Pedro Guilherme Rocha dos Reis
AuthID: R-000-ERT
1
TÃTULO: The Project We Act: Informed Collective Activism Regarding Real-Life Problems as Part of an Ecojustice Network
AUTORES: Pedro Reis;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: Contemporary Trends and Issues in Science Education, VOLUME: 63
AUTORES: Pedro Reis;
PUBLICAÇÃO: 2025, FONTE: Contemporary Trends and Issues in Science Education, VOLUME: 63
INDEXADO EM:
Scopus

2
TÃTULO: Avaliação de um modelo pedagógico de educação para a Cidadania Ambiental por alunos do 1.º Ciclo do Ensino Básico Full Text
AUTORES: Teresa Monte; Pedro Reis;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Revista Portuguesa de Educação, VOLUME: 37, NÚMERO: 2
AUTORES: Teresa Monte; Pedro Reis;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Revista Portuguesa de Educação, VOLUME: 37, NÚMERO: 2
3
TÃTULO: Evaluation of a Prototype Media Literacy sMOOC by an Expert Panel
AUTORES: Lilian Tropiano; Pedro Reis;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Atlantis Highlights in Social Sciences, Education and Humanities - Proceedings of the International Conference on Communication and Applied Technologies 2024 (ICOMTA 2024)
AUTORES: Lilian Tropiano; Pedro Reis;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Atlantis Highlights in Social Sciences, Education and Humanities - Proceedings of the International Conference on Communication and Applied Technologies 2024 (ICOMTA 2024)
4
TÃTULO: Questões sociocientíficas e Ensino de Química: análise das dissertações e teses defendidas entre 2013 e 2023 no cenário brasileiro
AUTORES: Iara Terra de Oliveira; Pedro Reis;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Revista Insignare Scientia - RIS, VOLUME: 7, NÚMERO: 4
AUTORES: Iara Terra de Oliveira; Pedro Reis;
PUBLICAÇÃO: 2024, FONTE: Revista Insignare Scientia - RIS, VOLUME: 7, NÚMERO: 4
5
TÃTULO: EMOTIONAL COMPETENCE AND SELF-EFFICACY: CONSEQUENCES FOR SCIENTIFIC EDUCATION Full Text
AUTORES: Acedo, M. Antonia Davila; Reis, Pedro;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: GONDOLA-ENSENANZA Y APRENDIZAJE DE LAS CIENCIAS, VOLUME: 18, NÚMERO: 1
AUTORES: Acedo, M. Antonia Davila; Reis, Pedro;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: GONDOLA-ENSENANZA Y APRENDIZAJE DE LAS CIENCIAS, VOLUME: 18, NÚMERO: 1
INDEXADO EM:
WOS

6
TÃTULO: Research activities sequenced by degree of autonomy for the development of scientific practices in 2nd and 3rd of ESO Full Text
AUTORES: Lopez Banet, Luisa; Martinez Carmona, Marina; Cascales, Carmen Maria Soto; Reis, Pedro;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: REVISTA EUREKA SOBRE ENSENANZA Y DIVULGACION DE LAS CIENCIAS, VOLUME: 20, NÚMERO: 1
AUTORES: Lopez Banet, Luisa; Martinez Carmona, Marina; Cascales, Carmen Maria Soto; Reis, Pedro;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: REVISTA EUREKA SOBRE ENSENANZA Y DIVULGACION DE LAS CIENCIAS, VOLUME: 20, NÚMERO: 1
INDEXADO EM:
WOS

7
TÃTULO: Education for environmental citizenship and activism through the development of nature-based solutions with pre-service teachers Full Text
AUTORES: Elisabete Linhares ; Pedro Reis;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: Journal of Social Science Education, VOLUME: 22, NÚMERO: 4
AUTORES: Elisabete Linhares ; Pedro Reis;
PUBLICAÇÃO: 2023, FONTE: Journal of Social Science Education, VOLUME: 22, NÚMERO: 4
INDEXADO EM:
Scopus

8
TÃTULO: Environmental Citizenship Practices in the Initial Training of Basic Education Teachers: A Case Study Full Text
AUTORES: Linhares, Elisabete ; Reis, Pedro;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: REVISTA INTERUNIVERSITARIA DE FORMACION DEL PROFESORADO-RIFOP, NÚMERO: 97
AUTORES: Linhares, Elisabete ; Reis, Pedro;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: REVISTA INTERUNIVERSITARIA DE FORMACION DEL PROFESORADO-RIFOP, NÚMERO: 97
INDEXADO EM:
WOS

9
TÃTULO: Environmental Citizenship Practices in the Initial Training of Basic Education Teachers: A Case Study [Práticas de Cidadania Ambiental na Formação Inicial de Professores de Educação Básica: Um Estudo de Caso]
AUTORES: Linhares, E ; Reis, P;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: Revista Interuniversitaria de Formacion del Profesorado, VOLUME: 97, NÚMERO: 36.1
AUTORES: Linhares, E ; Reis, P;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: Revista Interuniversitaria de Formacion del Profesorado, VOLUME: 97, NÚMERO: 36.1
INDEXADO EM:
Scopus

10
TÃTULO: Facebook as a Tool to Promote Environmental Activism in Science Classes
AUTORES: Bermudez, Sismay Garcia; Reis, Pedro; Bernal, Bartolome Vasquez;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: ENSENANZA DE LAS CIENCIAS, VOLUME: 40, NÚMERO: 3
AUTORES: Bermudez, Sismay Garcia; Reis, Pedro; Bernal, Bartolome Vasquez;
PUBLICAÇÃO: 2022, FONTE: ENSENANZA DE LAS CIENCIAS, VOLUME: 40, NÚMERO: 3
INDEXADO EM:
WOS
