José Manuel Reis Jorge
AuthID: R-002-D93
1
TÃTULO: Becoming a process drama practitioner: An exploratory study of higher education language teachers in Japan
AUTORES: Murray, Kim; Reis Jorge, Jose; Regan, Julie Anne;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: LANGUAGE TEACHING RESEARCH, VOLUME: 29, NÚMERO: 1
AUTORES: Murray, Kim; Reis Jorge, Jose; Regan, Julie Anne;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: LANGUAGE TEACHING RESEARCH, VOLUME: 29, NÚMERO: 1
INDEXADO EM:
WOS

2
TÃTULO: Physical and mental wellbeing, teaching efficacy and school connectedness-A study with preschool teachers in Portugal
AUTORES: Ferreira, Marco; Barqueira, Ana; Reis Jorge, Jose; Pacheco, Patricia; Brito, Rita; Baltazar, Isabel;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: FRONTIERS IN EDUCATION, VOLUME: 9
AUTORES: Ferreira, Marco; Barqueira, Ana; Reis Jorge, Jose; Pacheco, Patricia; Brito, Rita; Baltazar, Isabel;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: FRONTIERS IN EDUCATION, VOLUME: 9
3
TÃTULO: School climate and teachers' professional wellbeing in Portugal. A School Climate Analytical Framework (SCAF)
AUTORES: José Reis-Jorge; Patricia Pacheco; Marco Ferreira; Ana Barqueira ; Isabel Baltazar;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Teachers' professional wellbeing. A digital game based social-emotional learning intervention
AUTORES: José Reis-Jorge; Patricia Pacheco; Marco Ferreira; Ana Barqueira ; Isabel Baltazar;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Teachers' professional wellbeing. A digital game based social-emotional learning intervention
4
TÃTULO: Use of Social Media and Artificial Intelligence Tools by Online Doctoral Students. Skills Needed and Challenges
AUTORES: Lucilla Crosta; Anthony Edwards; Josè Reis-Jorge;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: GILE Journal of Skills Development, VOLUME: 4, NÚMERO: 2
AUTORES: Lucilla Crosta; Anthony Edwards; Josè Reis-Jorge;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: GILE Journal of Skills Development, VOLUME: 4, NÚMERO: 2
5
TÃTULO: El aprendizaje socioemocional en la Educación Primaria: una investigación sobre las concepciones y las prácticas de los maestros en el aula
AUTORES: Marco Ferreira; José Reis-Jorge; Gustau Olcina-Sempere; Rita Fernandes;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: Revista Colombiana de Educación, NÚMERO: 87
AUTORES: Marco Ferreira; José Reis-Jorge; Gustau Olcina-Sempere; Rita Fernandes;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: Revista Colombiana de Educación, NÚMERO: 87
6
TÃTULO: Percepciones de los profesores sobre los desafíos de la educación inclusiva en Portugal - Teachers’ Perceptions of the Challenges of Inclusive Education in Portugal - Perceções dos professores sobre os desafios da educação inclusiva em Portugal
AUTORES: Marco Ferreira; Gustau Olcina-Sempere; José Reis-Jorge;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: Páginas de Educación, VOLUME: 16, NÚMERO: 2
AUTORES: Marco Ferreira; Gustau Olcina-Sempere; José Reis-Jorge;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: Páginas de Educación, VOLUME: 16, NÚMERO: 2
7
TÃTULO: Primary English teacher education in Portugal: an exploratory study Full Text
AUTORES: Vieira, Flavia ; Mourao, Sandie; Andrade, Ana Isabel; Cruz, Mario ; Reis Jorge, Jose; Leslie, Carolyn; Orega, Maria Isabel; Pinho, Ana Sofia; Silva, Elisabete Mendes; Simoes, Ana Raquel;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: EUROPEAN JOURNAL OF TEACHER EDUCATION
AUTORES: Vieira, Flavia ; Mourao, Sandie; Andrade, Ana Isabel; Cruz, Mario ; Reis Jorge, Jose; Leslie, Carolyn; Orega, Maria Isabel; Pinho, Ana Sofia; Silva, Elisabete Mendes; Simoes, Ana Raquel;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: EUROPEAN JOURNAL OF TEACHER EDUCATION
8
TÃTULO: MUSICAL PERCEPTION: A STUDY WITH UNIVERSITY STUDENTS FROM SPAIN AND PORTUGAL
AUTORES: Olcina Sempere, Gustau; Reis Jorge, Jose; Ferreira, Marco;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: ARTSEDUCA, NÚMERO: 33
AUTORES: Olcina Sempere, Gustau; Reis Jorge, Jose; Ferreira, Marco;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: ARTSEDUCA, NÚMERO: 33
INDEXADO EM:
WOS

9
TÃTULO: Implementation of the legal framework for inclusive education in Portugal (Decree-Law 54/2018) - A qualitative assessment by primary and secondary school teachers
AUTORES: Ferreira, M; Reis Jorge, J;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: Journal of Pedagogy, VOLUME: 13, NÚMERO: 2
AUTORES: Ferreira, M; Reis Jorge, J;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: Journal of Pedagogy, VOLUME: 13, NÚMERO: 2
10
TÃTULO: Becoming a process drama practitioner: An exploratory study of higher education language teachers in Japan
AUTORES: Murray, K; Reis Jorge, J; Regan, JA;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: LANGUAGE TEACHING RESEARCH
AUTORES: Murray, K; Reis Jorge, J; Regan, JA;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: LANGUAGE TEACHING RESEARCH