Maria Amélia Pina Tomás Veiga
AuthID: R-000-AJ7
1
TÃTULO: More than tools: video lecture capture as a step towards pedagogic differentiation
AUTORES: Veiga, Amelia; Gomes, A. Miguel ; Remiao, Fernando ;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: JOURNAL OF APPLIED RESEARCH IN HIGHER EDUCATION, VOLUME: 17, NÚMERO: 7
AUTORES: Veiga, Amelia; Gomes, A. Miguel ; Remiao, Fernando ;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: JOURNAL OF APPLIED RESEARCH IN HIGHER EDUCATION, VOLUME: 17, NÚMERO: 7
2
TÃTULO: Shaping Engineering Doctoral Education for the 21st-Century Knowledge Production
AUTORES: Ana Freitas; Amélia Veiga; João Pedro Pêgo;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: 2025 6th International Conference of the Portuguese Society for Engineering Education (CISPEE)
AUTORES: Ana Freitas; Amélia Veiga; João Pedro Pêgo;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: 2025 6th International Conference of the Portuguese Society for Engineering Education (CISPEE)
3
TÃTULO: El Papel del Liderazgo Intermedio en la Promoción de Políticas de Educación Inclusiva a través de la Participación de la Comunidad Educativa en Portugal
AUTORES: Ana Eloisa Carvalho; Amélia Veiga;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: International Journal of Educational Leadership and Management, VOLUME: 12, NÚMERO: 3
AUTORES: Ana Eloisa Carvalho; Amélia Veiga;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: International Journal of Educational Leadership and Management, VOLUME: 12, NÚMERO: 3
4
TÃTULO: The Role of Middle Leadership in Promoting Inclusive Education Policies through the Participation of the Educational Community in
AUTORES: Carvalho, Ana Eloisa; Veiga, Amelia;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL LEADERSHIP AND MANAGEMENT, VOLUME: 12, NÚMERO: 3
AUTORES: Carvalho, Ana Eloisa; Veiga, Amelia;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL LEADERSHIP AND MANAGEMENT, VOLUME: 12, NÚMERO: 3
INDEXADO EM:
WOS

5
TÃTULO: El Papel del Liderazgo Intermedio en la Promoción de Políticas de Educación Inclusiva a través de la Participación de la Comunidad Educativa en Portugal
AUTORES: Ana Eloisa Carvalho; Amélia Veiga;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: International Journal of Educational Leadership and Management, VOLUME: 12, NÚMERO: 3
AUTORES: Ana Eloisa Carvalho; Amélia Veiga;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: International Journal of Educational Leadership and Management, VOLUME: 12, NÚMERO: 3
6
TÃTULO: Inclusive Education Systems: The Struggle for Equity and the Promotion of Autonomy in Portugal
AUTORES: Carvalho, Ana Eloisa; Cosme, Ariana; Veiga, Amelia;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: EDUCATION SCIENCES, VOLUME: 13, NÚMERO: 9
AUTORES: Carvalho, Ana Eloisa; Cosme, Ariana; Veiga, Amelia;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: EDUCATION SCIENCES, VOLUME: 13, NÚMERO: 9
INDEXADO EM:
Scopus
WOS


7
TÃTULO: Education Reform and Governance
AUTORES: Amélia Veiga;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: Global Encyclopedia of Public Administration, Public Policy, and Governance
AUTORES: Amélia Veiga;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: Global Encyclopedia of Public Administration, Public Policy, and Governance
8
TÃTULO: Unthinking the European Higher Education Area: differentiated integration and Bologna's different configurations
AUTORES: Amélia Veiga;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: Globalizing Higher Education and Strengthening the European Spirit
AUTORES: Amélia Veiga;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: Globalizing Higher Education and Strengthening the European Spirit
9
TÃTULO: Narrative of Governance
AUTORES: António Magalhães; Amélia Veiga;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: Global Encyclopedia of Public Administration, Public Policy, and Governance
AUTORES: António Magalhães; Amélia Veiga;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: Global Encyclopedia of Public Administration, Public Policy, and Governance
INDEXADO EM:
Scopus

10
TÃTULO: European governance and doctoral education: What is “higher” in higher education?
AUTORES: António Magalhães ; Veiga, A;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: A Framework for Critical Transnational Research: Advancing Plurilingual, Intercultural, and Inter-epistemic Collaboration in the Academy
AUTORES: António Magalhães ; Veiga, A;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: A Framework for Critical Transnational Research: Advancing Plurilingual, Intercultural, and Inter-epistemic Collaboration in the Academy