Rosanna Maria Barros Sá
AuthID: R-000-MZ6
1
TÃTULO: Seeking continuities and discontinuities in the European policy agenda(s) for adult learning - Reflections on purposes and governance
AUTORES: Guimaraes, Paula; Barros, Rosanna;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: JOURNAL OF ADULT AND CONTINUING EDUCATION
AUTORES: Guimaraes, Paula; Barros, Rosanna;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: JOURNAL OF ADULT AND CONTINUING EDUCATION
2
TÃTULO: Warps between past, present and future of Social Education and Social Pedagogy. Dialogue-conversation on Social Education and Social Pedagogy; [Chaînes entre passé, présent et futur de l’éducation sociale et de la pédagogie sociale. Dialogue-conversation sur l’éducation sociale et la pédagogie sociale, animée]; [As urdiduras entre o passado, o presente e o futuro da Educação Social e da Pedagogia Social. Diálogo-conversa sobre Educação Social e Pedagogia Social, conduzido]; [Urdimbres entre pasado, presente y futuro de la Educación Social y la Pedagogía Social Diálogo-conversación sobre Educación Social y Pedagogía Social, dinamizado]
AUTORES: Alejandra Montané; Manfred Liebel; Rosanna Barros; José Antonio Caride; Jacyara Paiva; Carlos Sánchez Valverde;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: Revista Lusofona de Educacao, VOLUME: 60, NÚMERO: 60
AUTORES: Alejandra Montané; Manfred Liebel; Rosanna Barros; José Antonio Caride; Jacyara Paiva; Carlos Sánchez Valverde;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: Revista Lusofona de Educacao, VOLUME: 60, NÚMERO: 60
INDEXADO EM:
Scopus

3
TÃTULO: LGBTI Sexualities and intersectional research: Looking for inclusion beyond gender in Adult Learning and Education (ALE) Practices Full Text
AUTORES: Barros, R; Lopez, AR; Andujar, AG;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: EUROPEAN JOURNAL FOR RESEARCH ON THE EDUCATION AND LEARNING OF ADULTS, VOLUME: 12, NÚMERO: 2
AUTORES: Barros, R; Lopez, AR; Andujar, AG;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: EUROPEAN JOURNAL FOR RESEARCH ON THE EDUCATION AND LEARNING OF ADULTS, VOLUME: 12, NÚMERO: 2
INDEXADO EM:
WOS

4
TÃTULO: O EDUCADOR E PROFESSOR FRENTE AOS NOVOS DESAFIOS: INOVAÇÃO, ÉTICA E EDUCAÇÃO PERMANENTE
AUTORES: Rosanna Barros; Deise Choti;
PUBLICAÇÃO: 2019, FONTE: Ensaios Pedagógicos, VOLUME: 3, NÚMERO: 3
AUTORES: Rosanna Barros; Deise Choti;
PUBLICAÇÃO: 2019, FONTE: Ensaios Pedagógicos, VOLUME: 3, NÚMERO: 3
5
TÃTULO: ENSAIOS PEDAGÓGICOS V. 3, N.3. 2019
AUTORES: Rosanna Barros; Deise Choti;
PUBLICAÇÃO: 2019, FONTE: Ensaios Pedagógicos, VOLUME: 3, NÚMERO: 3
AUTORES: Rosanna Barros; Deise Choti;
PUBLICAÇÃO: 2019, FONTE: Ensaios Pedagógicos, VOLUME: 3, NÚMERO: 3
6
TÃTULO: Reconnaissance, validation et certification de compétences clés en Belgique, Italie, France et Portugal. Etat de Lieux
AUTORES: Carmen Cavaco; Natália Alves; Rosanna Barros; Chiara Biasin; Hervé Breton; Odile Dupont; Clarisse Faria Fortecöef; Paula Guimarães; Stefano Miotto; André Moisan; Bruno Pacquola; Mariachiara Pacquola; Sébastien Pesce; Isabelle Salvi; Loredana Teodorescu; Mauro Tescaro; Barbara Tieri;
PUBLICAÇÃO: 2018, FONTE: Reconnaissance, validation et certification de compétences clés en Belgique, Italie, France et Portugal. Etat de Lieux
AUTORES: Carmen Cavaco; Natália Alves; Rosanna Barros; Chiara Biasin; Hervé Breton; Odile Dupont; Clarisse Faria Fortecöef; Paula Guimarães; Stefano Miotto; André Moisan; Bruno Pacquola; Mariachiara Pacquola; Sébastien Pesce; Isabelle Salvi; Loredana Teodorescu; Mauro Tescaro; Barbara Tieri;
PUBLICAÇÃO: 2018, FONTE: Reconnaissance, validation et certification de compétences clés en Belgique, Italie, France et Portugal. Etat de Lieux
INDEXADO EM:
Handle

7
TÃTULO: At the 'backstage' of a scientific research in education: methodological and intellectual reflections and questions
AUTORES: Rosanna Barros;
PUBLICAÇÃO: 2017, FONTE: REVISTA PRAXIS EDUCACIONAL, VOLUME: 13, NÚMERO: 25
AUTORES: Rosanna Barros;
PUBLICAÇÃO: 2017, FONTE: REVISTA PRAXIS EDUCACIONAL, VOLUME: 13, NÚMERO: 25
INDEXADO EM:
WOS

8
TÃTULO: Older persons' experiences and perspectives of receiving social care: a systematic review of the qualitative literature Full Text
AUTORES: Jose de Sao Jose; Rosanna Barros; Sanda Samitca; Ana Teixeira;
PUBLICAÇÃO: 2016, FONTE: HEALTH & SOCIAL CARE IN THE COMMUNITY, VOLUME: 24, NÚMERO: 1
AUTORES: Jose de Sao Jose; Rosanna Barros; Sanda Samitca; Ana Teixeira;
PUBLICAÇÃO: 2016, FONTE: HEALTH & SOCIAL CARE IN THE COMMUNITY, VOLUME: 24, NÚMERO: 1
INDEXADO EM:
WOS

9
TÃTULO: From conception to implosion of the new policy of adult learning and training in Portugal (1996-2016): and now everything is gone with the wind?
AUTORES: Rosanna Barros;
PUBLICAÇÃO: 2016, FONTE: LAPLAGE EM REVISTA, VOLUME: 2, NÚMERO: 1
AUTORES: Rosanna Barros;
PUBLICAÇÃO: 2016, FONTE: LAPLAGE EM REVISTA, VOLUME: 2, NÚMERO: 1
INDEXADO EM:
WOS

10
TÃTULO: The resilience of the oppressed and the emergency of the movement of the solidarity economy. A matter of hope
AUTORES: Rosanna Barros; Helena Ralha Simoes;
PUBLICAÇÃO: 2016, FONTE: CONHECIMENTO & DIVERSIDADE, VOLUME: 8, NÚMERO: 16
AUTORES: Rosanna Barros; Helena Ralha Simoes;
PUBLICAÇÃO: 2016, FONTE: CONHECIMENTO & DIVERSIDADE, VOLUME: 8, NÚMERO: 16
INDEXADO EM:
WOS
