1
TÍTULO: Usability Study of a Mobile Platform for Community Memory Sharing and Audiovisual Storytelling
AUTORES: Ana Velhinho; Edgar Nunes Quintero; Luís Francisco Mendes Gabriel Pedro; Pedro Alexandre Ferreira Almeida;
PUBLICAÇÃO: 2026, FONTE: 13th Iberoamerican Conference on Applications and Usability of Interactive TV, jAUTI 2024 in Communications in Computer and Information Science, VOLUME: 2514 CCIS
INDEXADO EM: Scopus CrossRef
NO MEU: ORCID
2
TÍTULO: Schwann cells exposed to articaine display distinct toxic pathways compared to lidocaine  Full Text
AUTORES: Silva, Gustavo H. Rodrigues da; Mendes, Luis F.; Geronimo, Gabriela; de Moura, Ludmilla D.; Ruas, Juliana S.; Castilho, Roger F.; Cordeiro, Helon G.; Ferreira, Carmen, V; de Paula, Eneida; Duarte, Iola F.;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: CHEMICO-BIOLOGICAL INTERACTIONS, VOLUME: 406
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef
3
TÍTULO: AI versus human-generated voices and avatars: rethinking user engagement and cognitive load  Full Text
AUTORES: Zhang, Yidi; Lucas, Margarida; Bem haja, Pedro; Pedro, Luis;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: EDUCATION AND INFORMATION TECHNOLOGIES
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef
NO MEU: ORCID
4
TÍTULO: Reimagining TEL - Redesigning Technology for the Promotion of Students’ Sense of Belonging
AUTORES: Carlos Santos; Luis Pedro; Mónica Aresta; Ana Raquel Carvalho;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: Lecture Notes in Computer Science - Two Decades of TEL. From Lessons Learnt to Challenges Ahead
INDEXADO EM: CrossRef
NO MEU: ORCID
5
TÍTULO: Designing a Collaborative Storytelling Platform to Enrich Digital Cultural Heritage Archives and Collective Memory
AUTORES: Velhinho, Ana; Alves, Mariana; Almeida, Pedro; Pedro, Luis;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: 13th International Conference on Design, User Experience and Usability (DUXU) in DESIGN, USER EXPERIENCE, AND USABILITY, DUXU 2024, PT I, VOLUME: 14712
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef
NO MEU: ORCID
6
TÍTULO: Teacher professional development for a future with generative artificial intelligence - an integrative literature review
AUTORES: Brandao, Anabela; Pedro, Luis; Zagalo, Nelson;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: DIGITAL EDUCATION REVIEW, NÚMERO: 45
INDEXADO EM: WOS CrossRef
NO MEU: ORCID
7
TÍTULO: DECODING LEARNER RESPONSES: AN ANALYSIS OF COMMENTS ON TIKTOK VIDEOS
AUTORES: Yidi Zhang; Margarida Lucas; Luís Pedro;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: INTED Proceedings - INTED2024 Proceedings
INDEXADO EM: CrossRef
NO MEU: ORCID
8
TÍTULO: Remixing and repurposing cultural heritage archives through a collaborative and AI-generated storytelling digital platform
AUTORES: Pedro, A. F. S. Almeida; Ana, L. M. Teixeira; Ana, S. Velhinho; Rui, M. A. Raposo; Telmo, E. M. C. Silva; Luis, F. M. G. Pedro;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: International Conference on Interactive Media Experiences (IMXw) in PROCEEDINGS OF THE 2024 ACM INTERNATIONAL CONFERENCE ON INTERACTIVE MEDIA EXPERIENCES WORKSHOPS, IMXW 2024, VOLUME: 33
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef
NO MEU: ORCID
9
TÍTULO: Critical factors in the design of a CoP focused on promoting OER digital curation for K12 teachers  Full Text
AUTORES: Flores, Luisa; Santos, Carlos; Pedro, Luis;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: EDUCATIONAL MEDIA INTERNATIONAL
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef
NO MEU: ORCID
Página 1 de 12. Total de resultados: 111.