Tiago Alexandre Fernandes Almeida
AuthID: R-000-H7F
1
TÃTULO: waves of flickering murmurs in everyday life: playing between ages Full Text
AUTORES: Haynes, Joanna; Carvalho, Magda costa; Johansson, Viktor m.; Almeida, Tiago; Peach, Lois; Wickett, Karen; Blandon, Claudia; Bush, Emma; Wolf, Arthur c.; Petropoulos, Georgios; Reynolds, Rose anne; Caetano silva, Giovanna; Paal, Kathrin; Khosa, Bakhtawar; Hannam, Patricia; Oester barkey, Hanna; Landau, Dani; Andrews, Mandy; Georgeson, Jan;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: CHILDHOOD AND PHILOSOPHY, VOLUME: 20
AUTORES: Haynes, Joanna; Carvalho, Magda costa; Johansson, Viktor m.; Almeida, Tiago; Peach, Lois; Wickett, Karen; Blandon, Claudia; Bush, Emma; Wolf, Arthur c.; Petropoulos, Georgios; Reynolds, Rose anne; Caetano silva, Giovanna; Paal, Kathrin; Khosa, Bakhtawar; Hannam, Patricia; Oester barkey, Hanna; Landau, Dani; Andrews, Mandy; Georgeson, Jan;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: CHILDHOOD AND PHILOSOPHY, VOLUME: 20
INDEXADO EM:
WOS
CrossRef


2
TÃTULO: the government of childhood: towards a historical ontology of child development and the delimitation of ways of being a child Full Text
AUTORES: Almeida, Tiago;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: CHILDHOOD AND PHILOSOPHY, VOLUME: 19
AUTORES: Almeida, Tiago;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: CHILDHOOD AND PHILOSOPHY, VOLUME: 19
INDEXADO EM:
WOS

3
TÃTULO: children's cartography: methodological approaches followed by experiences with children and adolescents from portugal and brazil Full Text
AUTORES: Almeida, T; da Costa, LB;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: CHILDHOOD AND PHILOSOPHY, VOLUME: 17
AUTORES: Almeida, T; da Costa, LB;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: CHILDHOOD AND PHILOSOPHY, VOLUME: 17
INDEXADO EM:
WOS

4
TÃTULO: children's cartography: methodological approaches followed by experiences with children and adolescents from portugal and brazil Full Text
AUTORES: Almeida, T; Costa, LB;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: CHILDHOOD AND PHILOSOPHY, VOLUME: 17
AUTORES: Almeida, T; Costa, LB;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: CHILDHOOD AND PHILOSOPHY, VOLUME: 17
INDEXADO EM:
WOS

5
TÃTULO: Invented spelling in kindergarten: Comparing two interventions programs Full Text
AUTORES: Almeida, T; Silva, AC;
PUBLICAÇÃO: 2019, FONTE: Psicologia Escolar e Educacional, VOLUME: 23
AUTORES: Almeida, T; Silva, AC;
PUBLICAÇÃO: 2019, FONTE: Psicologia Escolar e Educacional, VOLUME: 23
INDEXADO EM:
Scopus

6
TÃTULO: The government of childhood: playing as a technique of the self
AUTORES: Tiago Almeida;
PUBLICAÇÃO: 2018, FONTE: ARQUIVOS BRASILEROS DE PSICOLOGIA, VOLUME: 70
AUTORES: Tiago Almeida;
PUBLICAÇÃO: 2018, FONTE: ARQUIVOS BRASILEROS DE PSICOLOGIA, VOLUME: 70
INDEXADO EM:
WOS

7
TÃTULO: Invented Spelling Training Programs: Comparing Knowledge-Transmission Model and the Constructivist Model of Learning
AUTORES: Cristina Silva; Tiago Almeida;
PUBLICAÇÃO: 2015, FONTE: PSICOLOGIA-REFLEXAO E CRITICA, VOLUME: 28, NÚMERO: 3
AUTORES: Cristina Silva; Tiago Almeida;
PUBLICAÇÃO: 2015, FONTE: PSICOLOGIA-REFLEXAO E CRITICA, VOLUME: 28, NÚMERO: 3
INDEXADO EM:
WOS

8
TÃTULO: Programas de Intervenção de Escritas Inventadas: Comparação de uma Abordagem Transmissiva e Construtivista
AUTORES: Cristina Silva; Tiago Almeida;
PUBLICAÇÃO: 2015, FONTE: Psicol. Reflex. Crit. - Psicologia: Reflexão e Crítica, VOLUME: 28, NÚMERO: 3
AUTORES: Cristina Silva; Tiago Almeida;
PUBLICAÇÃO: 2015, FONTE: Psicol. Reflex. Crit. - Psicologia: Reflexão e Crítica, VOLUME: 28, NÚMERO: 3
INDEXADO EM:
CrossRef

9
TÃTULO: Letter names and sounds: their implications for the phonetisation process Full Text
AUTORES: Cristina Silva ; Tiago Almeida; Margarida Alves Martins;
PUBLICAÇÃO: 2010, FONTE: READING AND WRITING, VOLUME: 23, NÚMERO: 2
AUTORES: Cristina Silva ; Tiago Almeida; Margarida Alves Martins;
PUBLICAÇÃO: 2010, FONTE: READING AND WRITING, VOLUME: 23, NÚMERO: 2