1
TÍTULO: Editorial: STEM: innovation on teaching and learning
AUTORES: Santos, Vanda; Tavares, Dina; Costa, Cecília;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: FRONTIERS IN EDUCATION, VOLUME: 9
INDEXADO EM: Scopus WOS
2
TÍTULO: Self-efficacy in computational thinking: Preliminary analysis of pre-service teachers’ perception through a Portuguese tool
AUTORES: Rita Neves Rodrigues; Costa, Cecília; Maryam Abbasi; Fernando M.L. Martins ; Sónia Brito-Costa ;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, VOLUME: 21, NÚMERO: 6
INDEXADO EM: Scopus CrossRef
NO MEU: ORCID
3
TÍTULO: Implications of Introducing Octave to the Teaching of Matrix Addition and Scalar Multiplication
AUTORES: Costa, Cecília; null; Gonçalves, Ricardo, R,;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: 4th International Conference on Technology and Innovation in Learning, Teaching and Education, TECH-EDU 2024 in Communications in Computer and Information Science, VOLUME: 2480 CCIS
INDEXADO EM: Scopus CrossRef
NO MEU: ORCID
4
TÍTULO: Digital Games’ Instrumental Orchestrations to Enhance Integral Calculus Learning – A Case Study
AUTORES: Carlos Monteiro; Costa, Cecília;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: 4th International Conference on Technology and Innovation in Learning, Teaching and Education, TECH-EDU 2024 in Communications in Computer and Information Science, VOLUME: 2479 CCIS
INDEXADO EM: Scopus CrossRef
NO MEU: ORCID
5
TÍTULO: Pre-service teachers’ perceptions towards integrating educational robotics in the primary school
AUTORES: Ricardo Silva; Costa, Cecília; Fernando M.L. Martins ;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, VOLUME: 20, NÚMERO: 4
INDEXADO EM: Scopus CrossRef: 2 Unpaywall
NO MEU: ORCID
6
TÍTULO: Desenvolver o Pensamento Computacional através do Ensino Exploratório numa Aula de Matemática do 4.º Ano de Escolaridade
AUTORES: João Carvalho; Tatiana Couceiro; Tatiana Gomes; Rita Neves Rodrigues; José Sacramento; Rita Pereira; Yelitza Freitas; Costa, Cecília; Fernando M.L. Martins ;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: DEDiCA Revista de Educação e Humanidades (dreh), NÚMERO: 22
INDEXADO EM: CrossRef
NO MEU: ORCID
7
TÍTULO: Educational robotics and primary school mathematics teaching: An analysis of pre-service teachers didactic-mathematical knowledge
AUTORES: Ricardo Silva; Costa, Cecília; Yelitza Freitas; Fernando M.L. Martins ; Manuel Cebrián de la Serna;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, VOLUME: 20, NÚMERO: 10
INDEXADO EM: Scopus CrossRef: 1
NO MEU: ORCID
8
TÍTULO: Integration of computational thinking in initial teacher training for primary schools: a systematic review
AUTORES: Rodrigues, Rita Neves; Costa, Cecília; Fernando M.L. Martins ;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: FRONTIERS IN EDUCATION, VOLUME: 9
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef: 1 Unpaywall
9
TÍTULO: Pre-service teachers’ competencies to develop computational thinking: A Portuguese tool to analyse Computational Thinking
AUTORES: Rita Neves Rodrigues; Sónia Brito-Costa ; Maryam Abbasi; Costa, Cecília; Fernando M.L. Martins ;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, VOLUME: 20, NÚMERO: 11
INDEXADO EM: Scopus CrossRef: 2 Unpaywall
NO MEU: ORCID
10
TÍTULO: Pensamento Computacional e Literacia Estatística no 1.º Ano de Escolaridade. Uma Prática de Ensino Exploratório
AUTORES: Letícia Santos Sobral; Margarida Pereira Costa Neves; Maria Inês Rolo Simões; Rita Neves Rodrigues; Yelitza Freitas; Costa, Cecília; Fernando M.L. Martins ;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Didácticas Específicas, NÚMERO: 31
INDEXADO EM: CrossRef
NO MEU: ORCID
Página 1 de 2. Total de resultados: 12.