Maria Adriana Príncipe Cardoso
AuthID: R-000-MTW
1
TÃTULO: Bridging Pedagogy, Curriculum, and Assessment in Digital Education: Ensuring a Constructive Alignment Full Text
AUTORES: Nadine Correia; Tiago Almeida; Rita Friães; Adriana Cardoso;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: Social Inclusion, VOLUME: 13
AUTORES: Nadine Correia; Tiago Almeida; Rita Friães; Adriana Cardoso;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: Social Inclusion, VOLUME: 13
2
TÃTULO: THE DISCUSSIŌ PROJECT: DESIGN OF DIGITAL RESOURCES TO ADDRESS CONTROVERSIAL ISSUES
AUTORES: António Almeida; Adriana Cardoso; Joana Souza;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: EDULEARN Proceedings - EDULEARN23 Proceedings
AUTORES: António Almeida; Adriana Cardoso; Joana Souza;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: EDULEARN Proceedings - EDULEARN23 Proceedings
3
TÃTULO: ONLINE POST-GRADUATE PROGRAM IN DIGITAL EDUCATION: AN ASSESSMENT OF STUDENT’S PERCEPTION
AUTORES: Adriana Cardoso; Carla Martinho; Ricardo Pereira Rodrigues; Vitor Manteigas; Renato Abreu; Maria João Escudeiro;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: EDULEARN Proceedings - EDULEARN23 Proceedings
AUTORES: Adriana Cardoso; Carla Martinho; Ricardo Pereira Rodrigues; Vitor Manteigas; Renato Abreu; Maria João Escudeiro;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: EDULEARN Proceedings - EDULEARN23 Proceedings
4
TÃTULO: Storm water systems' performance: assessment framework application to Portuguese water utilities Full Text
AUTORES: Santos, LF; Cardoso, MA; Galvao, AF ;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: INTERNATIONAL JOURNAL OF WATER RESOURCES DEVELOPMENT, VOLUME: 39, NÚMERO: 3
AUTORES: Santos, LF; Cardoso, MA; Galvao, AF ;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: INTERNATIONAL JOURNAL OF WATER RESOURCES DEVELOPMENT, VOLUME: 39, NÚMERO: 3
5
TÃTULO: Framework for performance assessment of storm water systems Full Text
AUTORES: Ferreira Santos, Liliana; Cardoso, Maria Adriana; Fonseca Galvao, Ana ;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: URBAN WATER JOURNAL, VOLUME: 19, NÚMERO: 7
AUTORES: Ferreira Santos, Liliana; Cardoso, Maria Adriana; Fonseca Galvao, Ana ;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: URBAN WATER JOURNAL, VOLUME: 19, NÚMERO: 7
6
TÃTULO: Plágio no ensino superior: Mensurar o que os alunos fazem, sabem e julgam saber. Plagiarism in higher education: Measuring what students do, know and believe they know
AUTORES: César Morais; Madalena Ramos ; Adriana Cardoso; Sónia P Gonçalves ; Rosária Ramos; Rosalina Pisco Costa ; Joaquim P Gonçalves;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: SOCIOLOGIA ON LINE, NÚMERO: 29
AUTORES: César Morais; Madalena Ramos ; Adriana Cardoso; Sónia P Gonçalves ; Rosária Ramos; Rosalina Pisco Costa ; Joaquim P Gonçalves;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: SOCIOLOGIA ON LINE, NÚMERO: 29
7
TÃTULO: SATISFACTION WITH REMOTE TEACHING AND THE RETURN TO IN-PERSON TEACHING: PERCEPTION OF HIGHER EDUCATION STUDENTS
AUTORES: Carla Martinho; Adriana Cardoso; Vitor Manteigas; Ricardo Pereira Rodrigues; Reanato Abreu; Maria João Escudeiro;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: EDULEARN Proceedings - EDULEARN22 Proceedings
AUTORES: Carla Martinho; Adriana Cardoso; Vitor Manteigas; Ricardo Pereira Rodrigues; Reanato Abreu; Maria João Escudeiro;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: EDULEARN Proceedings - EDULEARN22 Proceedings
8
TÃTULO: CREATING A DIGITAL COMMUNITY OF PRACTICE
AUTORES: Adriana Cardoso; Joana Souza;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: EDULEARN Proceedings - EDULEARN22 Proceedings
AUTORES: Adriana Cardoso; Joana Souza;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: EDULEARN Proceedings - EDULEARN22 Proceedings
9
TÃTULO: COOKING TO LEARN: A DIGITAL EDUCATIONAL RESOURCE FOR THE PROMOTION OF CURRICULAR INTEGRATION IN PRIMARY SCHOOL
AUTORES: Adriana Cardoso; Ricardo Rodrigues; Joana Souza; Nuno Palma;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: EDULEARN Proceedings - EDULEARN20 Proceedings
AUTORES: Adriana Cardoso; Ricardo Rodrigues; Joana Souza; Nuno Palma;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: EDULEARN Proceedings - EDULEARN20 Proceedings
10
TÃTULO: Performance indicators for urban storm water systems: a review Full Text
AUTORES: Santos, LF; Galvao, AF ; Cardoso, MA;
PUBLICAÇÃO: 2019, FONTE: WATER POLICY, VOLUME: 21, NÚMERO: 1
AUTORES: Santos, LF; Galvao, AF ; Cardoso, MA;
PUBLICAÇÃO: 2019, FONTE: WATER POLICY, VOLUME: 21, NÚMERO: 1