1
TÍTULO: A resolução de problemas por alunos do 1º ano de escolaridade  Full Text
AUTORES: Ema Mamede; Mariana Branco;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: PNA. Revista de Investigación en Didáctica de la Matemática, VOLUME: 19, NÚMERO: 2
INDEXADO EM: CrossRef
NO MEU: ORCID
2
TÍTULO: Descobrindo frações com o círculo fracionário – uma experiência no 2.º ano de escolaridade em Portugal
AUTORES: Paula Cardoso; Ema Mamede;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: Educación Matemática, VOLUME: 37, NÚMERO: 1
INDEXADO EM: CrossRef
NO MEU: ORCID
3
TÍTULO: Exploring children’s ideas of discrete variables using graphs, tables and isolated cases
AUTORES: Ema Mamede; Liliane Carvalho;
PUBLICAÇÃO: 2018
INDEXADO EM: Handle
4
TÍTULO: LOGO and Elementary Mathematics Education in Portugal
AUTORES: Paulo Carvalho; Pedro Palhares; António Osório; Alexandra Gomes; Ema Mamede;
PUBLICAÇÃO: 2012, FONTE: - Cases on Inquiry through Instructional Technology in Math and Science
INDEXADO EM: CrossRef
NO MEU: ORCID
5
TÍTULO: ISSUES ON CHILDREN'S IDEAS OF FRACTIONS WHEN QUOTIENT INTERPRETATION IS USED
AUTORES: Ema Mamede; Manuela Oliveira;
PUBLICAÇÃO: 2011, FONTE: 7th Congress of the European-Society-for-Research-in-Mathematics-Education (ERME) in PROCEEDINGS OF THE SEVENTH CONGRESS OF THE EUROPEAN SOCIETY FOR RESEARCH IN MATHEMATICS EDUCATION (CERME 7)
INDEXADO EM: WOS