2
TÍTULO: A long road to educational equity: Tracking trends through PISA 2000–2018
AUTORES: Ekaterina Enchikova; Tiago Neves; Cibelle Toledo; Gil Nata;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: International Journal of Educational Research Open, VOLUME: 8
INDEXADO EM: Scopus CrossRef
NO MEU: ORCID
3
TÍTULO: Unraveling the complexity of children's thinking about poverty: Upper elementary school children's perspectives on its causes and solutions  Full Text
AUTORES: Guichard, Sofia; Nata, Gil; de Lemos, Marina Serra; Leseman, Paul; Cadima, Joana;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: APPLIED DEVELOPMENTAL SCIENCE
INDEXADO EM: Scopus WOS
5
TÍTULO: Relationships between severe hypoglycaemia and impaired awareness of hypoglycaemia with health status and cognition in adults with type 1 diabetes  Full Text
AUTORES: Sepulveda, E.; Rui Poínhos ; Carvalho, D. ; Nata, G.; Amiel, S. A.; Vicente, S. G.;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: 59th Annual Meeting of the European-Association-for-the-Study-of-Diabetes (EASD) in DIABETOLOGIA, VOLUME: 66, NÚMERO: SUPPL 1
INDEXADO EM: WOS
6
TÍTULO: Literature review on early childhood education and care for children under the age of 3
AUTORES: Joana Cadima; Gil Nata; Sílvia Barros; Vera Coelho; Clara Barata;
PUBLICAÇÃO: 2020
INDEXADO EM: Handle
7
TÍTULO: A emergência e evolução da educação compensatória na teoria e na prática: fragilidades e possibilidades
AUTORES: Hélder Ferraz; Tiago Neves; Gil Nata;
PUBLICAÇÃO: 2018
INDEXADO EM: Handle
9
TÍTULO: O suporte a direitos de minorias culturais e o desenvolvimento moral
AUTORES: Gil Nata; Isabel Menezes;
PUBLICAÇÃO: 2010
INDEXADO EM: Handle