1
TÍTULO: Biology and Geology Teachers and Ecoethics Education: From the Guidelines and Training Offered to the Training Needs Felt by Teachers
AUTORES: Carvalho, Luisa; Dourado, Luis ;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: EDUCATION SCIENCES, VOLUME: 14, NÚMERO: 2
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef
2
TÍTULO: Higher education students' perceptions of issues related to Covid-19: A study on three Portuguese-speaking countries
AUTORES: Leite, Laurinda ; Dourado, Luis ; Mapatse, Maria Veronica; Arao, Jose; Moraes, Jerusa; Castellar, Sonia;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: COGENT SOCIAL SCIENCES, VOLUME: 9, NÚMERO: 1
INDEXADO EM: Scopus WOS CrossRef
3
TÍTULO: Teaching for the Contextualised Learning of Science: A Checklist-Based Science Curriculum Analysis
AUTORES: Morgado, S; Leite, L ; Dourado, L ;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: Journal of Turkish Science Education, VOLUME: 19, NÚMERO: 4
INDEXADO EM: Scopus CrossRef: 1
4
TÍTULO: PROBLEM-BASED LEARNING: A EDUCATION RESEARCH OF TECHNOLOGY UNDERGRADUATE COURSE IN ENVIRONMENTAL MANAGEMENT AT THE FEDERAL INSTITUTE OF EDUCATION, SCIENCE AND TECHNOLOGY OF RIO GRANDE DO NORTE, BRAZIL
AUTORES: Samir Cristino de Souza; Luis Dourado ;
PUBLICAÇÃO: 2019, FONTE: Produção Científica e Experiências Exitosas na Educação Brasileira 4
INDEXADO EM: CrossRef
6
TÍTULO: Context-based science education and four variations of problem-based learning
AUTORES: Laurinda Leite ; Luís Dourado ; Ana S Afonso; Sofia Morgado;
PUBLICAÇÃO: 2017, FONTE: Contextualizing Teaching to Improve Learning: The Case of Science and Geography
INDEXADO EM: Scopus
7
TÍTULO: Contextualizing teaching to improve learning: The case of science and geography
AUTORES: Laurinda Leite ; Luís Dourado ; Ana S Afonso ; Sofia Morgado;
PUBLICAÇÃO: 2017, FONTE: Contextualizing Teaching to Improve Learning: The Case of Science and Geography
INDEXADO EM: Scopus
8
TÍTULO: In-Service science teacher education in portugal: An analysis of the short courses available
AUTORES: Dourado, L ; Leite, L ; Morgado, S;
PUBLICAÇÃO: 2017, FONTE: Turkish Online Journal of Educational Technology, VOLUME: 2017, NÚMERO: November Special Issue INTE
INDEXADO EM: Scopus
9
TÍTULO: Learning about safety, prevention and quality of life through PBL: Implications for teacher education
AUTORES: Leite, L ; Dourado, L ; Morgado, S; Vale, M; Madureira, C;
PUBLICAÇÃO: 2017, FONTE: Turkish Online Journal of Educational Technology, VOLUME: 2017, NÚMERO: November Special Issue INTE
INDEXADO EM: Scopus
10
TÍTULO: O DJD na formação de professores de Biologia
AUTORES: Alline Bettin De Oliveira; António José Osório; Luís Gonzaga Pereira Dourado ;
PUBLICAÇÃO: 2017, FONTE: Revista de Estudios e Investigación en Psicología y Educación
INDEXADO EM: CrossRef
Página 1 de 4. Total de resultados: 33.