA EDUCACAO E LINGUAGENS, VOLUME: 4, NÚMERO: 6
AUTORES: Luisa Alvares Pereira; Luciana Graca;
PUBLICAÇÃO: 2015, FONTE: REVISTA EDUCACAO E LINGUAGENS, VOLUME: 4, NÚMERO: 6
INDEXADO EM:
WOS
