Claudia Barreiros Macedo de Faria
AuthID: R-000-3SC
1
TÃTULO: Potentialities of science comics for science communication: lessons from the classroom Full Text
AUTORES: Faria, Claudia; Valente, Bianor; Torres, Joana;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: JCOM-JOURNAL OF SCIENCE COMMUNICATION, VOLUME: 23, NÚMERO: 8
AUTORES: Faria, Claudia; Valente, Bianor; Torres, Joana;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: JCOM-JOURNAL OF SCIENCE COMMUNICATION, VOLUME: 23, NÚMERO: 8
2
TÃTULO: Teaching in technical education in Brazil and Portugal
AUTORES: Barreiro, CB; Mogarro, MJ;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: EDUCAR EM REVISTA, VOLUME: 37
AUTORES: Barreiro, CB; Mogarro, MJ;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: EDUCAR EM REVISTA, VOLUME: 37
INDEXADO EM:
WOS

3
TÃTULO: Inquiry in higher education for sustainable development: crossing disciplinary knowledge boundaries
AUTORES: Cecilia Galvao; Claudia Faria; Wanda Viegas; Amelia Branco; Luis Goulao;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: INTERNATIONAL JOURNAL OF SUSTAINABILITY IN HIGHER EDUCATION
AUTORES: Cecilia Galvao; Claudia Faria; Wanda Viegas; Amelia Branco; Luis Goulao;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: INTERNATIONAL JOURNAL OF SUSTAINABILITY IN HIGHER EDUCATION
INDEXADO EM:
WOS

4
TÃTULO: Presence of H3 K27M mutation in a series of midline children/ young adults gliomas Full Text
AUTORES: Jose Pimentel; Lucia Roque; Claudia Faria; Rafael Roque;
PUBLICAÇÃO: 2019, FONTE: 19th International Congress of Neuropathology in BRAIN PATHOLOGY, VOLUME: 29
AUTORES: Jose Pimentel; Lucia Roque; Claudia Faria; Rafael Roque;
PUBLICAÇÃO: 2019, FONTE: 19th International Congress of Neuropathology in BRAIN PATHOLOGY, VOLUME: 29
INDEXADO EM:
WOS

5
TÃTULO: Characterization of the history of science in portuguese textbooks
AUTORES: Paulo Maurício; Ricardo Coelho; Mónica Baptista; Bianor Valente; Isabel Chagas; Cláudia Faria; Filomena Amador; Edite Bolacha;
PUBLICAÇÃO: 2019, FONTE: 15th International Conference “History, Philosophy, and Science Teaching
AUTORES: Paulo Maurício; Ricardo Coelho; Mónica Baptista; Bianor Valente; Isabel Chagas; Cláudia Faria; Filomena Amador; Edite Bolacha;
PUBLICAÇÃO: 2019, FONTE: 15th International Conference “History, Philosophy, and Science Teaching
INDEXADO EM:
Handle

6
TÃTULO: The Portuguese Maritime Discoveries: the exploration of the history of a city with an App as an educational resource
AUTORES: Cláudia Faria; Elsa Guilherme; Joaquim Pintassilgo; Mogarro, M. J.; Ana S Pinho; Mónica Baptista; Isabel Chagas; Cecília Galvão;
PUBLICAÇÃO: 2019, FONTE: Digital Education Review, NÚMERO: 36
AUTORES: Cláudia Faria; Elsa Guilherme; Joaquim Pintassilgo; Mogarro, M. J.; Ana S Pinho; Mónica Baptista; Isabel Chagas; Cecília Galvão;
PUBLICAÇÃO: 2019, FONTE: Digital Education Review, NÚMERO: 36
INDEXADO EM:
Handle

7
TÃTULO: Curriculum conception, implementation and evaluation: An experience
AUTORES: Galvão, C; Faria, C; Freire, S; Baptista, M;
PUBLICAÇÃO: 2017, FONTE: Science Education: A Global Perspective
AUTORES: Galvão, C; Faria, C; Freire, S; Baptista, M;
PUBLICAÇÃO: 2017, FONTE: Science Education: A Global Perspective
8
TÃTULO: ANALYSING THE TENSIONS OF PBL ONLINE TUTORS THROUGH THE EYES OF STUDENTS AND TUTORS
AUTORES: Claudia Faria; Isabel Chagas;
PUBLICAÇÃO: 2015, FONTE: 7th International Conference on Education and New Learning Technologies (EDULEARN) in EDULEARN15: 7TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION AND NEW LEARNING TECHNOLOGIES
AUTORES: Claudia Faria; Isabel Chagas;
PUBLICAÇÃO: 2015, FONTE: 7th International Conference on Education and New Learning Technologies (EDULEARN) in EDULEARN15: 7TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION AND NEW LEARNING TECHNOLOGIES
INDEXADO EM:
WOS

9
TÃTULO: THE ROLE OF SOCIAL SCIENTIFIC ISSUES AND OUTDOOR ACTIVITIES IN ELEMENTARY STUDENTS AND TEACHERS PERCEPTIONS
AUTORES: Boaventura, D; Faria, C; Guilherme, E;
PUBLICAÇÃO: 2015, FONTE: 7th International Conference on Education and New Learning Technologies (EDULEARN) in EDULEARN15: 7TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION AND NEW LEARNING TECHNOLOGIES
AUTORES: Boaventura, D; Faria, C; Guilherme, E;
PUBLICAÇÃO: 2015, FONTE: 7th International Conference on Education and New Learning Technologies (EDULEARN) in EDULEARN15: 7TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION AND NEW LEARNING TECHNOLOGIES
INDEXADO EM:
WOS

10
TÃTULO: Influence of Bond Kinematics on the Rupture of Non-Chiral CNTs under Stretching-Twisting
AUTORES: Faria, B; Silvestre, N ; Lopes, JNC ;
PUBLICAÇÃO: 2014, FONTE: Springer Series in Materials Science, VOLUME: 188
AUTORES: Faria, B; Silvestre, N ; Lopes, JNC ;
PUBLICAÇÃO: 2014, FONTE: Springer Series in Materials Science, VOLUME: 188
INDEXADO EM:
Scopus
CrossRef

