Maria João Mogarro
AuthID: R-000-BX2
1
TÃTULO: VALIDAÇÃO DE UM QUESTIONÁRIO SOBRE EDUCAÇÃO INCLUSIVA: VERSÃO PARA PROFESSORES E ALUNOS
AUTORES: Daniela SEMIÃO; Sofia SANTOS; Sofia FREIRE ; Luís TINOCA ; Maria João MOGARRO;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Revista Brasileira de Educação Especial, VOLUME: 30
AUTORES: Daniela SEMIÃO; Sofia SANTOS; Sofia FREIRE ; Luís TINOCA ; Maria João MOGARRO;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Revista Brasileira de Educação Especial, VOLUME: 30
2
TÃTULO: VALIDATION OF A QUESTIONNAIRE ON INCLUSIVE EDUCATION: TEACHER AND STUDENT VERSION; [VALIDAÇÃO DE UM QUESTIONÁRIO SOBRE EDUCAÇÃO INCLUSIVA: VERSÃO PARA PROFESSORES E ALUNOS]
AUTORES: Daniela Semião; Sofia Santos; Sofia Freire; Luís Tinoca; Maria João Mogarro;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Revista Brasileira de Educacao Especial, VOLUME: 30
AUTORES: Daniela Semião; Sofia Santos; Sofia Freire; Luís Tinoca; Maria João Mogarro;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Revista Brasileira de Educacao Especial, VOLUME: 30
INDEXADO EM:
Scopus

3
TÃTULO: Building a Democratic Culture Society and Nature in Portuguese Secondary Education Textbooks from 1970 to 1999
AUTORES: Maria João Mogarro; Filomena Alves Rodrigues;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Journal of Educational Media, Memory, and Society, VOLUME: 16, NÚMERO: 1
AUTORES: Maria João Mogarro; Filomena Alves Rodrigues;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Journal of Educational Media, Memory, and Society, VOLUME: 16, NÚMERO: 1
INDEXADO EM:
Scopus

4
TÃTULO: SOCIAL PARTICIPATION AND SOCIAL SUPPORT: THE VIEWS OF STUDENTS WITH SPECIAL EDUCATIONAL NEEDS
AUTORES: Freire, Sofia; Caetano, Ana Paula; Carvalho, Carolina; Mogarro, Maria Joao; Fadda, Roberta;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: SISYPHUSJOURNAL OF EDUCATION, VOLUME: 12, NÚMERO: 1
AUTORES: Freire, Sofia; Caetano, Ana Paula; Carvalho, Carolina; Mogarro, Maria Joao; Fadda, Roberta;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: SISYPHUSJOURNAL OF EDUCATION, VOLUME: 12, NÚMERO: 1
INDEXADO EM:
WOS

5
TÃTULO: Building a Democratic Culture. Society and Nature in Portuguese Secondary Education Textbooks from 1970 to 1999
AUTORES: Maria João Mogarro; Filomena Alves Rodrigues;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Journal of Educational Media, Memory, and Society, VOLUME: 16, NÚMERO: 1
AUTORES: Maria João Mogarro; Filomena Alves Rodrigues;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Journal of Educational Media, Memory, and Society, VOLUME: 16, NÚMERO: 1
6
TÃTULO: Teaching in technical education in Brazil and Portugal
AUTORES: Barreiro, CB; Mogarro, MJ;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: EDUCAR EM REVISTA, VOLUME: 37
AUTORES: Barreiro, CB; Mogarro, MJ;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: EDUCAR EM REVISTA, VOLUME: 37
INDEXADO EM:
WOS

7
TÃTULO: A woman in her time: science, art and education in a life path Full Text
AUTORES: Maria Joao Mogarro;
PUBLICAÇÃO: 2017, FONTE: EDUCAR EM REVISTA, NÚMERO: 65
AUTORES: Maria Joao Mogarro;
PUBLICAÇÃO: 2017, FONTE: EDUCAR EM REVISTA, NÚMERO: 65
INDEXADO EM:
WOS

8
TÃTULO: CONTINUOUS TRAINING OF TEACHERS: BRAZIL AND PORTUGAL Full Text
AUTORES: Giovana Rodrigues O Oliveira Pires; Maria Joao Mogarro;
PUBLICAÇÃO: 2016, FONTE: JOURNAL OF RESEARCH IN SPECIAL EDUCATIONAL NEEDS, VOLUME: 16
AUTORES: Giovana Rodrigues O Oliveira Pires; Maria Joao Mogarro;
PUBLICAÇÃO: 2016, FONTE: JOURNAL OF RESEARCH IN SPECIAL EDUCATIONAL NEEDS, VOLUME: 16
INDEXADO EM:
WOS

9
TÃTULO: From Normal Schools to Prymary Teaching Schools: historic journey of primary teachers' training schools
AUTORES: Joaquim Pintassilgo; Maria Joao Mogarro;
PUBLICAÇÃO: 2015, FONTE: HISTORIA Y MEMORIA DE LA EDUCACION, NÚMERO: 1
AUTORES: Joaquim Pintassilgo; Maria Joao Mogarro;
PUBLICAÇÃO: 2015, FONTE: HISTORIA Y MEMORIA DE LA EDUCACION, NÚMERO: 1
INDEXADO EM:
WOS

10
TÃTULO: Das escolas normais às escolas do magistério primário: percurso histórico das escolas de formação de professores do ensino primário. De las Escuelas Normales a las Escuelas de Magisterio Primario: trayectoria histórica de las escuelas de formación del profesorado primario
AUTORES: Joaquim Pintassilgo; Mogarro, M. J.;
PUBLICAÇÃO: 2015, FONTE: Historia y Memoria de la Educación, NÚMERO: 1
AUTORES: Joaquim Pintassilgo; Mogarro, M. J.;
PUBLICAÇÃO: 2015, FONTE: Historia y Memoria de la Educación, NÚMERO: 1
INDEXADO EM:
Handle
