1
TÍTULO: Equity in teaching science during times of crisis: a study with Portuguese science teachers
AUTORES: Baptista, Monica ; Costa, Estela ; Martins, Iva;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: CULTURAL STUDIES OF SCIENCE EDUCATION, VOLUME: 18, NÚMERO: 3
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef: 1
2
TÍTULO: Framing School Governance and Teacher Professional Development Using Global Standardized School Assessments
AUTORES: Costa, Estela ; Carvalho, Luis Miguel ;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: EDUCATION SCIENCES, VOLUME: 13, NÚMERO: 9
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef
3
TÍTULO: O papel do conhecimento na construção e na promulgação de uma política pública: o caso da avaliação externa das escolas em Portugal
AUTORES: Dulce Campos; Estela Costa ;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação, VOLUME: 31, NÚMERO: 119
INDEXADO EM: CrossRef
4
TÍTULO: Reframing Schools: What Has Been Learned and Remains in the Post-COVID-19 Period in Portugal
AUTORES: Estela Costa ; Mónica Baptista;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: Schools and Society During the COVID-19 Pandemic: How Education Systems Changed and the Road Ahead
INDEXADO EM: Scopus CrossRef: 1
5
TÍTULO: Science Teachers’ Practices During the Pandemic in Portugal
AUTORES: Mónica Baptista ; Estela Costa ;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: Center for Educational Policy Studies Journal
INDEXADO EM: CrossRef: 1
6
TÍTULO: Recontextualization of improvement-oriented policies in Portugal: The case of the pilot project for pedagogical innovation (2016-2019)
AUTORES: Carvalho, LM ; Costa, E ; Almeida, M;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH, VOLUME: 110
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef: 1
7
TÍTULO: Supporting Schools in Times of Crisis: A Case of Partnerships and Networking with Schools by the Institute of Education at the University of Lisbon
AUTORES: Estela Costa ; Monica Baptista; Nuno Dorotea;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: Knowledge Studies in Higher Education - University and School Collaborations during a Pandemic
INDEXADO EM: CrossRef: 1
8
TÍTULO: The Portuguese Educational Policy to Ensure Equity in Learning in Times of Crises
AUTORES: Estela Costa ; Mónica Baptista; Carolina Carvalho;
PUBLICAÇÃO: 2021, FONTE: Primary and Secondary Education During Covid-19
INDEXADO EM: CrossRef: 3
9
TÍTULO: Depicting the faces of results-oriented regulatory processes in Portugal: National testing in policy texts
AUTORES: Carvalho, LM ; Costa, E ; Sant'Ovaia, C;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: EUROPEAN EDUCATIONAL RESEARCH JOURNAL, VOLUME: 19, NÚMERO: 2
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef: 6
10
TÍTULO: Os testes nacionais como instrumento de ação pública no sistema educativo Português: Processos de “problematização” e de “preconização”
AUTORES: Sant'Ovaia, C; Costa, E ;
PUBLICAÇÃO: 2020, FONTE: Curriculo sem Fronteiras, VOLUME: 20, NÚMERO: 1
INDEXADO EM: Scopus CrossRef: 1
Página 1 de 3. Total de resultados: 23.