Marisa Alexandra Ferreira Quaresma
AuthID: R-001-X0G
1
TÃTULO: Apropriação pelos Futuros Professores de Matemática da abordagem do Ensino Exploratório em processo de Estudo de Aula
AUTORES: Marisa Alexandra Ferreira Quaresma; Aluska Macedo; Regina da Silva Pina Neves; João Pedro Mendes da Ponte;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Zetetike, VOLUME: 32
AUTORES: Marisa Alexandra Ferreira Quaresma; Aluska Macedo; Regina da Silva Pina Neves; João Pedro Mendes da Ponte;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Zetetike, VOLUME: 32
INDEXADO EM:
CrossRef

2
TÃTULO: Using algebraic language with understanding: A teaching experiment based on Mathematical Reasoning; [Uso da linguagem algébrica com compreensão: Uma experiência de ensino baseada no Raciocínio Matemático]
AUTORES: Kelly Aguiar; João Pedro da Ponte; Marisa Quaresma;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Educacion Matematica, VOLUME: 36, NÚMERO: 3
AUTORES: Kelly Aguiar; João Pedro da Ponte; Marisa Quaresma;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Educacion Matematica, VOLUME: 36, NÚMERO: 3
INDEXADO EM:
Scopus

3
TÃTULO: What did you find out? Tasks and whole-class discussions using several representations during and after lesson study Full Text
AUTORES: Gomes, Paula; da Ponte, Joao Pedro; Quaresma, Marisa;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: PNA-REVISTA DE INVESTIGACION EN DIDACTICA DE LA MATEMATICA, VOLUME: 18, NÚMERO: 1
AUTORES: Gomes, Paula; da Ponte, Joao Pedro; Quaresma, Marisa;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: PNA-REVISTA DE INVESTIGACION EN DIDACTICA DE LA MATEMATICA, VOLUME: 18, NÚMERO: 1
INDEXADO EM:
WOS

4
TÃTULO: PRIMARY TEACHERS’ KNOWLEDGE DEVELOPMENT IN A LESSON STUDY
AUTORES: Marisa Quaresma; João Pedro da Ponte; Joana Mata Pereira;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: 45th Annual Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, PME 2022 in Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, VOLUME: 4
AUTORES: Marisa Quaresma; João Pedro da Ponte; Joana Mata Pereira;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: 45th Annual Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, PME 2022 in Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, VOLUME: 4
INDEXADO EM:
Scopus

5
TÃTULO: LEARNING RATIONAL NUMBERS USING DIFFERENT REPRESENTATIONS: AN EXPLORATORY APPROACH
AUTORES: Marisa Quaresma; Joao Pedro da Ponte;
PUBLICAÇÃO: 2011, FONTE: 35th Annual Conference of the International-Group-for-the-Psychology-of-Mathematics-Education (PME) in PROCEEDINGS OF THE 35TH CONFERENCE OF THE INTERNATIONAL GROUP FOR THE PSYCHOLOGY OF MATHEMATICS EDUCATION, VOL. 1: DEVELOPING MATHEMATICAL THINKING
AUTORES: Marisa Quaresma; Joao Pedro da Ponte;
PUBLICAÇÃO: 2011, FONTE: 35th Annual Conference of the International-Group-for-the-Psychology-of-Mathematics-Education (PME) in PROCEEDINGS OF THE 35TH CONFERENCE OF THE INTERNATIONAL GROUP FOR THE PSYCHOLOGY OF MATHEMATICS EDUCATION, VOL. 1: DEVELOPING MATHEMATICAL THINKING
INDEXADO EM:
WOS
